Takto to vlastně začalo. Můj názor je, že každé pořádné auto musí mít taky pořádný výfuk. Na některých Octaviích se objevují různé dvojité kulaté koncovky, ale ty jsou navařeny tak, že jsou až pod nárazníkem. Vypadá to pak podle mně moc nevzhledné a umělé. Řešení je jen jedno, okopírovat nejvýkonnější model RS.
Na modelech do roku výroby 08/2000 není v zadní části karoserie připraven výřez pro potubí výfuku. Je tedy nutné v zadním čele takto otvor zhotovit. Odmontoval jsem stávající nárazník i s plechovou výztuhou nárazníku. Fixem jsem namaloval tvar otvoru podle šablony obkreslené z faceliftové karoserie.Pomocí přímočaré pily s plátkem na kov jsem příčku krásně vyřezal. Jedná se jen o plech o síle asi 1 mm . V žádném případě nelze plech řezat úhlovou bruskou, nebo stříhat!! Jinak by se ochranný nástřik (plastizol) odchlípl od plechu a případně by se mohl spálit!! Ale zato při použití přímočarky je řez perfektně čistý. Pak stačí jen místo vyspravit barvou a je hotovo.
Neměl jsem k dispozici originální RS zadní nárazník. Přes inzerát jsem tedy koupil nárazník z faceliftové Octavie r.v. 2001. Přes kamarády z jsem získal šablonu přesného tvaru výřezu v nárazníku z RSky.
Tady je hotový nárazník s výřezem už zkušebně nasazen na autě.
Teď přišel na řadu radikální řez! Uříznout "kolínka" a prodloužit výfukové potrubí tak, aby koncovka přesahovala o 2,5 cm za nárazník.
To nejdůležitější, odbočit a prodloužit potrubí tak, aby mohla být navařena koncovka výfuku. Na toto prodloužení potrubí byli použity trubky o prům. 45 mm z již použitých výfuků z vrakoviště. Chromovanou koncovku jsem raději proti poškrábání přelepil papírovou páskou .
Podařilo se... Celé to úsilí stálo zato! Už jen přetřít trubky na stříbrno.
Ještě zbývá dát nárazník znovu přelakovat a proměna v eresku bude dokonalá. |