O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
ABS zabraňuje zablokování kol při brzdění plnou silou. Nedochází k nekontrolovanému klouzání vozidla, naopak lze vůz řídit.
Systém elektronického rozdělování brzdné síly provádí regulaci brzdného tlaku mezi předními a zadními koly. Na zadní nápravě je tak umožněn maximální brzdný výkon, aniž by se riskovalo přebrzdění a v důsledku toho vybočení zádi vozidla.
Systém ABS spolehlivě zabraňuje zablokování kol při intenzivním brždění. Dokud se kola nezablokují, mohou vedle brzdných sil přenášet také dostatečné postranní síly, takže vozidlo zůstává řiditelné a stabilní při jízdě. ABS pracuje na nezpevněném povrchu, při mokru nebo náledí s téměř stejnou účinností jako u suché vozovky. To pro řidiče znamená důležitou výhodu v oblasti bezpečnosti. Při brzdění je tak možné se případné překážce vyhnout a objet ji.
Podle pulzování pedálu brzdy řidič pozná, kdy ABS pracuje. Tím je včas varován a může uzpůsobit svou jízdu kritické situaci.