Chvalozpěv Petra Bendla, aneb pochval se sám

bendl1002009042118.JPG

Příslovečných sto dní hájení po nástupu má politik či manažer
k tomu, aby se mohl podrobně seznámit s problematikou řízené
organizace, o níž sice před svým nástupem leccos věděl, ale pohled
zevnitř je samozřejmě úplně jiný.


při svém příchodu na Ministerstvo dopravy Petr Bendl věděl, že si o
jakémkoli hájení může nechat jen zdát – a přestože se oněch sto dní
později ukázalo jako bezmála celá doba, která mu byla ve funkci
dopřána, podařilo se je místo detailního seznamování s problematikou
naplnit aktivní činností a celou řadou strategických i jednorázových
rozhodnutí, především směrem k zlepšení financování dopravních služeb i
výstavby infrastruktury, a také směrem k bezpečnosti silničního provozu.

Petr
Bendl přišel na ministerstvo s tím, že naváže na dobré kroky svého
předchůdce a promítne do práce tohoto úřadu a svých záměrů zkušenosti
z komunální a regionální politiky. Ta se totiž ze své povahy vyznačuje
bezprostředním kontaktem s reálným světem a konkrétními problémy.
Jejich řešení musí přitom přijít co nejrychleji. Petr bendl věří, že se
v jeho rozhodnutích ve funkci ministra tato dobrá zkušenost odrážela.

 

Koncepční kroky a rozhodnutí Petra Bendla:

  • nastartoval
    práce na vytvoření podmínek pro konkurenční prostředí na železnici –
    připravuje se první výběrové řízení na provozování dálkové železniční
    dopravy, připravovaný vládní zákon o veřejné dopravě stanoví přesné
    podmínky pro poskytování služeb na železnici
  • zrušil tendr na
    zajištění údržby a oprav vybraných součástí železniční dopravní cesty –
    především kvůli nejistotě, zda výsledná zakázka v předpokládaném objemu
    36 miliard korun bude schopna pokrýt vyváženě a v plném rozsahu všechny
    potřeby železniční infrastruktury, a to zejména s přihlídnutím
    k aspektu bezpečnosti
  • úspěšně řídil Radu ministrů dopravy EU a
    přispěl k významným úspěchům českého předsednictví – společné dohodě na
    Leteckém a Silničním balíčku
  • zajistil chybějící prostředky na
    posílení oprav silniční infrastruktury, na klíčové dopravní stavby (D47
    a Pražský okruh), na zajištění správy železniční cesty a na
    probíhajících stavby drážní infrastruktury v celkové výši 8,35 mld. Kč
  • přispěl k převedení živé dopravní cesty na SŽDC
  • v souvislosti s ekonomickou krizí prosadil snížení odměn top
    managementu v ČD a v dalších státem vlastněných firmách v rezortu o 10
    až 15%
  • akceleroval přípravu hybridního systému zpoplatnění všech tříd komunikací v ČR
  • v souvislosti s ekonomickou krizí se postavil proti rozšíření zákazu víkendové jízdy kamionů na celý rok
  • v zájmu udržení a posílení investic do budování dopravní infrastruktury odmítl zavedení šrotovného
  • sjednotil aktivity v oblasti bezpečnosti silničního provozu pod jeden odbor komunikace s veřejností

Výsledky českého předsednictví:

  • úspěšně řidil Radu ministrů dopravy EU
  • přispěl k významné dohodě o Leteckém a Silničním balíčku - oba soubory
    směrnic přitom představují zřetelnou úsporu finančních prostředků pro
    jednotlivé členské státy a přinášejí nesporné zlepšení podmínek pro
    dopravce

Jednotlivé počiny:

  • zasadil
    se o to, aby železniční přejezdy v ČR byly v zájmu větší bezpečnosti
    očíslovány – SŽDC očísluje přejezdy ve své správě nejpozději do 31.
    července 2009
  • nařídil obnovení vodorovného značení na téměř
    2000 km dálnic, rychlostních komunikací a silnic I. třídy, přičemž bude
    ŘSD věnovat zvláštní pozornost přechodům pro chodce, na opatření
    uvolnil SFDI 100 mil. Kč
  • rozhodl o liberálnější a rozumnější
    podobě připravované vyhlášky o povinné výbavě, která nebude obsahovat
    řadu diskutovaných novinek – hasící přístroj, pásmo či sprej na
    vyznačení dopravní nehody
  • zadal vytvoření takových
    legislativních a administrativních podmínek, které umožní efektivní
    dynamické vážení nákladních automobilů na všech třídách komunikací
  • jednáním s Odborovým sdružením železničářů odvrátil v březnu hrozbu stávky na železnici
  • zadal přípravu takové legislativní normy, která umožní vydávaní registrační značky vozu „na celý život“
  • otevřel další jednání s  MŽP v zájmu co nejrychlejšího splavnění Labe v plavebním stupni Děčín
  • posílil kampaň „Nemyslíš – zaplatíš!“ o projekt „Nezvratné osudy“

Heslo politika: samochvála a peníze nesmrdí :-)

A jak hodnotíte tohoto ministra dopravy vy?
Napište do diskuze pod článek.

 

Autor: Petr Bendl

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení