Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
Další státní návštěva v Mladé Boleslavi: Místopředseda čínské vlády Čang Kao-li dnes spolu s čínským ministrem dopravy Jang Čchuan-tchangem a dalšími vysokými představiteli čínské vlády a zástupci čínských médií navštívil společnost ŠKODA AUTO. Při návštěvě je doprovázel předseda Poslanecké sněmovny Jan Hamáček.
Hlavním bodem půldenní návštěvy bylo setkání s předsedou představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h. c. Winfriedem Vahlandem, s členem představenstva koncernu Volkswagen AG pro Čínu, Prof. Dr. Jochemem Heizmannem, se členy představenstva společnosti ŠKODA AUTO a s předsedou odborů KOVO MB Jaroslavem Povšíkem. Vedle aktuální výměny názorů se hosté zajímali především o úspěšný rozvoj značky ŠKODA i o mezinárodní síť jejích výrobních závodů. Řeč byla také o významu čínského trhu pro mezinárodní automobilový průmysl a o perspektivách značky ŠKODA v Číně. Na programu byla pak také návštěva ŠKODA Muzea a prohlídka linky na výrobu modelu Octavia v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi.
„Rozvoj značky ŠKODA v Číně v průběhu posledních sedmi let je úspěchem,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Více než 1,2 milionu vozů, prodaných v této zemi od roku 2007, dokazuje, jak je naše značka u čínských zákazníků oblíbená. Jako celosvětová jednička mezi růstovými trhy je Čína důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA. Čína nabízí slibnou perspektivu. V příštích letech chceme naše prodeje v této zemi zvýšit na minimálně půl milionu vozů ročně, proto důsledně pokračujeme v naší modelové ofenzívě,“ říká Prof. Dr. Vahland.
Jakožto nejsilnější trh má Čína pro značku ŠKODA mimořádný význam. S 227.000 prodanými vozy směřovala v roce 2013 zhruba čtvrtina všech celosvětově prodaných vozů značky ŠKODA do Říše středu. Česká automobilka je na čínském trhu přítomna od roku 2007. Od té doby dodala ŠKODA svým zákazníkům v Číně více než 1,2 milionu vozů. V prvních sedmi měsících letošního roku vzrostly dodávky zákazníkům v Číně o 17,3 procenta na 151.800 vozů.
Ve svých růstových plánech sází česká automobilka na nejatraktivnější čínskou modelovou paletu všech dob. ŠKODA nedávno rozšířila portfolio v Číně nabízených vozů na šest modelů. Vrcholem tohoto úsilí je nová ŠKODA Octavia. Třetí generace tohoto modelu, která se v Číně prodává od května, je třídou sama o sobě a stanovuje nová měřítka pro prostornost, funkčnost, techniku a design.
Paleta vozů značky ŠKODA, nabízených v Číně, zahrnuje modely Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti, Yeti 4x4, Superb a Superb Combi. Automobilka přitom sází na vysoký stupeň lokalizace výroby: Šest modelů – Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb – se vyrábí lokálně, ve spolupráci s čínským partnerem Shanghai Volkswagen (SVW). Vozy značky ŠKODA se v Číně vyrábí v závodech SVW v An-tchingu, I-čengu a Ning-po.