Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
- Ocenění pro prezentaci značky ŠKODA na autosalonu IAA ve Frankfurtu
- ŠKODA je vítězem renomované designové soutěži automobilových značek, pořádané německou Radou pro design
Automobilka ŠKODA byla oceněna na mezinárodní designové soutěži automobilových značek ‚Automotive Brand Contest 2012‘. Česká automobilka získala první cenu v kategorii ‚Architektura‘ za svou výstavní prezentaci na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Touto cenou ocenila Rada pro design zdařilou komunikaci témat mezinárodního růstu a nové ‚Corporate Identity‘ v rámci prezentace české automobilky na veletrhu IAA.
ŠKODA byla odbornou porotou zvolena vítězem kategorie ‚Architektura‘ v renomované designové soutěži automobilových značek, pořádané německou Radou pro Design. Při své ostře sledované prezentaci na frankfurtském autosalonu IAA v roce 2011 bylo ústředním tématem zejména vlastní stanovení pozice globálního hráče ve spojení s mezinárodní modelovou ofenzívou a novým firemním designem.
Vůz pro mezinárodní trhy
Novou orientaci značky tehdy mimořádným způsobem podtrhl i mimořádný produkt – designová studie ‚MissionL‘. MissionL, jako studie blízká sériovému modelu s novým designem značky, tak byl předzvěstí letošní novinky, vozu ŠKODA Rapid.
Nový model značky, vyráběný v hlavním českém výrobním závodě v Mladé Boleslavi, nedávno na autosalonu v Paříži zažil svou světovou premiéru a od října 2012 bude uváděn na evropské trhy. V roce 2013 bude v Číně zahájena výroba tohoto vozu ve specifické verzi pro čínský trh, od jara 2014 pak také v Rusku.
Veletržní stánek, který znamená svět
Klíčovým prvkem veletržního stánku značky ŠKODA na IAA byl obrovský 3D-globus, jehož motiv se opakoval na celém stánku. Jednotlivé světadíly na globu tvořily kódy, s jejichž pomocí si návštěvníci stánku mohli na své chytré telefony stahovat filmy o značce a jejích jednotlivých modelech.
Jako dodatečné zdůraznění internacionalizace podniku byl personál na stánku oblečen do oděvů, typických pro země, v nichž je ŠKODA v současné době přítomna.
Z pohledu soutěžní poroty se značce ŠKODA ve Frankfurtu podařilo výstižně a kreativně komunikovat poselství značky a toto zakotvit v povědomí návštěvníků. Prezentace značky ŠKODA na IAA byla realizována ve spolupráci s mnichovskou kreativní agenturou becc agency.
Soutěž ‚Automotive Brand Contest‘ je neutrální mezinárodní designová soutěž automobilových značek. Rada pro Design v ní od roku 2011 oceňuje mimořádný design produktů a komunikace v automobilovém průmyslu. Hodnotí se počiny v celkem jedenácti kategoriích: středem pozornosti přitom není pouze design vozů, soutěž hodnotí také zdařilé a pro značku typické provedení všech médií. V každé kategorii je vyhlášen vítěz - „Winner“, následně je vyhlášen absolutní vítěz „Best of Best“. Odborná porota se skládá z nezávislých zástupců médií, designu, komunikace značek a vysokých škol. Letošní udílení cen proběhlo na autosalonu v Paříži 2012.
Německá Rada pro design je nezávislá a na mezinárodním poli činná instituce, která podporuje podniky v efektivní komunikaci kompetence v oblasti designu a současně se zaměřuje na posílení povědomí o designu v řadách široké veřejnosti. Rada pro Design byla založena v roce 1953 na základě rozhodnutí německé Spolkové rady a zasazuje se o dobrý design formou soutěží, výstav, konferencí, seminářů a publikací.