Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
Jeho pracovním náčiním je nezastavitelná ŠKODA FABIA R5, v civilním životě jezdí Jan Kopecký nejrychlejší verzí modelu OCTAVIA s označením RS 245. Skvělé jízdní vlastnosti jsou pro něj základem dobrého auta, stejně jako schopnost kdykoliv bezpečně předjet.
Při prvním setkání s modelem KODIAQ RS, novou sportovní verzí oblíbeného SUV značky ŠKODA, byl velmi zvědavý. „Osobně mám auta kategorie SUV historicky spojená spíš s jízdou v terénu, přestože chápu jejich praktický rozměr pro rodiny,“ přiznal před jízdou Kopecký, že jde trochu do neznáma.
„Na asfaltu mě KODIAQ RS vážně překvapil. Chová se velmi jistě, reaguje rychle a míra sportovnosti je rozhodně větší, než jsem čekal. Je tu dost výkonu i točivého momentu, dobrá pozice za volantem a na svou velikost a hmotnost nabízí i skvělou ovladatelnost. Je to prostě velmi dobře nastavené auto,“ popsal své bezprostřední dojmy.
ŠKODA KODIAQ RS se nijak netají sportovními ambicemi. Dvakrát přeplňovaný motor 2.0 biTDI nabízí výkon 240 koní a točivý moment rovných 500 Nm. Vždy pohání všechna čtyři kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG a v základní výbavě nechybí ani upravený adaptivní podvozek nebo sportovní sedadla. Sprint na 100 km/h vůz zvládne za 6,9 sekund a maximální rychlost je 221 km/h.
Jan Kopecký dostal možnost KODIAQ RS pořádně otestovat na náročném technickém polygonu i na velkém závodním okruhu. Nedržel se při tom vůbec zpátky a z vozu nakonec vystupoval s nadšením.
Dokonce šel tak daleko, že si podle svých slov KODIAQ RS zřejmě sám objedná. „Líbí se mi hlavně dostupnost výkonu. Dokážu si představit, že s tímhle autem předjedete kamion vážně rychle, a to je důležitý prvek bezpečnosti. Podvozek je hodně pevný, KODIAQ RS se na něm téměř nenaklání a je také velmi dobře vyvážený. Dokonce se s ním dá jezdit v lehkém smyku, což je na takhle velké auto velmi slušné,“ pokračuje Kopecký.
A co ho vůbec nejvíc překvapilo? „To auto parádně zní! Zvuk je uvnitř i zvenku skvěle odladěný. Při jízdě rozhodně nezní jako čtyřválcový diesel, ale připomíná spíš nějaký osmiválec,“ uzavírá Kopecký.