Jak správně skladovat pneumatiky
Skladování pneumatik není jednoduché
Mnoho lidí stále špatně skladuje zimní pneumatiky. Neodborná manipulace ovšem může významně snížit jejich užitné vlastnosti, a přímo tak ohrožovat zdraví cestujících na silnicích. Jen málo lidí ví, že skladování pneumatik s disky je zcela odlišné od těch bez disků. Společnost TÜV SÜD Auto CZ proto přináší řidičům rady a upozornění, jak s pneumatikami správně zacházet.
Zimní směsi se na suchých a teplejších silnicích více opotřebovávají a stoupá spotřeba paliva. Jsou ale i další důvody, proč přezouvat na letní pneumatiky. Vědecky je dokázáno, že během používání pneumatiky se anti-oxidanty obsažené v gumě dostávají k povrchu, uvolňují se v procesu zvaném „odplyňování“, a pneumatika tímto stárne. V důsledku tohoto procesu směs gumy mění vlastnosti a její flexibilita klesá. Následující zimu musí řidiči na zasněžených silnicích počítat s nižší přilnavostí, zhoršeným bočním vedením a delší brzdnou dráhou. Přezouvání a správné skladování jejich použitelnost výrazně prodlouží.
Zde několik rad, jak správně pneumatiky uskladnit:
Před demontáží si na pneumatiku poznačte její pozici na autě (např. levá zadní). Tento jednoduchý trik Vám usnadní montáž před následující zimní sezónou.
Pneumatiku dobře omyjte a odstraňte všechny zbytky nečistot ze vzorku pneumatik.
Pneumatiky skladujte v suché, chladné a tmavé místnosti. Pneumatiky zásadně neskladujeme na půdách, v plechových garážích a podobných prostorách, kde v letních měsících může teplota výrazně stoupnout, čímž dochází k velice významnému snížení jejich užitných vlastností. A opatrně s benzínem, olejem a dalšími chemikáliemi – všechny tyto látky mohou pneumatiku poškodit.
Pneumatiky se musí skladovat s ohledem na to, zda-li jsou na ráfku, nebo ne. Pokud je to možné, tak nechte pneumatiky na ráfcích.
Doporučené skladování pneu na ráfku:
- Zavěšené na ráfcích, nahuštěné na 1 bar.,
- ve sloupci, max. 4 kusy na sobě a po měsíci změníme pozice,
- neskladovat ve svislé poloze.
Doporučené skladování pneu bez ráfku:
- Na stojanech ve svislé poloze a jednou měsíčně je pootočíme,
- neskladovat na sobě ve sloupci nebo zavěšené.
Pneumatiky nikdy nestavějte na hranu, to by mohlo způsobit jejich následnou nestabilitu.
Tip TÜV SÜD Auto CZ:
Odborníci varují, že navzdory tomu, že je zákonem povolena hloubka vzorku 1,6 mm , nedoporučuje se jezdit na pneumatikách, které mají vzorek pod 4 mm . Jednoduchá metoda jak zkontrolovat hloubku vzorku se nabízí pomocí jednoeurové mince. Jestliže je zlatý kroužek mince těsně zakrytý nebo v případě, že je už viditelný, znamená to, že má vzorek méně než doporučené 4 mm .
Skodaoctavia.cz: podívejme se jak skladují pneumatiky prodejci
Že si se správným skladováním pneumatik hlavu nedělají jsme zjistili na stránkách možná největšího prodejce pneumatik u nás www.nejlevnejsipneu.cz, kteří mají na svých stránkách několik fotografií skladu zde: http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/info.php ,po zmáčknutí aktualizovat vám stránka ukáže ještě další foto.
Nutno dodat, že nevíme na jak dlouho jsou pneumatiky ve skladu s kapacitou 150.000 kusů takto uskladněny a jak jim to muže uškodit.
Tady ukázka jak by to mělo vypadat:
Zdroj: TÜV SÜD Auto CZ a www.nejlevnejsipneu.cz |