Prodeje v prvních devíti měsících roku 2010 podstatně vzrostly

Octavia-Green-E-line.jpg
· 568 990 prodaných vozů (plus 12,8 %) představuje nový prodejní rekord

· Provozní výsledek vzrostl o 64,4 % na 8 miliard Kč (v uplynulém
roce 4,9 miliardy Kč)

· Podstatné zlepšení čisté likvidity

Mladá Boleslav, 27. října 2010 – Tržby a provozní výsledek společnosti Škoda Auto v prvních devíti měsících roku 2010 v porovnání s uplynulým rokem podstatně vzrostly. Společnost také prodala více vozů než kdykoli předtím. Tržby vzrostly
o 16,3 % na 160 miliard Kč. Provozní výsledek se v porovnání se stejným obdobím minulého roku výrazně zlepšil o 64,4 % a dosáhl 8 miliard Kč. S 568 990 prodanými vozy dosáhla největší česká automobilka v období od ledna do září tohoto roku současně nový prodejní rekord (plus 12,8 % oproti minulému roku).

„Pozitivní finanční výsledky prvních devíti měsíců roku 2010 jsou důsledkem trvalého
a ziskového růstu podniku“, zdůraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a.s.. „Nikdy předtím jsme v prvních devíti měsících roku neprodali více vozů než letos. V tomto kurzu pokračujeme. Výrazně přitom chceme přidat právě na globálních růstových trzích v Rusku, Indii a v Číně. Současně chceme posílit svou dobrou pozici v Evropě.“ Pro celý rok 2010 očekává Vahland výrazné zlepšení prodejů a provozního výsledku.

Důvody podstatného zlepšení provozního výsledku (plus 64,4 % ve srovnání se stejným obdobím uplynulého roku) jsou vedle zvýšení prodejů také zlepšený modelový mix
a optimalizace nákladů. V prvních devíti měsících vzrostly zejména prodeje nových modelů Škoda Yeti a Škoda Superb. Velice pozitivně se vyvíjely také likvidní prostředky podniku: čistá likvidita se v prvních devíti měsících zvýšila o 58 % na 45,2 miliard Kč.

Nezměněnou dynamiku vykazují prodejní výsledky na růstových mimoevropských trzích. V Číně prodala značka Škoda s 134 470 vozy téměř o 65 % více vozů než ve srovnatelném období minulého roku (81 652). V Indii bylo zákazníkům dodáno 14 224 vozů a tím o 36,6 % více (10 415).

Prodeje vzrostly také v západní Evropě (kromě Německa). Značný podíl na pozitivním vývoji měly podstatné nárůsty prodejů především ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

Na domácím českém trhu posílila Škoda Auto své vedoucí postavení (43 666 prodaných vozů; +9,2 %). I na dalších trzích ve střední a východní Evropě byl růst společnosti Škoda Auto nadprůměrný. V Rusku vzrostly prodeje o 35,2 %, a činily tak 34 273 vozů.

prodeje skodovek

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení