Změna podsvícení automobilu - pátý díl
Přinášíme Vám pátý díl seriálu jak změnit barvu podsvícení celého vašeho automobilu.
Ovladání světel
Demontáž:
Vytiahneme ho tak, že v "nulovej" polohe zatlačíme gombík, otočíme doprava a vytiahneme. Odpojíme konektor, Vycvakneme z palubovky plastový držiak a odpojíme konektor regulátoru sklonu svetiel
Ovladač sklonu světel
. Regulátor vycvakneme z plastu.
Rozoberieme ho tak, že najprv šrobovákom zapáčime v spodnej časti a vycvakneme zo 4 zobáčikov spodný kryt kontaktov. Potom podpáčime ocelové pliešky ktoré sú po stranách regulátoru a vytiahneme ich von z drážok. Tým sme skončili tú jednoduchšiu čast rozoberania.
Ked sme odstránili tie pliešky zo strán regulátora, tak vidíme konce osky, ktorá sa nedá vytlačit do strany. Na oske je napichnuté kolečko a doska. Ked chceme dosku dostat von, je len jedna možnost. Musíme puzdro regulátoru z vnútra roztiahnut natolko, aby sme mohli osku po obidvoch stranách vtlačit dovnútra a tahaním za kontakty vytiahnut z púzdra. Je dobré na to použit nejaké kliešte s pevnými tenkymi čelustami, aby sme sa dostali čo najbližšie k oske po oboch stranách dosky.
Ja som použil takéto:
Je dobré ak to robia dvaja, jeden roztahuje a druhý sa trápi s oskou ako dostat obidva konce naraz dnu :-) Alebo si vymysliet na to nejaký prípravok. Ja som to robil sám a po dvoch hodinách sústavného nadávania som to mal bleskurýchlo "co by dup" vonku :-)) no pozor zase na strunku, guličku a podložku, aby to niekam neodstrelilo.
Na doske sú 2 diody 3mm. Jedna má otočené nožičky o 90°, ta svieti na znak žiarovky a druhá je zbrúsená, ta svieti do kolečka a osvetluje čísla a čiarky. Takže sa dá dat jedna farba na ten znak a druhá farba na číselká ak by niekto chcel. Novú ledku treba pilníkom zbrúsit presne podla starej aby sa tam vošla a nešúchala o kolečko.
Ked sme ledky vymenili, treba všetko poskladat na osku ako bolo predtým a zasunút na svoje miesto. Dnu to ide už lahšie. A mozeme íst rozobrat -
Ovladač světel
Šrobovákom zapáčime a vycvakneme zo 4 zobáčikov a povytiahneme. Gombíkom otáčame oskou kým sa nedbude dat vytiahnut von.
Tenkým šrobovákom postupne dokola podvažujeme dosku, aby sa dostali prepojovacie dráty von z medenných svoriek. Vymeníme ledky. Pozor ! Dve ledky čo sú na kraji vlavo (žlttá a červená) neslúžia na podsvietenie, ale na signalizáciu zapnutia svetiel do hmly (žlttá - predné hmlovky a červená - zadná hmlovka) Tieto ledky by sa mali nechat alebo ked vymenit tak za rovnakú, alebo vyššiu svietivú ledku ale farenost zachovat. Ja som tam nemal ledku pre zadnú hmlovku, tak som ju tam dorobil. (rada od "rolbar" diik ) Musel som pridat aj prepojovací drát a SMD odpor (1K - 0,25W) (v červenom krúžku).
Ked všetko svieti, tak možeme ovládač zložit. Nasunieme osku a otáčaním a zasúvanim nájdeme správnu polohu a obidva kusy k sebe nacvakneme. Na plast nacvakneme regulátor, napojíme konektor. Plast nacvakneme do palubovky, nacvakneme konektor pre svetlá a ovládač svetiel zatlačime do plastu aby zacvakol. No a možeme svietit.
Konec páté části
A to je pro dnešek vše. Další díl seriálu bude o změně
Tlačítka - ohřev zadního skla a otevření nádrže
.
Autor:
BEDUIN
V minulých dílech jste viděli:
Část čtvrtá: Ovládaní elektrických zrcátek
Část třetí:
Ovládaní elektrických oken + podsvícení kliček dveří
Část druhá: Ovládání elektrických oken (4x)
Změna podsvícení: Část první Budíky
Ukázky podsvícení >>zde<<