Zaslepení EGR ventilu

post-26-1143823461.jpg
Funkce EGR

Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru. Podle režimu motoru jde až o 50% objemu nasávaného vzduchu. Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalování.
Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba počítat s tím, že se nám tyto mastné saze pomocí EGR dostávají do sání, kde se usazují, a pomalu a jistě snižují světlost sání, což vede k nižšímu výkonu v celém rozsahu otáček a nadměrné kouřivosti.
Zaslepení EGR ventilu si každý zvažte sám, další možnost je vyčistit zanesené sání.

Tento návod slouží pro vozidla 1.9TDI s emisemi EU 3 (většinou do rv. 2005), kde je mechanický EGR ventil...u novějších vozidel by po zaslepení touto cesou palubní PC hlásil "emise do dílny" a byla by rozsvícená příslušná varovná kontrolka - u těchto vozidel se musí EGR řešit softwarovou cestou
Zaslepení je ukázáno na Škodě Fabii, u Octavie je postup obdobný.

Návod:

1.) otevřít kapotu a sundat kryt motoru
2.) odpojit plastovou rouru od airboxu - pomocí stisknutí kovové svorky a vysunutí, dát si rouru stranou....rouru před EGR taktéž odpojit - stačí pouze odpojit nemusí se demontovat.
skoda-fabia-erg-003.jpg

3.) pod demontovanou rouru se pod sáním nachází kovová trubka vedoucí k EGR - povolit dvě matky 12" a dát si je stranou.
skoda-fabia-erg-001.jpg

4.) teď demontovat trubku vedoucí k ventilu EGR - odpojit dvě hadičky které do něj vedou (jedna se pouze vytáhne, u druhé se povolí svorka a vytáhne se) - trubka je zespodu ventilu EGR přichycena 2 šroubky IMBUS

6) (velmi špatný přístup) povolit je a dát si pozor aby nespadly do motoru....pak už jen trubku pomalu vytáhnout z motorového prostoru a dát si ji stranou.

5.) samotná demontáž ventilu: EGR je přichycen 3 šroubky IMBUS 5) jeden na levo, druhý napravo jakoby pod kovovou hlavičkou samotného ventilu, další je pod EGR, za uchycením demontované trubky (proto se musela odstranit první).
Hadičky vedoucí do ERG ventilu ucpěte například šroubkem.

skoda-fabia-erg-004.jpg

skoda-fabia-erg-002.jpg

Zanesené sací potrubí:
post-26-1143823518.jpg

EGR ventil:
post-26-1143823461.jpg

Nákres záslepky EGR ventilu pro Fabii a Octavii:
zaslepka.JPG

zaslepkaa.jpg

Autor: kibi

Návod pro 1,6i 75 kW: Autor: šipan:
(motor 1,6 74 kW EGR nemá)

Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Zaslepení EGR ventilu
Obrázek uživatele Kendy

Zdravim. Chci se zeptat jaký

Zdravim. Chci se zeptat jaký ste kdo použil materiál na záslepku EGR a jak silný je potřeba ? Díky

Obrázek uživatele stutax

Zdravím všechny, poradí mi

Zdravím všechny, poradí mi někdo postup jak přes VAG zavřít EGR ventil u Octy I, 1,9 PD, 74 kW, rv 2009, motor AXR ? Děkuji mockrát...

Obrázek uživatele NoNeX38

Zdravím vás pánové, přibližně

Zdravím vás pánové, přibližně před dvěma týdny jsme taky zaslepil egr ventil a před pár dny jsem si všiml úbytku výkonu a dnes jsem kouknul do motoru a pod egr ventilem mi prosakuje olej. Nechápu odkud se mi tam bere. Mohl by mi někdo poradit co jsem udělal špatně ?

Obrázek uživatele agilive

Víc problémů než užitku že

Víc problémů než užitku že jo??? njn.....

Obrázek uživatele NoNeX38

Chyba se ukázala v tom, že

Chyba se ukázala v tom, že jsem nekoupil nové těsnění.
Úbytek výkonu jsem již také vyřešil......stačí kupovat opravdu kvalitní naftu a motor si teď krasně pobrukuje.

