InteriérEteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika

Manuální regulace Xenonů O2

Montáž Xenonů : Xenony dle vyhlášky musí mít automatickou (Octavia 1) nebo dinamickou (Octavia 2) regulaci náklonu, aby auto neoslňovalo, když jedete naložený. A taky musí mít odstřikovače světlometů.
Aby jste neoslňovali protijedoucí auta při naložení je ještě jedna možnost a to manuální regulace kolečkem. Není to sice podle vyhlášky, ale mužete si světla sklopit, když pojedete naložený.

 

Seznam nářadí:
* baterka, protože hodně světla je základ:-)
* samozřejmě ty torx nástavce do šroubováku pro uvolnění všech šroubků
* jehlu, špendlík, tvrdý drát na uvolnění jednotlivých konektorů v patici
* dlouhý šroubovák
* jídelní nůž, který jsem použil na otevření krytu motorků

a dál budete potřebovat 2 ks matiček r4 , pilku, lepidlo ( pokud možno nějaký lepší) pokud budete upravovat ty táhla motorků, aby krásně zapadly v xenonech....:-)

1) Demontáž motorků z halogenů:

* sundat plastový průhledný kryt v zádu na světlometu. Je jištěný dvouma drátama.
* Po sundání krytu uvidíte to co je na fotce.
* V pravo se nachází ten motorek (je to ten černý kvádřík). Vedou k němu 3 dráty (modrý, hnědý, černý).
* Nejdřív doporučuji vyndat patici s dráty. Je to ta věc v pravo dole pod blinkrem.
* Vyndáte ji, když zatlačíte delším šroubováke ze vnitř na plastouvou západku, která ji drží a jemně ji zároveň z venku rukou páčíte směrem dolů.
* V patici je z boku taková bílá pojistka, kterou musíte vysunout, jinak ty drátky k motorkům půjdou těžko ven:-)
* Po vyndání bílé pojistky, zjistěte které drátky vedou k motorku a ty musíte vyndat z patice. Na to použijete tu jehnlu, špendlík, nebo něco podobného pevného, ale úzkého, aby se vám to vešlo do těch malých dírek co jsou u každého konektoru nad ním a pod ním v patici. Asi už jste každý dostával drátky z patice takže jedeme dál.
* Když vyndáte ty drátky, už zbývá pouze odšroubovat motorek, který je přidělám dvěma šroubky.
* To není vše, motorek, respektive táhlo motorku je zacvaknuté v držáku paraboly. Zase trošku šikovnosti a síly.
*Pak už jenom motorek vytáhněte ven a zkompletujte vše zpátky.

Tím je vytažen motorek z halogenů.
Pozn.: Když už člověk ví jak na to, je to brnkačka, druhý motorek byl venku za 15 minut:-)

2) Montáž motorků do xenonů:

Xenonový světlomet je trošičku jiný, než halogenový, ale vyplývá to z technologie, takže se toho nebojte, ale buďte opatrní jinak.......:-)

* opět rozděláme ze zadu světlomet. Pozor! Na xenonech jsem měl ten plastový kryt ještě přišroubovaný.
* po demontáži vám bude plastový kryt viset na dvou kabelech. Odpojte ty kabely od trafa a kryt dejte pryč.
* opět přejděte k demontáži patice a drátků od motorku. Tady je motorek úplně jiný a je napájen 4 drátky. Opět nezapomeňte vysunout tu bílou plastovou pojistku na boku již vyndané patice.
* Poté odšroubujte motorek. Narozdíl od halogenu, nepoužívejte sílu na vytažení táhla z držáku paraboly. Jde krásně do boku vysunout!
* A máme motorek venku. Pokud porovnáte ty motorky a jejich táhla, zjistíte nemilou věc. Každý ten motorek má jiný průměr té kuličky na konci.

Poznámka: Někdo si s tím neláme hlavu a nic s tím nedělá. Motorky jenom vymění, ale..... pokud toto provedete (klidně si tam na zkoušku zkuste ten motorek z halogenu nasadit) bude mít táhlo motorku v držáku na parabole vůli. Mě se to nelíbilo, tak jsem něco vymyslel. Máto ale jeden háček. Totálně zničíte ty motorky z xenonů! Ale nakonec co s nimi.

* takže je potřeba dostat to táhlo motorku xenonů ven a předělat ho na motorek z halogenů. Není to moc pracné. Kleště a šroubovák a ty plasty přes které prochází táhlo do motorku jsem zničil. Zůstane vám "šroubovice" zakončená tou kuličkou co je origoš z xenonů a tudíž krásně padne do úchytu.

* Teď budete pracovat s motorkem z halogenů. Vytáhněte z něj ten kabel a rozdělejte ten horní kryt. Podívejte se jak máte vyjeté to táhlo (zda-li je ten snímač polohy táhla co je na boku úplně dole - je to nula na kolečku v autě). Pokud se podíváte zevnitř motorku do táhla, zjistíte že je duté a že se do něj vejde to demontované táhlo z xenonů.

*Pak jsem pilkou odříznul na táhlu tu kuličku. Řez jsem vedl hned v místě kde se táhlo zužuje do kuličky. Až uříznete ten konec, budete do něj muset vyvrtat díru, aby jste protáhli to táhlo z xenonů. Táhlo z xenonů (závit) jsem zkrátil asi o 5 mm , ale než ho začnete zkracovat, tak ho tam zkuste a zašroubujte připravenou matičkou. Podle toho jak to vyjde tak to zkraťte. Nakonec jsem matičku vůči závitu pojistil lepidlem. Sice to vypadá dost složitě, ale není to tak. Tohle je moje know-how:-)

* Pak dáte zpět víčko motorku, zapojíte kabel.
* Motorek umístěte na místo. Nezapomeňte nasadit to táhlo motorku na držák paraboly! Přišroubujte.

*Nastrkejte drátky do patice tak jak byli v patici u halogenů. Zajistěte bílou pojistkou. Zkompletujte xenonový reflektor a šup s ním do auta.

POZOR: Pokud naistalujete do auta pouze jeden předělaný reflektor a bude to chtít vyzkoušet, tak vám to fungovat nebude. Až po nainstalování obou předělaných reflektorů Vám to začne fungovat.. Jó ta samokontrola OII:-)


Autor: spolda

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Xenony na Octavie si mužete koupit v našem novém shopu za super cenu.
Octavia2: 9.800,-Kč / pár
Octaiva1: 11.500,-Kč / pár

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ nahoru ]

[ zpět ]

Návštěvní knihaokkazy

 


© created by zabiak design
Jan Vosátka 2007