Škoda Fabia 2 (2007 - )

skoda fabia
Škoda Fabia 2

MNOHO PŘEDNOSTÍ: FABIA DOBÝVÁ SRDCE ZÁKAZNÍKŮ

Fabia , která je nejmenším vozem modelové palety značky Škoda, si již za dobu svého působení na trhu vybojovala pevné místo na silnicích. Její svěží a dynamický vzhled se sebevědomě vzpřímenými okny ve tvaru hledí jí dodává na atraktivitě a zaručuje, že ji každý ihned pozná. Pokročilá bezpečnostní koncepce, velkorysá nabídka prostoru a neporazitelný poměr ceny a užitné hodnoty jí získávají sympatie a dělají z ní miláčka publika. Nová Fabia si stojí dobře i v aktuální diskuzi o emisích CO2. Přestože Fabia druhé generace oproti své předchůdkyni narostla prakticky všemi směry, dosahuje nízké spotřeby paliva a tím i nízkých hodnot emisí (nejnižší hodnotou je 109 g/km u verze GreenLine). Dvojice benzinových tříválců 1,2 HTP byla lehce přepracována pro dosažení vyšší hospodárnosti provozu.

Modelová řada Fabia získala celou řadu ocenění. V Německu obdržela stejně jako předchůdkyně ocenění Zlatý volant (Bild am Sonntag), byla označena jako nejlepší importovaný automobil (auto, motor und sport) a dobyla první místo žebříčku „Eco-Top-Ten“. V Rusku, Srbsku a Nizozemí byla zvolena nejlepším kompaktním vozem. Nelze opomenout ani Red Dot Award jako ocenění nejkrásnějších vozů světa.

Tvary modelu Fabia vzbuzují emoce. Výrazná a nezaměnitelná je linie oken, která se směrem dozadu zužuje a již na první pohled propůjčuje pětidveřovému vozu dynamický vzhled. Výrazná trojrozměrně vyvedená maska chladiče, velkoplošné světlomety a tvar blatníků jsou projevem nového nepřehlédnutelného designu vozů Škoda a patří k hlavním prvkům elegance nejmenšího vozu s okřídleným šípem ve znaku. Zárukou výlučného postavení ve třídě a pozornosti je na přání dodávaná bíle lakovaná střecha.

Nabídka prostoru ve voze Fabia je nadprůměrně velkorysá i při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Vpředu si řidič i spolujezdec užívají vynikajícího výhledu díky vyšší poloze sedadel, což také zvyšuje pohodlí a ulehčuje nastupování a vystupování. Fabia disponuje zavazadlovým prostorem, jehož objem patří k nejlepším v této třídě. Při sklopených zadních sedadlech pojme zavazadlový prostor 1 180 litry nákladu. A při využití všech pěti míst k sezení je stále ještě možno vézt s sebou plných 315 litrů zavazadel. Příruční zavazadla lze ukládat i v prostoru pro cestující. Úložný prostor je integrován například v loketní opěře s nastavitelným sklonem mezi předními sedadly. Do držáků v předních dveřích se vejdou 1,5litrové PET láhve; sluneční brýle lze bezpečně uložit do speciální přihrádky ve stropě.

Design interiéru stojí ve středu pozornosti více než u první generace modelu Fabia. Přístrojová deska odlišená kontrastní barvou, praktické odkládací a úložné prostory, propracované tvary ovládacích prvků, technicky vyspělé výbavy a volitelný částečně kožený interiér dělají z vozu Fabia víc než jen praktické vozidlo pro všední den. Zákazníci si mohou pro model Fabia zvolit jednu ze tří verzí volantů.

Ve výrobním programu pro model Fabia je sedm různých motorů: čtyři benzinové a tři naftové. Nabídka sahá od úsporných 44 kW (60 k) po sportovních 77 kW (105 k). Pro naftové jednotky 1,4 TDI PD/59 kW (80 k) a 1,9 TDI PD/77 kW (105 k) se na přání dodává filtr pevných částic. Nejsilnější benzinovou motorizaci 1,6 16V/77 kW lze kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou se systémem manuální volby rychlostních stupňů Tiptronic.

Odborníci z technického vývoje Škoda Auto přepracovali benzinové tříválcové motory o objemu 1,2 litru, které jsou montovány nejen do modelových řad Fabia a Roomster, ale i do koncernových modelů VW Fox a Polo nebo SEAT Ibiza a Cordoba. K nejvýznamnějším změnám patří použití ozubeného řetězu k pohonu ventilového rozvodu namísto původního pouzdrového řetězu. Nově použitý řetěz se vyznačuje minimálním opotřebením po dobu životnosti a přispívá k tiššímu běhu motoru.

Fabia je na výběr ve čtyřech verzích výbavy. Všechny mají pečlivě sestavené a vzájemně sladěné komfortní a bezpečnostní prvky. Rozsáhlá nabídka mimořádných výbav umožňuje každému majiteli individuální úpravu jeho vozu Fabia podle osobních požadavků.

Základním výbavovým stupněm je Classic, který klade důraz na co největší funkčnost a bezpečnost při zachování příznivé ceny. Vyšší verze výbavy – Ambiente, Sport a Elegance – navíc nabízejí další komfortní prvky a kromě toho plní individuální přání zákazníků speciálním pojetím exteriéru i interiéru.
Ve voze je navíc celá řada zajímavých a pro tuto třídu automobilů i neobvyklých prvků mimořádné výbavy, jako například projektorové halogenové světlomety s natáčením v kombinaci s předními mlhovými světlomety s „Corner“ funkcí či systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPM).

ŠKODA FABIA COMBI – NAD OČEKÁVÁNÍ PROSTORNÁ

Fabia Combi je připravena na partnerství s náročným zákazníkem, na jeho přání a požadavky. Její emocionální design a úctyhodná přepravní kapacita působivě dokazují již tradiční schopnost značky Škoda vyrábět prostorné vozy s praktickou karoserií kombi. Automobil postavený na základu hatchbacku Fabia vnáší do segmentu malých kombi novou kvalitu. Vysokým komfortem, jedinečnou prostorností a tvarově propracovanými řešeními určuje nová měřítka v této třídě vozů.

Interiér vozu Fabia Combi nabízí podstatně více místa, než by se při celkové délce 4 239 milimetrů dalo očekávat. Jak na předních, tak i na zadních sedadlech mají cestující nad hlavami dostatečný prostor díky výšce vozu 1 498 mm. Nárůst je patrný i na zavazadlovém prostoru: nyní nabízí maximální velikost 1 485 litrů, za nesklopenými opěradly zadních sedadel pak 505 l. S těmito hodnotami vede nová Fabia Combi zcela jasně nad svými konkurenty, a poráží dokonce i některé vozy o dvě třídy výš. Navíc nabízí i nejdelší zavazadlový prostor ve svém segmentu – mezi pátými dveřmi a opěradly zadních sedadel je vzdálenost 959 mm.

Vnitřní velikost nedělá z modelu Fabia Combi užitkový vůz, ale variabilního a velmi užitečného partnera. Vhodnost pro každodenní praktické využití prokazuje svou flexibilitou, která řidiči umožňuje splnit i neočekávané přepravní úkoly. Prostorný interiér je nyní zabalen elegantněji než dříve. Tvar karoserie se sice přizpůsobil funkci, ale stále přitom představuje milník v dalším vývoji designu značky Škoda. Linie střechy ve stylu kupé, jejíž oblouk pokračuje do D-sloupků, a klínovitý design oken, které propůjčují vozu Fabia Combi dynamický vzhled, nejsou jen formálními finesami, nýbrž jednoznačně řadí tento model do mladé rodiny vozů Fabia druhé generace.

Fabia Combi se nabízí se čtyřmi benzinovými a třemi naftovými motory. Jejich výkon sahá od 44 kW (70 k) do 77 kW (105 k), všechny se vyznačují nízkou spotřebou, nízkými hodnotami emisí a příjemným, kultivovaným chodem. Mohutný zátah s maximem točivého momentu až 240 Nm dělají z modelu Fabia Combi suverénního partnera jak ve městě, tak i při jízdách na delší vzdálenosti.
Příjemné a přehledné prostředí uvnitř vozu lze individualizovat díky devíti vzorům potahů sedaček a různým provedením přístrojové desky, středového panelu a dveřních výplní. Čtyři stupně výbav – Classic, Ambiente, Sport a Elegance – snadno přizpůsobí nejmenší kombi z Mladé Boleslavi osobním přáním řidiče.

Volitelně se zákazník může rozhodnout také pro model Fabia a Fabia Combi se sportovním podvozkem, který se kombinuje s 14", 15" ocelovými disky nebo se 16" koly z lehké slitiny. Snížení karoserie o 15 milimetrů zlepšuje stabilitu v zatáčkách a zvyšuje agilitu vozu. Na přání jsou pro sportovní podvozek dodávána také 17" kola z lehké slitiny.

PRO TY, KDO UMĚJÍ PROŽÍVAT KAŽDOU CHVILKU NAPLNO – FABIA SCOUT

Poté co získaly Roomster Scout a Octavia Scout v uplynulých letech velký okruh příznivců, přišla v tomto atraktivním provedení na trh i Fabia Combi. Podstatnou měrou tak přispívá k emocionalizaci značky Škoda, aniž by tím potlačovala tradiční přednosti, jakými jsou spolehlivost a mimořádně dobrý poměr ceny a užitné hodnoty.

Fabia Scout je vhodným partnerem pro všechny, kteří ocení praktickou výbavu a nadprůměrnou nabídku prostoru, ale v žádném případě nechtějí oželet sympatický vzhled. Citlivě zakomponované ochranné prvky vnější karoserie dodávají vozu nejen sebevědomý vzhled, ale navíc v každodenním provozu chrání lak před poškozením. Fabia Scout se tak stává všestranně použitelným automobilem pro všední dny i pro volný čas. Se zavazadlovým prostorem o kapacitě 505 litrů až 1485 litrů a s paletou motorů, která se neomezuje pouze na jednu pohonnou jednotku, se nezalekne žádného přepravního úkolu.

Segment malých vozů, hodnocený často z pohledu funkčnosti a hospodárnosti, získává v podobě modelu Fabia Scout podstatně emocionálnější náboj. Svěží vzhled praktického kombi nabývá díky výraznému, speciálně tvarovanému nárazníku v terénním provedení podstatně robustnější rysy. Standardně dodávaný podélný střešní nosič ve stříbrné barvě a ochranné kryty na bocích karoserie z odolného plastu proměnily běžný model Fabia Combi ve vysoce individualizovaný automobil, jehož design vyzařuje styl i radost ze života.

Fabia Scout stojí na kolech Arktos z lehké slitiny. Na přání se může zákazník namísto šestnáctipalcových kol rozhodnout pro větší sedmnáctipalcové provedení se stejným designem. Mezi rozlišovací znaky modelu Fabia Scout patří také mlhové světlomety v Corner designu a SunSet.

V interiéru dominuje čalounění výhradně určené pro tuto designovou linii, které je podobně jako u modelu Roomster Scout vyrobeno z odolného, ale zároveň na dotyk příjemného materiálu. Vkládané tkané koberce nesou nápis Scout, který je umístěn také na zádi vozu. Pro zvýšenou odolnost mají pedály nerezové plochy s protiskluzovými pryžovými prvky. Hlavice řadící páky, vnitřní kliky dveří a rámečky ventilace jsou v matně stříbrném provedení.

Exkluzivní prvky v interiéru a vhodně nastavená paleta motorů, skládající se ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů, dělají z nového modelu Fabia Scout spolehlivého a atraktivního partnera.

Pro nový model Fabia Scout jsou připraveny čtyři motory. Základní pohonnou jednotkou je benzinový čtyřválec s objemem 1,4 litru a výkonem 63 kW (86 k). Již základní verze tak vyniká překvapivým výkonem a hospodárností. Agregát s tichým chodem spotřebuje v kombinovaném provozu 6,5 litru paliva na 100 kilometrů. Druhý benzinový motor je také čtyřválcový, má ale zdvihový objem 1,6 litru a poskytuje výkon 77 kW (105 k) při kombinované spotřebě 6,9 litru na 100 kilometrů. V tomto případě je vedle ručně řazené pětistupňové převodovky k dispozici i šestistupňová automatická převodovka.

V nabídce naftových motorů figuruje agregát se zdvihovým objemem 1,4 litru a výkonem 59 kW (80 k), který překoná vzdálenost 100 kilometrů se spotřebou 4,6 litru. Špičkovou pohonnou jednotkou je naftový motor o objemu 1,9 litru s výkonem 77 kW (105 k) a kombinovanou spotřebou 4,9 litru na 100 kilometrů. Oba motory lze vybavit filtrem pevných částic.

Motory

* 1,2 HTP (44 kW)
* 1,2 12V HTP (51 kW)
* 1,4 16V (63 kW)
* 1,6 16V (77 kW)
* 1,4 TDI (51 kW a 59 kW)
* 1,9 TDI (77 kW)

skoda fabia

skoda fabia

skoda fabia

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení