O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
ŠKODA AUTO JE V RUSKU ÚSPĚŠNÁ, JEJÍ PODÍL NA TRHU ROSTE
Škoda Auto v Ruské federaci nasazuje model Octavia do kompletní výroby i přes stávající krizi a podporuje tak pozitivní trend značky Škoda v Rusku. Kompletní výroba je zahájena 11 měsíců před původně plánovaným termínem.
Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl na 2,5 %. Prodeje společnosti Škoda Auto v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích spadl o 51 %. Na ruském trhu prodala Škoda Auto během prvních devíti měsíců celkem 25.345 vozů.
Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z linek v Kaluze sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi v srpnu 2008) a Octavia (liftback, combi v srpnu 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž Škoda Fabia (hatchback, combi v lednu 2009). V letošním roce následovaly montáže Škoda Superb v dubnu a Škoda Roomster v květnu. Většina modelů je nabízena výhradně s benzínovými motory.
Závod v Kaluze se stává od října letošního roku plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž vystřídá kompletní výroba vozů. Prvním vyráběným vozem značky Škoda v Ruské federaci je Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti.
V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150.000 vozů. Současných 1800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3000.
„Ruský automobilový trh byl silně zasažen současnou ekonomickou krizí. Přesto je pro nás i nadále velice zajímavým trhem s obrovským objemovým potenciálem. Spolu s Indií a Čínou považujeme Rusko za dynamický trh s pozitivními vyhlídkami do budoucna. Někteří odborníci naznačují, že už nyní jsme alespoň dohlédli na dno krize. Využijeme celkovou výrobní kapacitu závodu v Kaluze a tím umožněnou nacionalizaci dílů k dalšímu budování a posilování pozice značky,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva Škoda Auto.
„Prodejní cíl značky Škoda je pro letošní rok 35 tisíc vozů. Za současných podmínek v automobilovém průmyslu je naším nejdůležitějším cílem další posilování pozice značky pomocí zvyšování tržního podílu. Ten v případě značky Škoda neustále roste a z loňských 1,9 % se vyšplhal na letošních 2,5 %. V současnosti nejoblíbenějším modelem značky Škoda v Rusku je Fabia, Octavia Tour a Octavia. Přes současné obtíže se daří také modelu Superb, kterému se dostalo pozitivního hodnocení zákazníků i médií,“ doplnil Petr Janeba, ředitel Škoda Auto Rusko.