O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
MULTITALENT MNOHA TVÁŘÍ: ŠKODA ROOMSTER
Od jara 2006 nabízí Škoda Auto neobvyklý minivan – model Roomster. 4,2 metru dlouhý pětidveřový vůz nabízí maximální míru variability a nadprůměrný prostor pro pět cestujících i jejich zavazadla. Jeho jedinečná prostorová koncepce a zcela nový tvar z něj během krátké doby učinily etalon originality, s nímž se poměřují ostatní v této třídě. Spojuje v sobě výhody velkoprostorového vozu s velkým zavazadlovým prostorem, vysoký jízdní komfort a kompaktní vnější rozměry. Tyto ctnosti vynesly modelu Roomster ocenění „Wertmeister 2008“ německého časopisu AutoBild.
Léto 2009 přineslo do modelové řady Roomster další emotivní náboj. Nové barevné variace mohou vůz zvýraznit ve třech stupních. První možností je odlišná barva střechy v závislosti na barvě vozu. Střecha může mít bílé, stříbrné nebo černé lakování. Druhým stupněm barevných variací je stříbrné lakování nárazníků, lemů blatníků, krytů prahů a dveří ve spodní části vozu, které doplňují světlomety v Corner designu. Třetí možnost, jak dále individualizovat model Roomster, představuje navíc ke stříbrně lakované spodní části vozu také střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek lakované ve stejné stříbrné barvě. Všechny tři barevné pakety mohou být objednávány s výbavovými stupni Style, Sport a Comfort.
Tým technického vývojeŠkoda Auto přepracoval benzinové tříválcové motory o objemu 1,2 litru, které jsou montovány nejen do modelových řad Fabia a Roomster, ale i do koncernových modelů VW Fox a Polo nebo SEAT Ibiza a Cordoba. K nejvýznamnějším změnám patří použití ozubeného řetězu k pohonu ventilového rozvodu namísto původního pouzdrového řetězu. Nově použitý řetěz se vyznačuje minimálním opotřebením po dobu životnosti a přispívá k tiššímu běhu motoru.
Modelová řada Roomster dostala již dříve posilu představením verze Scout, která se odlišuje od civilnější produkce především robustním vzhledem. V uplynulém roce navíc přibyl model Škoda Praktik, který se prezentuje jako šikovné užitkové vozidlo s mimořádnou nabídkou komfortu. V této třídě neobvyklé možnosti volitelné výbavy dávají modelu Škoda Praktik kvality cestovního vozu s velkým nákladovým prostorem.
UŽITKOVÝ VŮZ S VYSOKÝM KOMFORTEM: ŠKODA PRAKTIK
Škoda Praktik, vycházející z MPV Roomster, nabízí zákazníkům z řad živnostníků maximální variabilitu a hospodárnost. Pevná přepážka za předními sedadly odděluje cestující od téměř 2 000 litrů prostoru pro náklad, bohaté prosklení zadní části je nahrazeno robustním oplechováním. Vynikající jízdní vlastnosti vozu Roomster jsou vlastní i modelu Praktik.
Škoda nabízí k modelu Praktik možnost volby ze čtyř různých motorů. Základní benzinovou jednotkou je tříválec 1,2 12V HTP o výkonu 51 kW (70 k), jako alternativu lze zvolit čtyřválec 1,4 16V/63 kW (86 k). Na příznivce nafty čeká tříválec 1,4 TDI PD ve dvou výkonnostních stupních – 51 kW (70 k) a 59 kW (80 k). Silnější pohonná jednotka může být vybavena filtrem pevných částic. Všechny motory jsou dodávány s manuální pětistupňovou převodovkou a vyznačují se příznivým průběhem točivého momentu a hospodárným provozem. Hodnoty normované spotřeby se pohybují od 5,1 l nafty do 6,8 l benzinu na 100 km.
Rozsáhlá příplatková výbava dokáže učinit všední den řidiče tohoto užitkového vozu bezpečnějším a komfortnějším. Lze si vybrat například ESP, vyhřívaná sedadla nebo rozhraní Bluetooth. Manipulaci s nákladem usnadní vyrovnávací mezipodlaha ze sortimentu Škoda Originálního příslušenství, která odstraní výškový rozdíl mezi podlahou a nákladovou hranou.
VÝRAZNÝ CHARAKTER: ROOMSTER SCOUT
Roomster Scout je připraven pro všechny, kteří občas potřebují uniknout ruchu všedního dne. Jeho kola z lehké slitiny o velikosti až 17", atraktivní vzhled i bohatá výbava z něj dělají ideálního partnera pro práci i volný čas, pro město i přírodu.
Siluetu modelu Roomster Scout charakterizují boční velkoplošné ochranné lišty na dveřích a prazích. Podběhy a boky předních blatníků jsou rovněž chráněny plastovým obložením. Přední části dominuje robustní nárazník s velkým otvorem pro přívod chladicího vzduchu k motoru; zadní nárazník je dvoubarevný: tmavě šedé plochy jsou zde kombinovány se stříbrně lakovaným nájezdovým krytem. V rámci mimořádné výbavy může být přední nárazník osazen mlhovými světlomety s Corner funkcí. Černý podélný střešní nosič se dodává standardně, na přání jej lze mít v barvě stříbrné. Jednotlivé součásti působí jako celistvá ochrana vozu.
Interiér vozu Roomster Scout si zachovává překvapující prostornost a variabilitu, typickou pro všechny verze této modelové řady, v souladu se svým výrazným charakterem má však osobitý design. Na variabilních sedadlech v zadní části vozu, v takzvaném „Living-Room“, je nabídka prostoru královsky velkorysá. Stejně štědrý je i maximální objem zavazadlového prostoru, který svými 1 810 litry dělá z modelu Roomster mistra v oboru přepravy.
Škoda Roomster Scout je nabízena výlučně se čtyřválcovými benzinovými motory 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW a s naftovými motory 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny motory se kombinují s pětistupňovou manuální převodovkou. Nejsilnější z benzinových motorů lze alternativně spojit se šestistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou funkcí Tiptronic.
Motory:
Zážehové
* 1.2 12V 51kW (68hp)
* 1.4 16V 63kW (84hp)
* 1.6 16V 77kW (103hp), 183 km/h[1]
Vznětové
* 1.4 TDI 51kW (68hp)
* 1.4 TDI 59kW (79hp)[2]
* 1.9 TDI 77kW (103hp)