ŠKODA v březnu poprvé prodala více než 100 000 vozů; nejlepší měsíc a nejlepší první čtvrtletí v historii

Skoda Fabia 2015

Nejlepším prvním čtvrtletím a nejlepším měsícem ve své 120leté historii potvrdila ŠKODA svůj růstový kurz. Od ledna do března 2015 dodala česká automobilka svým zákazníkům 265 100 vozů – o 7,2 procent více než ve srovnatelném období minulého roku, což představuje nový rekord za první tři měsíce roku.

Značka zároveň dosáhla nového rekordního březnového výsledku: poprvé za jeden kalendářní měsíc překonala hranici 100 000 prodaných vozů. Pro vůz značky ŠKODA se rozhodlo 102 100 zákazníků. Také nová ŠKODA Fabia si získala srdce zákazníků a ve střední Evropě dosáhla dvouciferného růstu. V červnu bude úspěšné modely následovat nová ŠKODA Superb, další milník modelové ofenzívy značky. ​Silným prvním čtvrtletím roku 2015 ŠKODA plynule navazuje na úspěšný rok minulý. V roce 2014 automobilka poprvé prodala celosvětově více než 1 milion vozů. „Nejlepší první čtvrtletí a poprvé více než 100 000 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další vývoj značky. Nicméně očekáváme další náročný rok pro automobilový průmysl. Situace na některých trzích, obzvláště na ruském, zůstává napjatá,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn. 

západní Evropě ŠKODA v březnu a v prvním čtvrtletí rostla. V březnu vzrostl počet dodávek zákazníkům o 2,6 procenta na 46 600 vozů (březen 2014: 45 500). Za první tři měsíce letošního roku zvýšila značka svůj odbyt o 1,6 procenta na 106 000 vozů (první čtvrtletí 2014: 104 400). Tržní podíl značky ŠKODA dosáhl hodnoty 3,15 procenta. Na druhém největším trhu značky – v Německu – ŠKODA v březnu rostla o 6,9 procenta na 15 500 vozů (březen 2014: 14 500) a v prvním čtvrtletí na 36 100 vozů (2014: 34 800). ŠKODA tak potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami s tržním podílem, který ke konci března vzrostl na 4,78 procenta. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v březnu také ve Španělsku (2 400 vozů; plus 35,8 procenta), Švédsku (1 300 vozů; plus 19,3 procenta), Irsku (1 200 vozů; plus 23,4 procenta), Finsku (1 100 vozů; plus 10,4 procenta) a Norsku (700 vozů; plus 18,3 procenta).

Ve východní Evropě včetně Ruska, prodala ŠKODA v březnu 7 100 vozů (březen 2014: 10 700). V prvním čtvrtletí dodala značka svým zákazníkům 22 300 vozů (první čtvrtletí 2014: 26 500). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl do konce března na 4,88 procenta ze 3,82 procenta v prvním čtvrtletí roku 2014. Za obtížné tržní situace v Rusku prodala ŠKODA v březnu 4 600 vozů (březen 2014: 7 800), v prvním čtvrtletí 15 300 vozů (leden až březen 2014: 18 900). Podíl značky ŠKODA na ruském trhu v prvním čtvrtletí vzrostl na 4,31 procenta (první čtvrtletí 2014: 3,34 procenta). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v březnu také v Rumunsku (700 vozů; plus 23,6 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 10,7 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 16,5 procenta).

Výrazný růst zaznamenala ŠKODA ve střední Evropě. V březnu prodala značka 15 300 vozů, to v porovnání s březnem minulého roku (13 400) představuje nárůst o 14,3 procenta. V prvním čtvrtletí vzrostl počet dodávek vozů značky ŠKODA zákazníkům o 15,3 procenta na 43 200 vozů (první čtvrtletí 2014: 37 400). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl do konce března na 21,36 procenta (leden až březen 2014: 19,18 procenta). Na domácím českém trhu vzrostl odbyt značky ŠKODA v březnu o 30,7 procenta na 7 300 vozů (březen 2014: 5 600) a v prvním čtvrtletí o 28,5 procenta na 20 200 vozů v první čtvrtletí 2014: 15 800). Rovněž dvouciferným tempem rostla ŠKODA v březnu v Maďarsku (1 000 vozů; plus 31,2 procenta) a ve Slovinsku (500 vozů; plus 36,0 procenta).  

Velmi dynamicky se ŠKODA rozvíjí také v Číně. Na svém největším odbytišti si automobilka v březnu polepšila o 24,4 procenta na 25 200 vozů (březen 2014: 20 300). V prvním čtvrtletí zvýšila ŠKODA své prodeje o 15,6 procenta na 71 700 vozů (leden až březen 2014: 62 000 vozů). Ke konci března vzrostl tržní podíl značky ŠKODA v Říši středu na 1,47 procenta. Vysokých přírůstků dosáhla ŠKODA v březnu také v Turecku (2 100 vozů; plus 183,8 procenta), v Egyptě (700 vozů; plus 45,5 procenta), v Austrálii (400 vozů; plus 52,1 procenta) a na Tchaj-wanu (200 vozů; plus 38,1 procenta). V Indii prodala automobilka v březnu 1 500 vozů (březen 2014: 1 700). V prvním čtvrtletí se tam pro vůz značky ŠKODA rozhodlo 4 100 zákazníků (leden až březen 2014: 4 700).


Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2015 (v kusech, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (40 300; +18,9 %)
ŠKODA Rapid (20 500; +24,2 %)
ŠKODA Fabia (16 800; -7,4 %)
ŠKODA Yeti (9 300; -15,8 %)
ŠKODA Superb (7 200; -14,7 %)
ŠKODA Roomster (3 300; +12,4 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 500; -8,8 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2015 (v kusech, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti prvnímu čtvrtletí minulého roku):

ŠKODA Octavia (111 900; +18,1 %)
ŠKODA Rapid (55 500; +23,1 %)
ŠKODA Fabia (38 600; -10,9 %)
ŠKODA Yeti (23 000; -0,3 %)
ŠKODA Superb (18 900; -16,2 %)
ŠKODA Roomster (7 700; -0,5 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 9 600; -10,7 %)

 

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení