Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
· ukončení výroby první generace modelu Octavia Tour
· modelová řada Octavia úspěšně pokračuje
Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda. V přerodu společnosti Škoda Auto v celosvětově úspěšnou automobilku hrála Octavia Tour první generace, vyráběná od roku 1996, klíčovou roli. Poslední vůz s pořadovým číslem 1 442 126 nyní v závodě Vrchlabí uzavírá výrobu tohoto modelu. Úspěch modelové řady Octavia dále pokračuje aktuální druhou generací a druhou generací Octavia Tour. Před několika týdny navíc česká automobilka prezentovala v podobě studie Octavia Green E Line první koncept vozu s čistě elektrickým pohonem. Už příští rok má na silnice vyjet testovací flotila.
První Octavia v novodobé historii společnosti sjela z výrobní linky v roce 1996 a byla průlomovým modelem, který svou kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi a cenou pomohl změnit image značky Škoda. Ta se stala synonymem pro spolehlivé vozy zaměřené na potřeby řidičů poptávajících praktický a bezpečný rodinný vůz. Plánování modelu začalo již v roce 1992, a Octavia se tak stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací.
„Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále“, řekl předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla také technologie vstřikování u naftových motorů. Zde došlo k přechodu ze vstřikování „do komůrky“ na přímý vstřik (TDI/SDI). Modelová řada od svého vzniku stabilně nabízí stále se rozšiřující portfolio úsporných a spolehlivých moderních agregátů.
Octavia znamenala pro Škoda Auto také revoluci v designu; důkazem je nejen česká Národní cena za design v roce 1999, ale také vůz atraktivní pro zákazníky po celých čtrnáct let prodeje. Zcela nové pojetí karoserie v podobě liftback dodnes podtrhuje bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v této třídě a usnadňuje jeho využití při nakládání a vykládání zavazadel. Karoserie liftback se stala jedním z poznávacích znaků této úspěšné modelové řady.
Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Nespočet ocenění, mezi která patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010, jsou jasným pokračováním v úspěšné cestě modelové řady Octavia.
Do dnešního dne prodala Škoda Auto více než 2 862 000 vozů Octavia po celém světě. V nabídce je široká paleta provedení vozu od naftové a benzinové sportovní verze RS po variantu Scout pro volný čas se zvýšenou světlou výškou a paketem pro špatné cesty, který vůz chrání i mimo běžný silniční provoz. Pro zákazníky kladoucí důraz na komfort a luxus je v nabídce výbavový stupeň Laurin & Klement, zatímco ekologicky orientované řidiče osloví verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2.
Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži jako další krok k trvale udržitelné mobilitě v osobní dopravě. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.
Přidal jsem promo video první
Přidal jsem promo video první Octavie :-(
Octavia Combi 1,9TDi.
Myslíte, že tehdy věděli co
Myslíte, že tehdy věděli co stvořili?:)
Fakt dobrá muzika
Škoda veľká škoda... :-((((((
Škoda veľká škoda... :-(((((( Je to LEGENDA o tom niet pochyb... Amen
ahoj..jen jsem se chtel
ahoj..jen jsem se chtel zeptat jak koukam na tvoje foto auta tak mas v narazniku mlhovky z 2kove octavie...tak jsem se ctel zeptat jestli bylo odne prace to tam dat a na c je mas zapojene? jestli jako mlhovky nebo pomocny dalkove? libi se mi to a chci to taky udelat
mám už druhou jedničkovou a
mám už druhou jedničkovou a jsem spokojený.Zapaluji svíčku ....
Octavia 4x4 1.9 TDI 74 kw PD
Taky uz mam druhou a pridavam
Taky uz mam druhou a pridavam se s tou svickou k tobe
Taky už mám druhou. Letos
Taky už mám druhou. Letos jsem přemejšlel, že bych jí vyměnil, ale nakonec sem se rozhod, že na dalším autě trochu ušetřím a tuhle Octuli si nechám :-)
Hele, zatim jsem se ozvali
Hele, zatim jsem se ozvali tri, co uz mame druhou octavii a vseci mame cerneho kombika :D to je pekna nahoda :)))
Já mám taky druhou taky
Já mám taky druhou taky černou ale ne kombi:-)
Octavia RS combi cca 250hp
jsu hrdy ze jsu jeden z
jsu hrdy ze jsu jeden z majitelu tohoto super vozidla je skoda ze uz koncis :( v mojem srdci zustanes naporad nejlepsi auto
Jedničková OCTAVIA je a bude
Jedničková OCTAVIA je a bude jednička !!
14 rokov výroby to len dokazuje a som hrdý, že patrí medzi moje premiestňovadlo.
od prvni chvile co jsem ji
od prvni chvile co jsem ji videl v 95roce v novinach ze se bude vyrabet tak jsem se do ni zamiloval , dneska mam dvojku, ale po jednicce se mi bude styskat jeste hodne dlouho.
Naprosto s tebou souhlasím.
Naprosto s tebou souhlasím. Odchází legenda...
Smutná správa :-(
Smutná správa :-(
Octavia Combi 1,9TDi.