O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Tak jsem úspěšně vytáhl turbo z Octávky vrchem. Rád bych se podělil s několika postřehy pro ty, kteří nechtějí demontovat pravý kloubový hřídel.
Turbo jsem tahal ven vrchem, ale auto jsem měl na rampě. Bez rampy to snad ani nejde (jedině tak hadí muži).
Potřebné nářadí: sada imbus + nastavovací trubka 20 - 30 cm, stavěcí kleště, malá gola sada šestihraná, prstýnková 17(dle Humla), prstýnková 10 šestihraná(12-cti hranou to ani nezkoušejte) + halda běžného nářadí.
Dodatečně přidávám obrázek Humlova klíče.
Demontáží plastových krytů se tu ani zabejvat nebudu. Mrknutí
Z VRCHU
Zde odmontujte to co je označeno šipkou. Stáhněte převlečné plastové a gumové potrubí od čističe vzduchu (lépe hned za váhou) a od chladiče stlačeného vzduchu.
ZE SPODU
Odpojte plastové potrubí (od čističe vzduchu ) od turba a vytáhněte ho vrchem ven.
Odpojte gumové potrubí (do chladiče stl. vzduchu) od turba.
Odpojte hadičku od podltakového ventilu turba.
Z VRCHU
Opojte od sběrného výfukového potrubí zpětné vedení spalin do EGR (2x matice) POzor na plechové těsnění (zapamatujte si polohu).
Povolte imbusovým klíčem nastaveným trubkou (drží fest, ale nemusíte se bát jsou to oceláky- neutrhnou se) 6 šroubů sacích "parohů" na bloku motoru. Vyšroubujte a "parohy opatrně vytáhněte ven (pozor na plechové těsnění, mě zůstalo na parohách)
Tím se uděllá trocho prostoru pro samotnou demontáž turba.
UVĚDOMTE SI, ŽE MÁTE "DÍRU ROVNOU DO BLOKU MOTORU, TAK AŤ VÁM TAM NIC NASPADNE".
Všechny šrouby na výfukové potrubí doporučuji prostříkat nějakým uvolňovačem rezi.
Omontujte plechvý kryt a držák trubky oleje do turba(ten se nevešel na fotku)
ZE SPODU
Demontujte výfukové potrubí od turba a přivažte ho drátem ke karosérii (dle montážní příručky by se flexi spoj neměl moc prověsit)
Speciální prstýnkovou 17-ctku (by Huml) nasaďte na přívodní potrubí oleje do turba a provlékněte až na průchodku do turba.
Převlečnou matici povolte stranovou 17-ctkou s tím, že si přidržujte proti povolení průchodku na turbu.
Z VRCHU
Povolte 8 matic sběrného potrubí (součást turba, řádně postříkat odrezovačem) na bloku motoru(některé z vrchu). Pozor na podložky pod matkama (viz výše).
ZE SPODU
Odpojit zpětné vedení oleje od turba (2x šroub) a flexi hadičku lehce vyhnout. Odšroubovat držák turba a turbo horem vytáhnout ven.
ROZEBRÁNÍ TURBA
Toto pro mě byl asi nejhorší zážitek.
První problém byl, že 2 šroubky na turbu (držák podtlakového ventilu byly tak orezlé, že se na klíči protáčely - proto ten 6-ti hranej prstýnkáč)
Druhý a větší byl otevření turba. Začal jsem s jemným poťukáváním a skončil bušením "jak hluchej do vrat" Po cca. 1/2 hodině se turbo začalo oddělovat.
Tady byl právě ten třetí "zážitek". Turbo jsem neoťukával úplně rovnoměrně, takže se mi trochu skřížilo a lopatky se opřely o vnitřní profil. Tady jsem si myslel, že jsem mu zamáčkl kukadla.
(pokud nepomáhá bouchání mužeme vyfukovou část turba v míste spoje nahřát propanbutanovým hořákem)
Vše se, ale zdárně podařilo a zatím šlape bezvadně.
Nemusím připomínat, že montáž probíhá opačně.
Závěrem bych rád poděkoval ostatním na dieselpower fóru za rady a za utvrzení, že chyba je právě v regulaci.
Autor: Jiří Lánský / Lany
Zdravim, Mám ten problém že
Zdravim,
Mám ten problém že mi turbem zřejmě protéká olej...
Auto při sepnutí turba (cca. 2000 otáček) začne silně čoudit...
Dá se i toto opravit? A jak?
Předem děkuji... Jakub
Nevím,jak je to u
Nevím,jak je to u traktorů,ale když tohle začalo dělat mě,tak to byl poslední stupeň před tím,než odešlo turbo.
To už sem taky slyšel... Ale
To už sem taky slyšel...
Ale rád bych to dal ještě nějak do kupy... :)
Já tomu nerozumím,myslím si
Já tomu nerozumím,myslím si ale,že když to došlo až sem,tak už není cesty zpět.
Ano je to tak Turbo Vymen za
Ano je to tak Turbo Vymen za jine a do takove akce jako rozebirani turba se radeji nepoustej, nebo si udelas jeste vic skody jak uzitku. Uz jen kdyz nekdo turbo takhle rozebere melo by se spravne znovu seridit na stolici a prezkouset.(kontrolu velikosti vuli loziskoveho uzlu, vibraci, zkouzka na unik oleje), vcetne kontroly regulace a spravneho serizeni nataceciho systemu.
Zdary chlapácí, zajímal by mě
Zdary chlapácí, zajímal by mě váš názor na čištění turba ultrazvukem, docela mně to láká ale nejdříf jestli nemá někdo zkušenost ba názor http://turboservisplzen.webnode.cz/cisteni/ dik všem...
Hej děcka, prosímvás, včera
Hej děcka, prosímvás,
včera jsem rozebíral dle manuálu výš turbo na mé 81-čce a všechno šlo krásně až na jeden bordel. Jak sem si vyrobil klíč by Huml, ten 17-ctkovej prstýnkáč a nasadil ho na přívod oleje až na matku od turba a druhým stranovým klíčem jsem začal povolovat(samozřejmě protisměru hodinovejch ručiček, NEBO NE????) tak se to začalo přetáčet přes zuby u klíče by Huml, takže sem sice přívod vymontoval, ale obě matice z turba.
Vadí to nějaké funkci turba nebo něco? Je tam normal závit, na bronzový těsnění tuším, nevidíte v tom někdo problém?
Díky ;)
No to je sila. Turbo nemuže
No to je sila. Turbo nemuže nepiskat. Jsou tam přece ložiska a otačky až 200 000, tak co čekate? Nikdy jste neslyšeli diesly s obrovskym turbem jak pišti (naklaďaky)?
Kdyby pískaly ložiska, bylo
Kdyby pískaly ložiska, bylo by to móc zlé!
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Zdravím, včera jsem provedl
Zdravím, včera jsem provedl operaci turba. Při rozdělávání turba jsem ho nenahříval, ale použil jsem sprej ROST OFF ICE od WÜRTHA, stačilo jen trošičku poklepat a turbo bylo otevřené. Jen co mi tady chybí v návodu a co jsem udělal, tak jsem vymontoval i lopatky (3x torx šrouby), které byly mega zanesené, což považuji za nutné, protože jinak je to očištěné jen na půl a když to bylo už rozdělané? Stačí si jen oynačit jak tam byly nasazené a dát si pozor na vymezovací podložky pod tělem lopatek (3x podložka), ale není to zase nic složitého (klidně pošlu foto).
Dělal jsem to poprvé a celé mi to trvalo cca 5h i s dukladným čištěním všeho co bylo zanesené.
Auto šlape suprově.
Přeji hodně štěstí při této opravě.
Dobrý den pane Lánský, mohu
Dobrý den pane Lánský,
mohu Vás požádat o více foto a popis při rozebrání turba.
Děkuji david
Zdravím. Mám škoda Octavia
Zdravím. Mám škoda Octavia 1.9. Tdi 66kw.
Turbo jsem měl venku a je dobré, mám novou váhu vzduchu EGR ventil jsem čistil a auto stále nemá výkon. Muže mi někdo poradit?? Díky
nekouří ti to náhodou?
nekouří ti to náhodou?
Šerif Hawker O2 4x4 :o)
Taky to u mě zavání touhle
Taky to u mě zavání touhle chybou, na diagu mi to hází chybu "P1557-regulace plnicího tlaku, překročen limit plnění - vadný ventil N75 nebo chyba turba", při testu Outputs mi N75 funguje, ale asi neudělá hodnoty co má, jelikož při prošlápnutí do kopce mi to ve 3tis.ot spadne do nouzáku...ovládání turba zatuhlý, to sem rozhejbal podtlakem a ručně, ale přišel sem na to, že mam podtlakovou hadici k turbu ošoupanou (oplet chybí), tak doufam že tu bude jen hadicí...
Zdravím. Při sepnutí turba se
Zdravím.
Při sepnutí turba se mi ozývá pískání, zvažuji výměnu turba, snad to díky tvému postupu zvládnu.
Jen ještě vyřešit nepřítomnost rampy :-).
David
Je pravda že trubo u oktávek
Je pravda že trubo u oktávek píská,švagr má 1.9Tdi 81kw a turbo mu píská docela hodně,já mám taky turbo 1.8T ale ten pískot jsem ještě nikdy neslyšel co ji mám
Co tam máš, že Ti turbo
Co tam máš, že Ti turbo spíná?
Já ho mám na trvalo.
Jinak MGTka má pravdu. Je normální, že turbo píská.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Ono zdravé turbo ale píská
Ono zdravé turbo ale píská myslím
Maš pravdu a je to nádherný
Maš pravdu a je to nádherný zvuk když popoženeš to stádo 150 koníků pod kapotou. Ďáblice 1.8T 20V
Taky si myslim že by mělo
Taky si myslim že by mělo hvízdat...jasný, že ti to nemá rvát bubínky, ale pokud ho neslyšíš hvízdat, tak asi nefunguje jak má...hvizd by se měl objevit někde od 1800ot/min při sešlápnutí plynu (TDi/81kW)...
Taky mi krásně sviští, krasný
Taky mi krásně sviští, krasný zvuk.
Octavia Combi 1,9TDi.
Jedna z mála věcí proč sem
Jedna z mála věcí proč sem chtěl TDičko.. :-) v tunelu nádherný...nebo u zdi...
Zdravím. Vím, že turbo má
Zdravím.
Vím, že turbo má pískat ale toto co se ozývá z podkapoty je už moc..... Je to hodně hlasité a začlo to zničeho nic. Výkon mi připadá stejný.
Jak poznám že je to opravdu turbem a nebo jen ty spoje atd. ?
David
Zdravím. Tak manžel byl
Zdravím.
Tak manžel byl dneska na diagnostice a turbo pre plní v pořádku, že jede normálně. Vlnovcem to prý taky není, že by to mělo jiný zvuk a cítil by v kabině kouř.
Pak byl ještě u jednoho, který se zabývá diesly a ten to s ním projel, čekal že auto půjde do nouzáku a nic. Takže taky neví. Jediná možnost je, že může být zanesené turbo, tak proto ten pískavý zvuk, ale pre to slyší poprvý a to se tím zabývá hodně let.
Nevíte někdo? Díky moc. Lenka
a co te trapi? ze turbo
a co te trapi? ze turbo piska? nech ho piskat, dokud plni. Jinak nektere komentare pobavi :)
1) turbo nespina - pokud mate dojem, ze ano - jde o turbo efekt, ktery neni zadany a zpravidla ukazuje na chybnou funkci.
2) turbo nema piskat - pokud tomu tak je, jde o prvni priznaky jeho opotrebeni - pridrena loziska. Turbo casto taky zacne piskat po zpetne montazi, popr. repasy, kdy se nedodrzi spravny postup zabehu
lidi po vycisteni turba uz
lidi po vycisteni turba uz pista pri 1000 otacek je mozne ze je spatne slozene ?myslim ten venecek jestli nejde otocit naopak a ze by bylo potom turbo pootevrene?