Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
Desítky tisíc lidí sledovaly minulý a předminulý víkend první ročník ‚Top City Classic Rally China’. Fanoušci byli nadšení nepřehlédnutelným vystoupením dvou vozů z historie automobilky ŠKODA. Klasické vozy ŠKODA Felicia a Laurin & Klement 300 předminulý víkend v okolí Pekingu zvítězily ve svých kategoriích a v nejlepším světle se ukázaly i o uplynulém víkendu při závodě v okolí Šanghaje.
Účast na ‚Top City Classic Rally China’ byla prvním vystoupením české značky na čínské veteránské rally. Na start se za automobilku ŠKODA postavil kabriolet ŠKODA Felicia z roku 1961 a vůz Laurin & Klement 300 z roku 1923. L&K 300 byl nejstarším účastníkem na startovní listině.
Oba historické vozy před týdnem, při brilantní premiéře o prvním rallyovém víkendu v okolí Pekingu, napoprvé zvítězily ve svých třídách. O uplynulém víkendu se vozy ŠKODA Felicia i Laurin & Klement 300, ve druhé části rally v regionu Šanghaj, opět ukázaly ve špičkové formě. ŠKODA Felicia se umístila na druhém místě celkového hodnocení. První den rally byla dokonce na první příčce. Laurin & Klement 300 se jako nejstarší zúčastněný vůz dočkal bouřlivých ovací fanoušků.
„Byl to skvělý debut klasických vozů ŠKODA v Číně a zároveň ta nejlepší reklama pro značku,“ říká Andreas Hafemann, prezident ŠKODA China. „Nadšení diváků ukazuje velký zájem lidí o naši historii a podtrhuje, jakou fascinaci probouzejí v čínských zákaznících naše automobilové klenoty. ŠKODA chce na čínském trhu dále růst. Emocionální vystoupení jako na této rally trvale posilují naši image a jsou tak důležitým příspěvkem naší růstové strategie,“ říká Hafemann.
‚Top City Classic Rally China’ zahrnovala dvě jízdy pravidelnosti a spolehlivosti v regionech čínských metropolí Peking (12. až 14. září) a Šanghaj (19. až 21. září). Při závěrečné druhé jízdě měla trasa délku celkem 581 kilometrů ze Šanghaje jihozápadním směrem až do města Čchien-tao-chu-čen. Účastníci viděli jedinečné přírodní scenérie, mezi nimi také slavné ‚Jezero tisíce ostrovů’, obří přehradu o rozloze 573 km2.
První dvoudenní jízda, o předminulém víkendu, vedla z čínského hlavního města Pekingu po 530 kilometrů dlouhé trase severozápadním směrem až do oblíbeného lyžařského střediska Čung-li.
Obě části ‚Top City Rally China’ byly vypsány jako jízdy pravidelnosti a spolehlivosti. Pořadatelem byla Motor Presse China ve spolupráci s časopisy Motor Klassik a auto motor und sport.
Čína je pro značku ŠKODA zdaleka nejsilnějším jednotlivým trhem. 227.000 vozů putovalo v roce 2013 právě k zákazníkům v Říši středu, šlo tedy zhruba o čtvrtinu celosvětově prodaných vozů ŠKODA. Český výrobce je přítomen na čínském trhu od roku 2007. Od té doby dodala ŠKODA zákazníkům v Číně přes 1,2 milionu vozů. V prvních osmi měsících tohoto roku vzrostly počty vozů ŠKODA dodaných zákazníkům v Číně o 10,3 procenta na 173.400 vozů.