Obrázek uživatele Hawson

Zdravim, egr jsem zaslepil,

Zdravim, egr jsem zaslepil, jen se chci zeptat... obě ty hadičky co do něj vedou mám vyndat a ucpat? Dik za odpověď

Obrázek uživatele Rettas

Zdravim s tátou jsem zaslepil

Zdravim s tátou jsem zaslepil EGR ventil u jedničkove oktavky 1.9tdi 81kw.. ale stále se mi rozsvici kontrolka na palubni desce.. nevi někdo jak se to dá odstranit nebo jestli je něco špatně s ventilem? děkuji za odpovědi

Obrázek uživatele radegast

Napiš ročník. Jsou ročníky

Napiš ročník.
Jsou ročníky (od 03 určitě) kde nedá.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Rettas

2002

2002

Obrázek uživatele radegast

Dokonce. Dík. Teď už vím a

Dokonce.
Dík. Teď už vím a příště budu informovat přesněji :)

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Lenka Korchová

Ahoj.Mám takový problém (1,8

Ahoj.Mám takový problém (1,8 benzín) když to mám studené tak mi to strašně cuká.Filtry mám vyměněné.Bylo mi řečeno buď EGR nebo váha vzduchu?Co mi chlapi poradíte?

Obrázek uživatele agilive

Ahoj prosím Tě aby bylo jasno

Ahoj prosím Tě aby bylo jasno nikdo není schopen Ti na to odpovědět už jakou dobu Ty nemáš u benzinu žádný EGR ventil a ano váha vzduchu by to mohla být ale nikdo nemá věšteckou kouli nechej to zkontrolovat odborným mechanikem...protože u benzinového motoru máš třeba škrtící klapku a ta to může dělat taky plus milion dalších věcí jako cívka , kabely atd atd........hodně štěstí.

Obrázek uživatele plasmo

A na to si přišel kde že na

A na to si přišel kde že na benzínu nemá EGR ventil? ;) Např. AUQ EGR mají :D

Obrázek uživatele agilive

No dobře tak nepsal jestli má

No dobře tak nepsal jestli má turbo nebo ne.....psal že jde o benzin a pokud jsi tak chytrý žes dohledal i tohle tak ale taky poraď !! Nebo sem nepiš nic.....Tvůj příspěvek je slušně řečeno k ničemu a to jsem hodně slušnej.....

Obrázek uživatele plasmo

EGR má i 1.6 ;) ... tak si

EGR má i 1.6 ;) ... tak si přečti co Lenka psala, "EGR nebo váha" ... tak asi v tom autě EGR mít bude, tak předpoklad je že v motoru EGR je ;)

Cukání bych spíš viděl na zapalovací moduly, nebo díru v sání někde.

Obrázek uživatele radegast

Hlavně si myslím, že Lenka to

Hlavně si myslím, že Lenka to má už za toho půldruhého roku na sto pro vyřešené.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele agilive

Prosím Tě zamysli se ale

Prosím Tě zamysli se ale hluboce ....podívej se k Lence na profil co má za motor stejný jako já...a najdi mi tam EGR !!!! Prostě to jenom zkus .....vymysli ho tam někde....A pošli mi na to odkaz!!! Prokristapána .....já se nehádám ale nebudu tady podporovat howadiny....1.4 mají EGR jinak je tam nic nebo BOV!!U benzinů.........

Obrázek uživatele radegast

Předpokládám, že jsi se

Předpokládám, že jsi se spletl a chtěl jsi odpovědět plasmo-vi.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele agilive

Jo špatně se to

Jo špatně se to přiřazuje......vždycky to skočí pod koment který už tam třeba není...

Obrázek uživatele TheCipísek

Zajímalo by mě, o kolik se

Zajímalo by mě, o kolik se asi zvednou emise zaslepením, jelikož mám v plánu odstranit KAT a dát koncovku nalaďenou přímo pro 1,9TDI(což s nimi samosebou hne) díííky... :)

Obrázek uživatele zajic92

neháže to chybu když je

neháže to chybu když je zaslepenej ?

MARCO car s.r.o. Horní Bojanovice - servis motorových vozidel

Obrázek uživatele Zabiak

Chybu to háže jen u Octavie

Chybu to háže jen u Octavie II.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele radegast

U OI, 1.9 TDI ASV 2004

U OI, 1.9 TDI ASV 2004 taky.
Nevím jestli je to dáno AHF vs ASV, nebo jen rokem výroby a stejný motor jen po jistém roce výroby.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele zajic92

Jo ahááááá :-) takže jen

Jo ahááááá :-) takže jen PDčku to vadí :-) tak to zkusím nějak přes VAG ještě vykoumat jak to udělat i na dvojkové :-)

Dík moc za cenné informace :-)

MARCO car s.r.o. Horní Bojanovice - servis motorových vozidel

Obrázek uživatele Libor B.

dotaz..., proč je nutné to

dotaz..., proč je nutné to zaslepování?? nestačilo by úplně odpojit popř. zaslepit pouze hadičku ovládající podtlakovou membránu ovládající EGR ventil ?? tím by zůstal přívod výfuk plynů stále uzavřen...

