Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA v září 2013 na celém světě rostla. Značka zákazníkům dodala 86 600 vozů, ve srovnání se stejným měsícem minulého roku (83 900 vozů) to představuje nárůst o 3,3 procenta. V Evropě se ŠKODA zlepšila o 9,4 procenta a dále zvýšila svůj tržní podíl. Na domácím českém trhu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 20,1 procento na 5 600 vozů.
Od ledna do září dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě 684 900 vozů (leden až září 2012: 717 200; -4,5 procent). Prodeje v dosavadním průběhu roku byly ovlivněny úpravami výrobních linek s ohledem na změny v modelové paletě. České automobilka se také zcela nevyhnula vlivům, způsobeným některými slabšími trhy. Aktuální příjem objednávek vozů značky ŠKODA se vyvíjí velice pozitivně.
„Úspěšné září ukazuje, že naše modelová ofenzíva se vyplácí,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Po nábězích nových produktů v první polovině roků nyní sklízíme plody produktové ofenzívy. V Evropě je vývoj dodávek vozů naší značky s nárůstem o 9,4 procenta mimořádně silný. Projevuje se skutečnost, že nové a přepracované modely jsou nyní k dispozici ve stále širší škále,“ dodává Eichhorn. Prodej nového modelu Octavia v září v západní Evropě vzrostl o 26 procent. Tržní podíl značky v Evropě ke konci září vzrostl na 3,9 procent.
V příštích týdnech bude automobilka ve své modelové ofenzívě pokračovat novým modelem ŠKODA Rapid Spaceback a přepracovaným modelem ŠKODA Yeti. Nová ŠKODA Rapid Spaceback – první kompaktní hatchback značky – vstupuje v těchto týdnech na evropské trhy. Důkladně omlazený model ŠKODA Yeti, který svou prodejní premiéru oslaví začátkem roku 2014, lze na některých trzích, včetně toho českého, objednat již nyní. Nová ŠKODA Yeti bude poprvé nabízena ve dvou variantách: ŠKODA Yeti a ŠKODA Yeti Outdoor.
V západní Evropě ŠKODA v září výrazně rostla a vyvíjela se opět lépe než celkový trh. 37 800 dodávek zákazníkům znamená nárůst o 12,1 procento oproti září minulého roku (33 700 ks). V prvních devíti měsících vzrostl podíl značky na západoevropských trzích na 3,1 procento. V Německu – na druhém nejsilnějším trhu značky ŠKODA – upevnila automobilka svou pozici zdaleka nejsilnější dovážené značky. Německým zákazníkům bylo dodáno celkem 13 600 vozů značky ŠKODA (září 2012: 13 700 ks). Silnějšího růstu dosáhla česká značka ve Velké Británii: zde v září počet dodávek zákazníkům vzrostl o plných 39,2 procenta na 10 100 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA také ve Španělsku (900 vozů; plus 60,6 procent), ve Švédsku (1 100 vozů; plus 51,6 procent), v Itálii (1 000 vozů; plus 36,9 procent), ve Švýcarsku (1 700 vozů; plus 25 procent), ve Finsku (800 vozů; plus 24 procent), v Nizozemsku (1 200 vozů; plus 16,1 procento) a v Norsku (700 vozů; plus 14,6 procent). Ve Francii vzrostl počet dodávek vozů značky ŠKODA zákazníkům o 8,6 procent na 1 900 vozů.
Ve východní Evropě dosáhla ŠKODA v září počtu 10 900 dodávek zákazníkům (září 2012: 11.700; -6,5 procent). Tržní podíl v prvních devíti měsících činil téměř 3,9 procent. V Kazachstánu vzrostly prodeje značky v září o 152,3 procenta na téměř 500 vozů. V Pobaltí (Estonsko, Lotyšsko, Litva) bylo zákazníkům dodáno 500 vozů, o 34,6 procent více než ve stejném měsíci minulého roku. V Srbsku ŠKODA zvýšila prodej o 36,1 procento na 300 vozů. Na třetím největším trhu značky ŠKODA – v Rusku – dosáhla automobilka prodeje 7 700 vozů (září 2012: 8 800; -12 procent).
Velice silná byla ŠKODA v září ve střední Evropě. 11 100 dodaných vozů představuje nárůst o 19,4 procenta oproti září minulého roku (9 300 vozů). Česká automobilka tak roste podstatně silněji než trh a zvyšuje tak v září svůj tržní podíl ve střední Evropě na 21,9 procent. O pětinu (plus 20,1 procento) vzrostly dodávky značky ŠKODA zákazníkům na domácím českém trhu. Českým zákazníkům bylo dodáno 5 600 vozů, to je zhruba o 1 000 vozů více než v září 2012 (4 600 vozů). Kumulativně za prvních devět měsíců tak podíl značky na českém trhu činí 35,6 procent.
Největším odbytištěm značky ŠKODA byla v září opět Čína. ŠKODA v Říši středu prodala celkem 21 400 vozů (září 2012: 22 500 vozů; -4,9 procent). Na tomto trhu nebyly některé modely dosud uvedeny. Od ledna do září dodala česká automobilka čínským zákazníkům 177 700 vozů (leden až září 2012: 181 900; -2,3 procenta).
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v září 2013 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA Octavia (35 100; -1,9 %)
ŠKODA Fabia (18 300; -3,3 %)
ŠKODA Superb (7 900; -26,4 %)
ŠKODA Yeti (7 900; -6,8 %)
ŠKODA Roomster (2 900; -17,1 %)
ŠKODA Rapid (10 500; +>500 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 000; -18,0 %)