Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
- Společnost ŠKODA zvýšila dodávky zákazníkům o 13,1 % na 72.100 vozů
- Podíl české automobilky na světovém trhu dosáhl téměř 1,5 %
- Přírůstky ve všech prodejních regionech, silný růst zejména v Evropě, Číně a v Indii; ve Švýcarsku je ŠKODA nyní druhou nejprodávanější značkou
- Nový model ŠKODA Citigo v pětidveřové verzi představen v Ženevě
ŠKODA v roce 2012 opět dosahuje dvouciferného růstu. Jen v únoru vzrostly celosvětové prodeje české automobilky o 13,1 % na více než 72.100 vozů oproti stejnému měsíci minulého roku, kdy společnost dodala zákazníkům 63.800 vozů. Podíl značky na světovém trhu činí téměř 1,5 %. Prodeje rostly ve všech prodejních regionech, mimořádně vysokých přírůstků dosáhla ŠKODA při prodejích v Evropě, Indii a Číně. Ve Švýcarsku, kde na ženevském autosalonu nedávno debutoval nový model Citigo v pětidveřovém provedení, pak byla ŠKODA v únoru 2012 druhou nejprodávanější značkou.
„Opětovný dvouciferný růst prodejů v únoru 2012 potvrzuje trvalý růstový kurz značky ŠKODA," říká Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše vysoké tempo plně odpovídá cílům naší Růstové strategie 2018. V obou prvních měsících letošního roku jsme v prodejních výsledcích podali vynikající výkon," pokračuje Stackmann. „Přitom je třeba zohlednit fakt, že zejména vývoj trhu v západní Evropě v tomto roce výrazně zpomalil.“
„Rok 2012 začal dynamicky. Po úspěšném lednu jsme zaznamenali vynikající únor. Celkem jsme v prvních dvou měsících prodali 147.500 vozů značky ŠKODA, což představuje nárůst o zhruba 12 %," zdůrazňuje Stackmann. „Naše modelová ofenzíva pokračuje. ŠKODA Citigo se představila v Ženevě a brzy se začne prodávat na důležitých evropských trzích," vysvětluje šéf marketingu a prodeje české automobilky. Pětidveřová verze nového malého vozu značky ŠKODA byla představena právě na autosalonu v Ženevě.
Velmi stabilní byly v únoru 2012 prodeje značky ŠKODA na silně konkurenčních trzích západní Evropy. Zatímco celkový odbyt tam poklesl o více než 11 %, dodávky společnosti ŠKODA vzrostly o 0,8 % na 27.700 vozů (únor 2011: 27.500 vozů). Tím se značce ŠKODA opět podařilo zvýšit tržní podíl v západní Evropě – z 2,85 % v únoru 2011 na zhruba 3,2 % v únoru 2012. Obzvláště dynamicky se vyvíjely prodeje ve Švýcarsku (plus 24 %; více než 1.500 vozů, únor 2011: 1.200 vozů), kde se česká značka v pořadí celkových prodejů umístila na druhém místě za značkou Volkswagen. Ve Francii (plus 15,9 %; více než 1.800 vozů, únor 2011: 1.600 vozů) a ve Finsku (plus 19 %; více než 1000 vozů, únor 2011: 900 vozů) dosáhla ŠKODA rovněž dvouciferného růstu. Také na největším evropském trhu, v Německu, pokračovala ŠKODA v úspěšném kurzu. Počet dodávek společnosti ŠKODA tam v únoru v porovnání se stejným měsícem uplynulého roku vzrostl o 8,6 % na téměř 9.900 vozů (únor 2011: 9.100). V Rakousku vzrostly prodeje o 8,5 % na necelých 1.700 vozů (únor 2011: méně než 1.600). Nejžádanějšími modely značky v západní Evropě byly v únoru 2012 ŠKODA Octavia a ŠKODA Fabia, významně ale rostla také poptávka po modelech ŠKODA Yeti a ŠKODA Roomster – o 12,1 % z 3.100 na 3.400 v případě modelu Yeti a o 6,4 % z 1.800 na 1.900 u modelu Roomster.
Také ve střední Evropě dosáhla ŠKODA v únoru 2012 růstu. Prodeje značky vzrostly o 7,7 % z 10.200 na téměř 11.000 vozů. Na domácím českém trhu představoval odbyt značky ŠKODA v únoru 2012 opět stabilně téměř 4.800 vozů. V Chorvatsku činil nárůst 22,0 % z necelých 160 na 200 prodaných vozů, v Polsku 21,1 % z 3.000 na 3.700 vozů a ve Slovinsku 17,4 % z necelých 260 na 300 vozů. Mimořádně silné poptávce se na středoevropských trzích těšily modely ŠKODA Yeti (plus 26,9 %, z méně než 700 na více než 800 prodaných vozů) a ŠKODA Roomster (plus 17,2 %, z 600 na více než 700 vozů).
Velkého procentuálního nárůstu prodeje dosáhla ŠKODA opět ve východní Evropě: více než 8.900 dodávek zákazníkům v únoru představovalo v porovnání s únorem 2011 s 6.800 vozy nárůst o 30,9 %. Tahounem odbytu v tomto regionu je s velkým předstihem Rusko: s více než 6.300 dodávkami zákazníkům vzrostl tamější odbyt oproti únoru 2011 o 39 %. Nejžádanějším modelem značky ŠKODA byla v Rusku opět ŠKODA Octavia s 3.500 vozy (plus 37,3 %). Mimořádně vysoké přírůstky zaznamenaly modely ŠKODA Yeti (plus 132,4 %, z téměř 500 na více než 1.000 vozů), ŠKODA Roomster (plus 132,7 %, z téměř 50 na více než 100 vozů) a ŠKODA Superb (plus 72,5 %, z 200 na 300 vozů).
Nadprůměrného růstu prodejů dosáhla značka ŠKODA i na dalších důležitých růstových trzích: V Číně prodala značka v únoru 2012 zhruba 17.100 vozů, o 19 % více než ve stejném měsíci minulého roku (únor 2011:14.400). S nárůstem o 40,9 %, resp. 27,7 % se největší poptávce v Říši středu těšily zejména modely ŠKODA Fabia a Octavia.
Ještě dynamičtější byl vývoj značky ŠKODA v Indii: Na subkontinentu prodala ŠKODA v únoru více než 3.500 vozů. V porovnání s únorem 2011, kdy se na tomto trhu prodalo 2.400, to odpovídá nárůstu o 48,6 %. Více než polovina prodejů v Indii šla na konto nového kompaktního sedanu ŠKODA Rapid (přes 2.000 prodaných vozů). Ten byl vyvinut speciálně podle potřeb indických zákazníků a pro Růstovou strategii značky na indickém trhu má mimořádný význam.
Také na dalších zahraničních trzích směřovaly prodeje značky vzhůru. Prodeje v Egyptě v porovnání se stejným měsícem loňského roku vzrostly o více než
500 % na téměř 700 vozů (únor 2011: méně než 100 vozů). Příkladný byl také vývoj značky v Austrálii s růstem o 138,2 % ze 100 na více než 300 vozů značky ŠKODA.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v únoru 2012 (v jednotkách; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA Octavia (33.300; +17,2 %)
ŠKODA Fabia (19.800; +2,6 %)
ŠKODA Superb (7.500; -12,5 %)
ŠKODA Yeti (6.200; +29,2 %)
ŠKODA Roomster (2.900; +8,6 %)
ŠKODA Rapid (prodej pouze v Indii: 2.000; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v České republice: 400; nový model)