Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA AUTO je důležitým pilířem ekonomiky České republiky: v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliard Kč, je tak výrobním podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě a na celkovém exportu ČR se podílí 7,3 %. Jen za loňský rok firma odvedla do státního rozpočtu ČR 2,58 miliard Kč na dani z příjmů.
Se zájmem se ŠKODA AUTO obeznámila s tiskovým sdělením společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, ze dne 3. října 2013. V tiskové zprávě se korejská konkurence prezentuje jako nejúspěšnější česká automobilka.
Společnost ŠKODA AUTO, jako jeden ze zakládajících členů Sdružení automobilového průmyslu ČR, plně respektuje všechny investory působící na území ČR, kteří se podílejí na zaměstnanosti, řádně odvádějí daně do státního rozpočtu a obecně zlepšují ekonomickou situaci v regionech, kde působí. Značka ŠKODA se vůči konkurenci ani její části nevymezuje a je toho názoru, že konkurenční boj může být tvrdý, ale měl by zůstat férový. I přes agresivní výpady konkurence na hranici etiky si značka ŠKODA na domácím trhu dlouhodobě udržuje třetinový tržní podíl - v loňském roce prodala téměř 60 tisíc vozů, což několikanásobně převyšuje značky, které se umístily na druhém, resp. třetím místě. Vysoký tržní podíl si ŠKODA neustále udržuje, v posledních několika měsících jej dokonce mírně navyšuje. Na druhou stranu je nucená reagovat na některé agresivní útoky, účelově zkreslená fakta a informace vytržené z kontextu, které v posledních měsících oficiálně komunikuje část korejské konkurence.
ŠKODA AUTO je důležitým pilířem ekonomiky České republiky: v roce 2012 dosáhla obratu 262,6 miliard Kč, je tak výrobním podnikem s nejvyšším obratem ve střední Evropě a na celkovém exportu ČR se podílí 7,3 %. S 939 200 vozy dodanými zákazníkům dosáhla česká automobilka v minulém roce nového historického prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 to představuje nárůst o 6,8 procent. Jen za loňský rok firma odvedla do státního rozpočtu ČR 2,58 miliard Kč na dani z příjmů. Důkazem mimořádného významu automobilky ŠKODA pro českou ekonomiku je řada ocenění: Automobilka letos již pošestnácté zvítězila v soutěži ‚Czech TOP100’. ŠKODA zvítězila také v kategorii ‚Nejobdivovanější podnik’. Koncem roku 2012 byla automobilka vyhlášena ‚Investorem dvacetiletí’ v České republice a podle nedávno zveřejněné zprávy Deloitte Top 500 CE je společnost ŠKODA AUTO nejvýznamnějším průmyslovým podnikem ve střední Evropě.
ŠKODA AUTO je v současnosti jednou z mála automobilových značek s více než stoletou tradicí výroby. V České republice provozuje tři výrobní závody, a to hlavní závod v Mladé Boleslavi a také závody v Kvasinách ve východních Čechách a ve Vrchlabí v Podkrkonoší, tedy i v ekonomicky relativně slabších regiónech, kde výraznou měrou přispívá k zaměstnanosti a ekonomické prosperitě. Pro posílení své tržní pozice v Evropě automobilka investuje do svých českých závodů. Jen v roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku o zhruba 46 procent na hodnotu 832 milionů eur.
Na území České republiky pracuje ve firmě ŠKODA AUTO 25 tisíc zaměstnanců a dalších více než 100 tisíc zaměstnanců pracuje u subdodavatelských firem přímo navázaných na značku ŠKODA. Průměrný výdělek v dělnických profesích se pohybuje vysoko nad celorepublikovým průměrem a také nad průměrným výdělkem v automobilovém průmyslu v ČR. Firma dlouhodobě investuje do dalšího rozvoje a vzdělávání svých zaměstnanců, kteří navíc můžou čerpat z řady výhod bohatého sociálního programu připraveného ve spolupráci se sociálním partnerem, odbory KOVO.
I pro příští léta sází ŠKODA na další růst: cílem Růstové strategie 2018 je zvýšit dodávky zákazníkům na nejméně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem ŠKODA zahájila největší modelovou ofenzívu ve své historii. Jen v roce 2013 značka na trh uvádí osm nových nebo zásadně přepracovaných modelů. Zatím poslední novinkou je nový kompaktní hatchback v segmentu vozů nižší střední třídy - ŠKODA Rapid Spaceback a modernizovaná verze modelu Yeti. Obě novinky byly představeny v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.
ŠKODA je jedinou automobilkou, která v České republice automobily nejen vyrábí, ale i vyvíjí. Jenom přímo v oblasti Technického vývoje zaměstnává automobilka téměř 2000 kvalifikovaných specialistů, inženýrů, designérů a konstruktérů. V Mladé Boleslavi se vyvíjí nejenom všechny vozy značky ŠKODA vyráběné v domácích, ale také v sedmi zahraničních závodech. Vyvíjena je i řada komponentů a agregátů pro další značky skupiny Volkswagen. Vývojové a technologické centrum ŠKODA je v současné době čtvrté největší vývojové centrum skupiny Volkswagen na světě a v současnosti probíhá jeho další rozšiřování. Jen do stavby nového centra vývoje agregátů směřovala firma investice ve výši zhruba 34 milionů Euro. Jde přitom o jednu z nejvyšších současných investic do vývoje v České republice.
Společnost ŠKODA AUTO se ve spolupráci s vysokými školami, se Sdružením automobilového průmyslu a se Svazem průmyslu a dopravy snaží zabránit klesajícímu počtu zájemců o studium technických oborů, ke kterému dlouhodobě dochází. Během uplynulých let rozvinula spolupráci s hlavními českými technickými univerzitami, ať už formou sponzoringu, grantů nebo outsourcingu výzkumných projektů. Podpora technického vzdělávání se dotkla také programů na zvýšení atraktivity tohoto typu studia pro dívky. V Mladé Boleslavi, sídle ŠKODA AUTO Vysoké školy, firma provozuje i vlastní odborné učiliště, kde se na své budoucí povolání v současnosti připravuje bezmála tisíc budoucích specialistů. První učňovská škola byla přitom v mladoboleslavské automobilce založena už v roce 1927. Od té doby se zde vyučilo již více než dvacet tisíc žáků. Studium je bezplatné, nabízí celou řadu benefitů a úspěšní absolventi mají jistotu budoucího zaměstnání ve společnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA, jako jedna z nejstarších automobilek na světě, byla vždy považována za symbol českého umu, inovativnosti, technické vyspělosti i zručnosti. Současný vývoj a mezinárodní úspěchy jsou dokladem toho, že česká automobilka kráčí správným směrem. Zároveň dělá vše proto, aby se nejen ŠKODA ale i celá Česká republika stala místem, kde se bude dařit technickým oborům a budou zde vznikat nové technologie a inovace.