Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
Němečtí řidiči mají jasno: ŠKODA FABIA a ŠKODA SUPERB mají nejspokojenější majitele v kategoriích malých vozů a vozů střední třídy. To je výsledek aktuální studie Vehicle Dependability Study (VDS) výzkumné agentury J.D. Power. Největší ankety v oblasti spokojenosti zákazníků s automobily v Německu se zúčastnilo více než 15.000 respondentů. V případě modelu ŠKODA FABIA se jedná o druhé vítězství v řadě – i v loňském roce se malý vůz prosadil.
Průzkum spokojenosti J.D. Power je vyhodnocován v pěti kategoriích. ŠKODA má jako jediná značka v letošním ročníku hned dva vítěze. V kategorii vozů střední třídy zvítězil špičkový model ŠKODA SUPERB. Respondenti ankety si cení zejména velkorysé nabídky prostoru: vlajková loď značky se pyšní největším interiérem a největším zavazadlovým prostorem ve svém segmentu. Kromě toho ŠKODA SUPERB přesvědčila i moderními asistenčními systémy, jako například adaptivním tempomatem s regulací odstupu Adaptive Cruise Control (ACC), asistentem pro jízdu v jízdních pruzích Lane Assist a asistentem pro jízdu v kolonách Traffic Jam Assist.
V kategorii malých vozů podruhé v řadě zvítězila ŠKODA FABIA. Tento model přesvědčil své majitele zejména v oblasti infotainmentu. ŠKODA FABIA nabízí díky technice SmartLink možnost jednoduchého propojení vozu s chytrým telefonem. Ve své třetí generaci nadchne tento malý vůz navíc i emocionálním designem a velkým objemem zavazadlového prostoru.
Vozů značky ŠKODA si cení i jejich majitelé ve Velké Británii. Ve Spojeném království dosáhla značka v anketě J.D. Power celkového vítězství. ŠKODA je tedy už druhý rok za sebou nejspolehlivější značkou ve Velké Británii. Kromě toho modely ŠKODA FABIA a ŠKODA YETI zaujaly vedoucí místa ve svých třídách.
Při každoročně prováděné studii J.D. Power hodnotí respondenti, jak spolehlivý je jejich vůz a jak jsou se svým automobilem spokojeni. V letošním roce se ankety v Německu zúčastnilo více než 15.000 řidičů. Celkově byly hodnoceny výsledky 68 modelových řad 24 výrobců. Tyto vozy byly hodnoceny v kategoriích motor/převodovka, karoserie, požitek z jízdy, ovládací prvky/displeje, infotainment/komunikace/navigace, sedadla, klimatizace a interiér.
Agenturu J.D. Power v roce 1968 založil James David Power III. Dnes je považována za jeden z nejrenomovanějších ústavů pro výzkum trhu na světě.