Obrázek uživatele Blizzzard90

zajímá mě úplně to samé, proč

zajímá mě úplně to samé, proč je nutné to zaslepení..

Obrázek uživatele wondraz

mě bylo řečeno to samé že

mě bylo řečeno to samé že stačí vyndat tu hadičku aby se neotvíral.

1.9TDi 66kw 1999

Obrázek uživatele RozarkaTDI

přesně tak, ale na tom

přesně tak, ale na tom regulátoru je jenom membrána a pružinka, takže v nějakém malem množství se tam ty plyny stejně dostanou, protože si to lechce nadzvednou. Tak aby to bylo opravdu na sto pro zavřený je lepší dát záslepku.

Obrázek uživatele RozarkaTDI

záleží pak na tobě jak to

záleží pak na tobě jak to bude ;-)

Obrázek uživatele M-irda

Tak jsem se do toho pustil

Tak jsem se do toho pustil taky...nakonec jsem ho nezaslepoval, ale alespoň jsem to celý vyčistil..a po 180 tis. km...vcelku masakr, možná ještě horší, než je na fotkách...a po vyčištění bych řekl že jede líp.. :) ..takže díky za supr návod..

Obrázek uživatele Fisik86

Zdarec, děkuji za návod,

Zdarec, děkuji za návod, myslim si že každý trochu kutil to dokáže rozhodit, ale víc oceňuji zájem upozornit na tento problém. Rozhodil sem to, mam 315 000 km a neměl sem to zdaleka tak zasraný jak je v návodu (asi německá nafta, nebo ho někdo měnil předmnou nebo že by fungoval aditiv?). Jinak spodní trubka se demontovat nemusí, stačí odehnout, ale zpětná montáž je pak trochu horší. Rovnou sem s tim vyměnil i podtlakové hadičky, tak mam snad na chwilku klid. DĚKUJI ZA PODĚLENÍ SE O PROBLEMATIKU...

Obrázek uživatele OCTA 81 kW

Zdravíčko všem kutilům, měl

Zdravíčko všem kutilům,
měl bych dotaz: po pročtení tohoto obrázko - popisného návodu jsem se pustil dnes do práce. Byla nuda a já chtěl strašně moc sundat EGR ventil ..., vše probíhalo v poho než jsem se dostal k bodu 3. Jedna z těch matek 12" šla úplně krásně ( očkovým klíčem ), ale ta druhá mi dala záhul. Použil jsem různé nářadí, ale matku jsem tak ožvejkal až jsem s tim praštil. Chci se optat zda-li by mi tu někdo neporadil jak jí dostat dolů. Chtěl bych to dotáhnout do konce. A hodit sem pár foto jak vypadá EGR ventil, sací potrubí, ... po 240 000 km.

Obrázek uživatele vojín Vomáčka

Jestli máš brzdovou kapalinu

Jestli máš brzdovou kapalinu tak tu matku polij a do rána počkej nejezdi jinak se kapilina vypálí je to k ničemu. vem si ostrý tedy nové sikovky a zkus to pujde to a nebo tet mě napadlo jestli máš možnost autogenu tak ať ti tu matku nekdo lehce nahřeje materiel matky tím teplem nabyde a puje povolit to jsou zaručený metody

Obrázek uživatele radegast

Jestli sis nevšiml, tak OCTA

Jestli sis nevšiml, tak OCTA 81 kW toto řešil před více jak 3-mi měsíci.
Jednak dost těžko by čekal do teď a pak kousek níž i napsal, že už to má hotové a taky jak to udělal.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele vojín Vomáčka

Jestli máš brzdovou kapalinu

Jestli máš brzdovou kapalinu tak tu matku polij a do rána počkej nejezdi jinak se kapilina vypálí je to k ničemu. vem si ostrý tedy nové sikovky a zkus to pujde to a nebo tet mě napadlo jestli máš možnost autogenu tak ať ti tu matku nekdo lehce nahřeje materiel matky tím teplem nabyde a puje povolit to jsou zaručený metody

Obrázek uživatele radegast

Přemýšlím jestli je opravdu

Přemýšlím jestli je opravdu nutné sundávat tu trubku na straně výfukového potrubí.
Jestli by nestačilo ji jen povolit na EGR ventilu.
Když jsem to měl rozebrané (kvůliva turba) tak ta trubka tolik zasraná nebyla. Jen lehký nános suchých sazí.
Zas na druhou stranu je otázka jestli se k tomu dá klíčem dostat.

