O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Co je dobré vědět:
Na rozdíl od závodních speciálů, kde je funkce čistě aerodynamická a optimalizuje jízdní vlastnosti, u běžných vozů je přední spoiler záležitost zejména designérská a estetická.
Přestože výběr spoilerů je věcí vkusu každého jednotlivce, existuje pár obecných zásad, které je dobré si uvědomit: -Pokud si chcete vybírat i z praktického hlediska, volte takové spoilery, jejichž materiál, ale především tvar umožňuje alespoň částečnou opravitelnost -Přední spoiler (často by se dalo říct nárazník) má prvotní funkci v tom, aby usměrňoval proudění pod vozidlem a zabraňoval tak nežádoucím vztlakovým silám a zároveň přiváděl potřebný vzduch k chladičům, resp. k brzdám.
- Pořizujete-li mohutný čelní spoiler, dbejte důrazně na funkčnost. Otvory pro přívod vzduchu k chladičům jsou samozřejmostí, pokud však spoiler zakrývá větší plochu i pod vozidlem (ve srovnání s originálem), je důležité, aby netrpěly i brzdy. Pokud zastíníte proud chladného vzduchu tím, že pro něj nemáte patřičný vstup, brzdy se přehřejí a je zle. Renomovaní úpravci na tyto věci myslí, takže se to týká víceméně jen "domácích" projektů.
- Velikost, resp. vzdálenost od vozovky, volte u čelního spoileru podle komunikací, na kterých se pohybujete. Takové "lízátko" je jistě skvělá věc, ale na českých silnicích bude dost trpět a vy s ním. Pokud občas vyrážíte i na lesní a polní cesty (což je případ většiny rally-fanoušků), je nejlepší nemít vespodu spoilery vůbec.
Na škodu Octávii se prodávájí spoilery pod přední nárazník nebo celé nárazníky. Před lakováním narazník nebo spoiler musíte nejprve vyzkoušet, občas se musí něco doupravit.
Výsledek: