InteriérEteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika

Škoda vyrobila 10 milionů vozů!!!


Dne 13. července 2006
sjel z výrobní linky
v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz – Octavia Combi stříbrné barvy s motorem
2.0 Tdi.

Desetimiliontý vůz byl věnován Českým Centrům , příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničí ČR, jejímž posláním je vytvářet dobré jméno a pozitivní obraz ČR v zahraničí. Řediteli Českých Center Janu Bondymu předali vůz předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig a členové představenstva Horst Mühl
a Martin Jahn.

Škoda Auto vyrobila 10 milionů vozů od roku 1905 . Tehdy se zakladatelé firmy Laurin a Klement rozhodli ukončit původní výrobu kol a krátce nato i motocyklů. Prvním automobilem z mladoboleslavské produkce byla Voiturette A – malý, lehký
a cenově dostupný vůz, kterého se vyrobilo kolem sta kusů.

Prvním modelem Škoda, který prolomil tisícovou hranici celkové produkce, byl
L&K - Škoda typ 110 vyráběný v letech 1925–1929. První zásadní technický přelom znamenal model Popular (1934-1946)– do poloviny 30. let se totiž vyráběla auta
s žebřinovým rámem, poté už s páteřovým. V 50. letech (od dob Škody 1200,
1952-1961) se přešlo na celokovovou karoserii a od Škody 1000 MB na karoserii samonosnou.

Řada Škoda 1000 MB (1964-1969) byla u motoristů velmi oblíbená – dokazuje to
jeho produkce, která se vyšplhala téměř k půl milionu vozů. Výroba tohoto modelu zapříčinila takřka zdvojnásobení rozlohy továrny v Mladé Boleslavi a započala éru automobilů s motorem umístěným vzadu, která trvala až do roku 1990.

Mezi historicky nejprodávanější modely patří Škoda 105-120 (včetně verzí Rapid, Garde a 130) vyráběné v rozmezí let 1976-1990 s celkovou produkcí přesahující dva miliony exemplářů a Škoda Favorit (1987-1995), kterou si zakoupilo přes milion zákazníků. Nástup Favoritu znamenal návrat k motorům umístěným vpředu a nově pak zavedení přední hnané nápravy.

Škoda Favorit byl posledním modelem vyvinutým před spojením mladoboleslavské automobilky s koncernem Volkswagen, ke kterému došlo v roce 1991. Poté následovala Felicia s produkcí téměř milion a půl vozů v letech 1994-2001
a v současnosti produkované modely Fabia, Octavia, Superb a nově také Roomster , jejichž společný mix představuje více než tři miliony vyrobených vozů.

Vstup koncernu Volkswagen je významným mezníkem historie automobilky Škoda. Původně Škoda vyráběla pouze jeden model s roční produkcí 170 tisíc vozů
a exportem do 30 zemí hlavně střední a východní Evropy. Po roce 1991 došlo k více než ztrojnásobení produkce a Škoda nyní zákazníkům nabízí čtyři modelové řady. Výmluvný je fakt, že od spojení Škody s Volkswagenem sjelo z montážních linek
přes pět milionů vozů - to přestavuje více než polovinu všech vozů vyrobených
od roku 1905.


Zdroj: škoda auto

 

[ nahoru ]

[ zpět ]

Návštěvní knihaokkazy


© created by zabiak design
Jan Vosátka 2005

Listopad 2005
mapa stránek



optimalizace PageRank.cz
Google PR™ - Post your Page Rank with MyGooglePageRank.com