InteriérEteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika

Stěrače AEROTWIN na Octavii


Žhavou novinkou v sortimentu stěračů jsou lišty AEROTWIN . Úspěch systému Aerotwin je založen především na užitných vlastnostech. Místo třmenového systému s kloubovými částmi se nový bezkloubový stírač skládá z jednodílného pryžového profilu s integrovaným spoilerem. Dvě pružné lišty rozdělují přítlačný tlak rovnoměrně po celé délce stírátka. Tím se zvyšuje účinek stírání při vyšších rychlostech jízdy. V porovnání s třmenovým systémem má systém Aerotwin pouze poloviční výšku. Plochá konstrukce zlepšuje aerodynamiku stírátka a výrazně snižuje aerodynamický hluk. Kromě toho nový systém méně ovlivňuje výhled z vozidla během stírání. Plochá raménka stěračů jsou navíc v klidové poloze skryta za kapotou motoru.

Tyto stěrače se oběvují převážně u nových automobilů jako třeba Octavia 2, která je vybavena z prvovýroby stěrači AEROTWIN od firmy Bosch.
Naštěstí se na trhu oběvili kompatibilní varianty nového systému stěračů pro modely automobilů starší konstrukce, které nebyly v prvovýbavě vybaveny systémem Aerotwin. Tedy i na škodu Octavii 1.

Systém uchycení na původní rameno:

Výsledek:

 

Na zadní stěrač u octavie combi můžeme použít:
raménko VW Touran (1T0 955 707 A), stírátko VW Polo (6Q6 955 425 A),
krytka Octavia2 Combi (1Z9 955 435).
A nebo raménko strač krytku z Octavia Combi 2 (Nový stěrač z Octavia 2 je o něco delší je třeba ho zkrátit dle potřeby o cca 3cm)

Nejprve odmontujeme zadní stěrač:

1) Odklopíme kryt sterače pod, kterým je matice.



2) Odmontujeme stěrač

3) Nastrčíme nový stěrač AEROTWIN a utáhneme matici.
Aby stěrač správně stíral musí se trošku seříznout plastová kritka šroubu tak, aby stěrač dole nenadzvedávala.

 

Zdroj:http://www.luja.cz , a Kromi


[ nahoru ]


[ zpět ]

Návštěvní knihaokkazy


© created by zabiak design
Jan Vosátka 2005

NAVRCHOLU.cz
TOPlist