ŠKODA Octavia je „Internetové auto roku 2013“
Třetí generace modelu Octavia si připsala hned trojitý úspěch v třetím ročníku ankety „Internetové auto roku 2013“. Zvítězila v absolutním pořadí a dominovala také kategoriím „Auta pro rodinu“ a „Auta pro ženy“.
Nejnovější generace vozu ŠKODA Octavia zvítězila v kategorii „Auta pro rodinu“ a s velkým náskokem je také celkovým vítězem ankety „Internetové auto roku 2013“. V kategorii „Auta pro ženy“ získala Octavia většinu hlasů hlasujících žen. V anketě, uspořádané magazíny Autoweb.cz, Autotube.cz a iMotor, tak ŠKODA Octavia přebírá titul od loňského vítěze – vozu ŠKODA Citigo.
Nová ŠKODA Octavia boduje také u zákazníků: V prvním pololetí roku 2013 byla nejprodávanějším modelem na českém trhu. „Toto je nejlepší Octavia, kterou jsme kdy uvedli na trh,“ říká Petr Pečenka, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. Nová ŠKODA Octavia je třída sama pro sebe, stanovuje nová měřítka v nižší střední třídě a její vlastnosti odrážejí geny, typické pro značku ŠKODA. Patří k nim velkorysá prostornost, vysoká kvalita, precizní zpracování, moderní technika, nadčasový design, vysoká funkčnost a nejlepší poměr ceny a nabízené hodnoty. „Trojité vítězství v anketě ‚Internetové auto roku 2013‘ a také prodejní výsledky jsou další důkazy výjimečnosti vozu ŠKODA Octavia. Jen pro tuto jedinou modelovou řadu naší značky se v ČR rozhodlo více zákazníků, než kolik některé konkurenční značky dohromady získají napříč celou modelovou řadou,“ dodává Pečenka.
ŠKODA Octavia je nejprodávanější model na českém trhu. S počtem 8 210 z celkem 80 818 registrací v prvním pololetí roku 2013 připadá přibližně desetina celkového trhu na vozy Octavia. Druhým nejprodávanějším modelem prvního pololetí byla ŠKODA Fabia s 5 430 registracemi. Symbolické stupně vítězů uzavírá ŠKODA Rapid s 3 417 vozy. Celkově je česká automobilka s vysokým náskokem jedničkou českého trhu s podílem na úrovni jedné třetiny trhu.
Anketa „Internetové auto roku“ je založena na online hlasování čtenářů, kteří vybírají z vozů nominovaných redakcemi magazínů Autoweb.cz, Autotube.cz a iMotor na stránce www.internetoveautoroku.cz. Od ostatních podobných soutěží se „Internetové auto roku“ liší způsobem rozdělení jednotlivých modelů do kategorií. Namísto odborných kritérií, jako je rozvor nebo délka a typ karoserie, jsou vozy řazeny do kategorií podle svého určení a cílové skupiny – tedy stejným způsobem, jak o nich smýšlí jejich potenciální zákazníci.
Do třetího ročníku ankety mohly být nominovány vozy uvedené na český trh v období 1. března 2012 až 31. března 2013. Při užším výběru kandidátů bylo přihlíženo zejména k tomu, jestli novinka přináší nějaká nová či pozoruhodná řešení v oblasti designu, techniky nebo tržního zařazení.