Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA AUTO opět získala ocenění ‚Exportér roku’ v České republice. V roce 2011 automobilka dodala zákazníkům v zahraničí zboží a služby za 231 miliard korun. To odpovídá přibližně 7,3 procentům celkového exportního objemu České republiky.
„Znovuzískané ocenění ‚Exportér roku’ nás velmi těší a odráží úspěšné mezinárodní vystupování naší společnosti,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva za oblast personalistiky. „ŠKODA AUTO v minulých letech dokázala být úspěšná nejen na domácím trhu a v Evropě, ale i v řadě dalších zemí. Dnes prodává ŠKODA AUTO automobily ve více než 100 zemích celého světa. Domácím trhem je a zůstává i nadále Česká republika, ale význam mezinárodních trhů stále roste. Celosvětové stabilní postavení je základem naší Růstové strategie, zejména když jsou trhy v Evropě vystaveny stále silnějšímu tlaku,“ říká Bohdan Wojnar.
ŠKODA AUTO obdržela z rukou předsedy senátu Milana Štěcha titul ‚Exportér roku’. Stalo se tak již po osmnácté v řadě a to díky objemu vývozu v letech 1993-2011 a výsledkům v loňském roce. Slavnostní předání cen soutěže, která se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky, se konalo včera večer v Praze.
Celkové tržby českého výrobce vzrostly v roce 2011 na téměř 253 miliard korun. To je o 15,1 procent více, než v roce 2010. Z toho 231 miliard korun, resp. přes 90 procent připadá na export. ŠKODA AUTO dodala zákazníkům v roce 2011 celosvětově 879.200 vozů, což představuje nárůst o 15,3 procent v porovnání s předchozím rokem. 821.000 vozů bylo dodáno zákazníkům na trhy mimo Českou republiku.
Také v roce 2012 pokračovala značka ŠKODA ve svém mezinárodním růstu. Od ledna do listopadu roku 2012 rostly celosvětové dodávky v porovnání s předchozím rokem o 6,9 procent na 873.000 dodaných vozů. Nejsilnější růst zaznamenala značka ŠKODA na ruském trhu (plus 36,6 procent), ve východní Evropě (plus 26 procent), Indii (plus 24,4 procent) a Číně (plus 7,1 procent). V západní Evropě se značka rozvíjela podstatně lépe než celkový trh a na konci listopadu stála jen 1,5 procenta pod úrovní minulého roku.
„Společnost ŠKODA AUTO i přes ztížené podmínky na trhu ukazuje svoji sílu a výkonnost. Loni v rámci Růstové strategie zahájila modelovou ofenzívu a to se odrazilo i na celkovém zvýšení odbytu,“ dodává Bohdan Wojnar. Do roku 2018 chce česká automobilka dosáhnout ročního prodeje minimálně 1,5 milionu vozů. Dalším krokem v modelové ofenzívě se na začátku roku 2013 stane nový model ŠKODA Octavia. Třetí generace nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA znovu nastavuje standardy v segmentu kompaktních automobilů a je ústředním pilířem růstových plánů společnosti ŠKODA AUTO.