Jinak nějaký přípravek na uvolňování závitů (ten jsi měl použít už někde na začátku procesu) a fakt dobré kleště.
Možná zkusit nějak nedestruktivně zahřát.

EDIT:
Koukám, že moc místa tam není:
http://forum.skodahome.cz/topic/109303-egr-ventil-po-180-000-km-nebo-po-...
Ale jak tam odpovídám (Wojnar) tak jsem tu trubku montoval až už to bylo vše namontované, takže i povolit by to mělo jít.
Jsou to dva M8 šrouby s 6-imbus a nejsou tak tepelně namáhané, takže povolit tam by to mělo jít líp.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele OCTA 81 kW

Máte pravdu. To potrubí se

Máte pravdu. To potrubí se sundavat ze strany vejfuku fakt nemusí. Jinak ta ožvejkaná matka nakonec šla. Vychladnout motor, nějakej uvolňovač, hasák ( fakt málo místa ) pevně chytnout a škubnout. Tak jsem ho alespoň vyměnil. Jinak údržbu egr ventilu atd. budu provádět během příštího týdne. Tak fotky nějaké sem hodim. Jinak na dieselový motory přesnej návod. Díky za něj.

Obrázek uživatele czecoww

daj se nekde koupit ty

daj se nekde koupit ty plastovy parohy na 1,6 mam je pekne zasrany.nebo jak se daj vycistit

Obrázek uživatele radegast

No, v pekařství bych je

No, v pekařství bych je nehledal.
Vyčistit se dají stejně jak samotný ventil.
Třeba stejným postupem jak tady já:
http://forum.skodahome.cz/topic/109303-egr-ventil-po-180-000-km-nebo-po-...

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele novic2004

zodpoví někdo ten

zodpoví někdo ten nejposlednější dotaz :-D pořád píšete samý nafťáci ale co my s těma 1.6kama taky to budeme mít zanesený?

Obrázek uživatele agilive

1,6 nemají tento

1,6 nemají tento problém........buď v klidu týká se to pouze naftových motorů.

Obrázek uživatele Fisik86

Něco tam může bejt, ale týká

Něco tam může bejt, ale týká se to spíš diesela...pokud sis správně přečetl první řádky, tak bys to moh odvodit..cituji: "Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba...." je tam někde benzín?Při spalování benzínu nevznikaj mastné saze...

Obrázek uživatele Smoker87

nazdárek podělím se s váma o

nazdárek podělím se s váma o muj brutalne zanesenej EGR

http://forum.skodahome.cz/topic/109303-egr-ventil-po-180-000-km-nebo-po-...

:-D

Octavia 4x4 1.9 TDI 74 kw PD

Obrázek uživatele vojín Vomáčka

HMMM já bych to tipnul na

HMMM já bych to tipnul na českou naftu ta se rovná skoro fritovacímu oleji se nedino

Obrázek uživatele Lionel

ouuu tak to nechci videt ten

ouuu tak to nechci videt ten svuj :D 240000 :D pristi tyden se dotoho pustim :-P naka rada jeste ? :)

Obrázek uživatele Fisik86

Brutální...asi to taky

Brutální...asi to taky rozhodim... :(

Obrázek uživatele bubu999

Slušný :) to nechci vidět ten

Slušný :) to nechci vidět ten svůj ..

Bubu 66kw :)

Obrázek uživatele Fisik86

Moc krásnééé...ani nechci

Moc krásnééé...ani nechci vědět kolik toho tam mam já po 300tis...asi zapřemejšlim o vyčištění sání, nějak se mi nechce zaslepovat. Leju tam aditiv, tak ten to snad trochu omzuje a co se týče čoudu z vejfuku? Viděl sem střelce který nevidí ani přes zadní sklo...asi dobrej chip a egr off... :-D

Obrázek uživatele Zabiak

Tu ještě něco k tématu:

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Martin ASV

Zaslepení u TDI vyhazuje

Zaslepení u TDI vyhazuje chybu(emise do dílny)už od cca roku 2003-2004.Tam se musí řešit už v ŘJ.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení