Škoda zveřejnila výsledky prodeje v ČR za rok 2009

Skoda Octavia
ŠKODA AUTO ZVEŘEJNILA PRODEJNÍ VÝSLEDKY ZA ROK 2009 V ČR

· Škoda Auto potvrdila pozici nejsilnějšího hráče v segmentu osobních automobilů v ČR

· Celkem bylo zákazníkům v ČR dodáno 56.504 vozů, tržní podíl na úrovni 31,2%*

Škoda Auto dodala v České republice svým zákazníkům v roce 2009 celkem 56.504 vozů a potvrdila tak vedoucí pozici na trhu v segmentu osobních a užitkových vozů. V krizovém roce, kdy celkový trh v České republice poklesl ve srovnání s rokem 2008 o více než 22.000 vozů (-11,1%*), to znamená tržní podíl přibližně 31,2%*.

Zájem o vozy Škoda v průběhu roku neustále rostl, jen za poslední čtvrtletí bylo na český trh dodáno
o 25% více než loni. V součtu za celý rok poklesly dodávky zákazníkům v ČR o 2,6% (-1.497 vozů), což je výrazně menší pokles než propad celkového trhu.

Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v roce 2009 v ČR byla Octavia s 24.951 prodanými vozy. Stala se tak poprvé od roku 2000 nejprodávanějším modelem společnosti v ČR, když překročila loňské výsledky o 18,5%.

Prodejní výsledky za rok 2009 komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Přes stagnaci a propad na začátku roku, a to v důsledku celosvětové hospodářské krize, se nám zejména v 2. polovině roku 2009 podařilo navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Reálný výsledek registrací vozů v ČR ovlivnilo i zavedení tzv. „šrotovací prémie“ a následný odliv vozidel do okolních států EU. Vylepšit nepříznivou situaci na domácím trhu z počátku roku nám pomohla především důsledná produktová ofenziva.

V průběhu roku 2009 jsme představili omlazené verze modelových derivátů Octavia RS a Scout, zahájili jsme prodej prvního českého SUV – modelu Yeti, který se krátce po svém uvedení na trh stal nejprodávanějším vozem ve své třídě. V závěru roku 2009 jsme uvedli na trh nový Superb Combi. Máme před sebou velice těžký rok, přesto věříme v oživení budoucích prodejů. I nadále budeme českým zákazníkům nabízet atraktivní vozy za férové ceny. Aktuálně to potvrzuje například nová prodejní akce pod názvem: Vystartujte včas! Ta umožňuje získat na začátku roku vozy Škoda v modelových řadách Fabia, Roomster, Octavia Tour, Octavia i Yeti za výrazně lepších podmínek než doposud. Úspory u jednotlivých modelů činí až 186.000,- Kč, například model Fabia je nyní k dostání už za 199.900,- Kč“.

Loňské prodejní výsledky značky Škoda na domácím trhu prospějí rovněž životnímu prostředí. V rámci projektu: "Za každé prodané auto v České republice jeden zasazený strom", vysadí Škoda Auto přesně 56.504 sazenic stromků ve vybraných lokalitách v ČR.

prodeje skoda

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení