O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
How to Change the Thermostat Skoda Octavia TDI
Termostat se nachází nad alternátorem vede k němu tlustá hadice.
Nejprve sundáme plast pod motorem a na levé straně je ventil, kterým vypustíte vodu z chladiče, potom je potřeba vypustit i vodu z motoru (kde se vypouští nevím) pokud to neuděláte tak vám při vytažení termostatu vyteče voda na zem jako mě :). Doporučuji také přikrýt alternátor igelitem ať není zbytečně plný vody a dát si pod auto nějakou nádobu na vodu.
Po vypuštění vody odpojíme hadici od příruby, která vede k termostatu.
Teď odšroubujeme přírubu drží na dvouch šroubech já tam měl imbusové šrouby potom pootočíme přírubou, aby se uvolnila mělo by sní jit hýbat do stran a hýbeme tak dlouho až vypadne.
Vyměníme termostat položíme na přírubu a pootočíme tak aby nám nevypadl až ho budeme dávat zpět .
Vrátíme do motoru přišroubujeme nasadíme hadici a nalijeme chladící kapalinu a muže se jezdit Teplota by měla ukazovat na střed stupnice .
Autor: wondraz
Čtěte také:
Ahoj všem, mám problém. Auto
Ahoj všem, mám problém. Auto netopí a ani se nezahřívá jak by mělo. Zkoušel jsem vyměnit termostat, i čidlo a stále nic.
Příklad: jel jsem z hor, cca -4 C´, a auto se neohřálo na 90 C ani po 40km. když se už blížila teplota k 90 a já dal na ventilátoru stupeň 2 a max teplotu, tak během chvíle teplota na budíkách spadla ještě níž.
Co mě ještě napadlo, jestli na to nemá vliv to, když v hrdle před termostatem mám ulomené prostřední plastové pacičky, které jsou vidět na posledním obrázku.
Děkuji za radu
Vyměnil jsem termostat, už
Vyměnil jsem termostat, už dosahuji 90°C a né 85 apod. Ale blbne mi ukazatel teploty, prvně ukáže 60°C, pak zase spadne a po nějaké době vyskočí rovnou na provozní teplotu, tam se drží a třeba zase někdy se odloučí. Někdy zase ukazuje jak má. Viděl bych to na špatný kontakt, na čidle jsem to už očistil prozkoumal, kde dál může být studený spoj, někde ve svorkovnicích, nebo až v budíkách? Neřešil někdo podobnou závadu?
Odpověď je jednoduchá
Odpověď je jednoduchá ....napíchni na VAG a udělej check přístrojová deska budíky pokud fungují všechny správně akční členy....a je nový termostat viděl bych to na čidlo......může to být i ručkou budíku ale to zjistíš VAGEM ...
Ahoj.Tak dneska jsem měnil
Ahoj.Tak dneska jsem měnil čidlo teploty a ted mi teplota vyleze na 80 a víc ne.Tak nevím jestli je špatný termostat a nebo špatný čidlo(to nový) protože to starý mi na 90 normálně vylezlo a drželo.Ale jednou za čas mi padala teplota ale pak se to zase ustálilo na 90.Topí to pořád stejně.Tak nevím jestli jsem nekoupil vadný.Díky
mám stejný problém, koupil
mám stejný problém, koupil jsem nové čidlo (staré bylo špatné), teplota skoro nikdy nedosáhne 90°, dokonce někdy při delší jízdě spadne a neukazuje vůbec, podezříval jsem termostat, ale auto topí, leda ze by nedovíral úplně?
Kde pak tedy sehnat čidlo, které funguje a ukazuje správně, když nově koupené háže blbosti?
Ano pokud Ti to dělá tohle je
Ano pokud Ti to dělá tohle je to čidlo může být špatné i to nové......mě se to povedlo taky a ještě rád jsem vracel zpět staré....
Děkuji za Ti radu.Asi tam
Děkuji za Ti radu.Asi tam vrátím taky zpět to starý až koupím fridex.
Tak jsem dal zpátky to starý
Tak jsem dal zpátky to starý čidlo a při jízdě mi vyleze až na 90 a drží.Na delší trase zatím nevím jestli bude teplota spadávat.Je to divný.
Neboj to se uvidí já když
Neboj to se uvidí já když jsem měl špatnej termostat tak okamžitě při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí začala ručička klesat takže to bylo jasný no musí se pořád držet uprostřed a nikam neklesat....
teplota z kopce mi také
teplota z kopce mi také nepatrně padá, takže teď zase nevím zda vyměnit čidlo, nebo termostat.
Přece když auto topí, tak nemůže být špatný termostat ne? Když jedu z kopce má motor méně práce, takže klesá jeho účinnost, tím pádem i teplota a teď záleží jestli ti ukazatel ukáže reálné, nebo stálé hodnoty.
Já Ti rozumím jde o to že u
Já Ti rozumím jde o to že u všech octavií prostě ta ručička teploty musí držet střed jinak je to špatně.....v podstatě o nic nejde já jsem jezdil rok s tím že mi pulsovala a padala z kopce ale pořád to tak nějak šlo poznáš to pořádně až začnou opravdu mrazy jak půjde dolů ručička bude Ti to méně topit tak je to 100% termostat no a je to.....
Dnes vyměněn termostat spolu
Dnes vyměněn termostat spolu s hadicí do chladiče byla už celá spuchřelá. A v autě jak v sauně.
za 7km sem to mel na
za 7km sem to mel na 90stupnich venku 4stupne
1.9TDi 66kw 1999
Hóóódně záleží taky kde
Hóóódně záleží taky kde jedeš. Ale fakt to má VELKÝ vliv.
Já na jedné pravidelné trase, nějakých 12 km, mám tak asi prostřední třetinu po rovince, spíše mírně z kopce a jestli se mi voda v prvním úseku dostane těsně před 90°C, tak v tom dalším nevyleze ani o chlup a v zimě, když je pod nulou, klidně zase klesne. Pak v dalším úseku už vyleze na 90°C a drží už pořád.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Za jak dlouho se vám ohřeje
Za jak dlouho se vám ohřeje TDi na 90°C ? Já to dnes testoval, venku 10°C, najel jsem 9km spíše městský provoz, úspornou nohou.
teplota se mi drží jen někdy
teplota se mi drží jen někdy
mám oktávku 1,9tdi 2003 a teplota se mi drží jen když jedu tak aby se motor pořádně zahřál, když mi teplota spadne pod 90 stačí už 80 tak jde teplota na nulu,teplota se mi zvedne jen když je tam 90 jinak je to na nule,koupil sem termostat tak doufám že to bude ono, a že ten návod je správnej
Jo to je možný ale jak to
Jo to je možný ale jak to píšeš tak buď Ti odešlo čidlo.....90% protože motor nemá v tomhle počasí 40 stupňů jestli Ti to lítá takhle tak je to čidlo....nebo Ti padá budík to chce diagnostiku vag poví víc.......
vyměnil jsem teplotní čidlo,
vyměnil jsem teplotní čidlo, motor se zahřívá pomalu jako normálně, ale jak jedu delší úsek např 90km/h tak rafička mírně spadne z 90°C, v kopcích, po městě, nebo drobným vytočením se zase drží vzpřímená na 90°C.
Mám špatný termostat, nebo čidlo to bere moc vážně? Ptám se, protože před výměnou čidla byla rafička vždy rovně.
TDi 66kw.
Pak další otázka, klesá žhavičkám na ohřev vody účinnost, nebo jenom jede/nejede. ?
Ahojky no mě tohle přesně
Ahojky no mě tohle přesně dělá 1.8 benzin takže chytrej z toho nikdo není protože tady taky psal klučina že vyměnil 3 čidla než mu to drželo teplotu pořád na 90 , takže sám nevím ale mě termostat normal pracuje vyzkoušeno v mrazech kdyby ne ... tak bude bud otevřený nebo zůstane zavřený a budeš vařit takže nevim chtěl jsem ho taky měnit ale prdim na něj pokud Ti rapidně nestoupá spotřeba tak se na to vykašli a nech to bejt... a co se týče těch žhaviček já nevim ale myslím že odejdou a přestanou prostě makat no.... takže vyměnit a je to...ale tak zase měl by Ti něco ukázat WAG no ....
Tak možná jsem na něco
Tak možná jsem na něco přišel....včera jsem měnil čidlo teploty vody a to staré teklo prostě teklo kolem něj tak uvidíme ani to už tolik nekolísá a řekl bych že rychleji ohřátý termostat vyzkoušenej omakem hadice otevře opravdu až když už mám skoro 90 takže by to odpovídalo těm 87,5 co má mít nebo kolik , mě bylo divný že jsem v zimě dolejval skoro 3 deci ale pak už to zase bylo ok každopádně kolem toho čidla nesmíte mít mokro ani oroseno při zahřátým motoru to mne překvapilo u mě tam totiž není vidět až když se sudná dekl motoru no......tak snad to někomu pomůže....
Super návod konečne viem kde
Super návod konečne viem kde má moja Oktávka termostat :-)
Škoda Octavia 1,9 TDi 81kw ASV r.v. 11/2001
Tak jsem si přišel přečíst
Tak jsem si přišel přečíst tento návod páč mněto taky čeká.
Sice nějak reguluje, ale asi nedovře úplně, bo trašně dlouho trvá než se ohřeje voda. Pak už ale na 90-ti drží krásně.
Po cca 8 km jízdy je voda jen tak tak (při -13 sice) na 70-ti a hadice k chladiči je vlažná. Což by neměla být, když by vlastně termostat při 70-ti měl být zavřený.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Ahoj no jestli Ti to pak už
Ahoj no jestli Ti to pak už drží teplotu dobře a dobře topí tak to vůbec neřeš, já mám tedka jinej problém kamaráde chystal jsem se že vyměním termostat ale za poslední dva dny se mi stala nepříjemná věc která se mi ještě nestala s žádným autem motor se normálně ohřeje dejme tomu po 7-8 kilometrech a začíná mírně topit hadice od termostatu je studená to je dobře po chvíli už na 90 stupních a hadice za termostatem teplá to je dobře obě hadice vedoucí do radiátorku topení jedna horká jedna vlažná , můj problém je v tom že chvílemi mi to fouká studený jako kdyby to bylo zavzdušněný nebo co?? No a přijedu k nám na parkoviště celou dobu to topilo a nechám to na volnoběh a zase fouká studený když to trochu proturuju plynem tak to začne topit teplý co to proboha je?? Mám tam nezávislý topení od webasta ale řekl bych že to někde nasává vzduch nebo to má bublinu neví někdo??,
To že na volnoběh začne
To že na volnoběh začne foukat studený a při vyšších otáčkách si vysvětluji tak:
Při vyšších otáčkách čerpadlo vytvoří dostatečný tlak a prožene vodu jak motorem tak výměníkem.
Když se otáčky sníží, čerpadlo méně "tlačí" a výměníkem tak proteče míň vody a procházející studený vzduch jej stačí ochladit a naopak malý průtok vody nestačí ohřát.
Jsou dvě možnosti:
1. Venku je opravdu zima. Taky se mi to posledně stalo a venku bylo -17°C. Jen jak jsem se rozjel začal foukat teplý vzduch.
2. Čerpadlo je mírně opotřebené a nevytvoří dostečný průtok.
K mému problému:
Včera jsem potřeboval zajet do obchodu a zpátky, cca 4 km celkem, ručka se samozřejmě ani neodlepila od dorazu, doma jsem zkusil hadici a byla vlažná.
Řešit to musím, jednak se tak motor ohřívá pomaleji než by mohl, déle tak pracuje v nepříznivých podmínkách a situace se bude jen zhoršovat.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Tak to jo jestli máš tu
Tak to jo jestli máš tu hadici opravdu vlažnou tak Ti zůstává viset termostat no já mám tu hadici studenou dokud neotevře no takže je to jasný , máš pravdu to bylo první co mě napadlo akorát jsem si myslel že i ve velký zimně je to dimenzovaný tak aby to prostě utáhlo no bohužel jak je vidět není...:(( Přesně jak říkáš když poletím po dálnici a motor bude točit hodně tak to topí hezky no.....dík za názor už jsem z toho byl docela zoufalej..
Ale jak píšu, jsou dvě
Ale jak píšu, jsou dvě možnosti:
- poddimenzovaný výměník
- omletá vodní pumpa
CHce to někoho kdo s tím má větší zkušenost ať nám řekne.
To čerpadlo, pokud se motor nepřehřívá, tak bych byl klidný.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
Včera jsem jezdil asi 32km
Včera jsem jezdil asi 32km občas zapnutý nezávislý zima jak blázen a topí to jako čert tak nevim budu jezdit a pozorovat , podle mě je problém někde mezi nezávislym a normal okruhem ale to ještě pořešim každopádně tedka se nedivim je mráááz jak dlouho ne naposled to pamatuju ještě se starou 105kou v roce 95/96 to bylo u nás ráno v 5:15 -32°C takže mi přimrzaly boty k cestě :))))) Dneska slabá -20°C A všichni tady běhaj s kabelema a mají otevřený haupny popřípadě řeší zamrzlou naftu kdo stál dýl no tak hodně štěstí a pevný nervy :P
PS: Škoda simplíí clever :)))
VW das auto :)))
:-)
:-)
Škoda Octavia 1,9 TDi 81kw ASV r.v. 11/2001
To je moc dobrý návod. Chtěl
To je moc dobrý návod. Chtěl jsem se Vás prosím Vás zeptat. Mám 1,6i 74 kw (AKL) a teď v zimě se mi spíš stává, že to neohřeju, jezdím teda taky jak důchodce, z kopečku bez plynu:-) a ta ručička teploty třeba při delší jízdě z kopce klesne až na třetinu, pak zase vyletí na polovinu, teda teď v zimě se to někdy ani na tu polovinu nedostane. Ale topí to bez problémů. Problém ale je, že jsem slyšel, že u této 1,6 je prý ten termostat v bloku motoru? Je to pravda?
A myslíte, že podle indicií je v pytli?
No přesně tohle to dělá mě
No přesně tohle to dělá mě jak to popisuješ z kopce bez plynu to klesne třeba až na třetinu ale pak v tahu i po rovině to vyleze zas do 90 stupnů na střed za mrazů tedy nebo kolem nuly ale uato normal topí a i se rychle ohřívá za úplnýho studena ujedu 4 km a mam skoro střed když letím po dálnici 140 za mrazu tak normal na středu tekže sem se chystal vyměnit čidlo a termouše uvidim ....ale normál to topí takže záhada
Někdo, mi říkal, že je to
Někdo, mi říkal, že je to zcela normální. Já mám rok výroby 1998, a prý tahle 1,6 to tak měla, že se lehce uchladila vzduchem. třeba v létě to tolik nedělá. Kamarád měl tu slabou 1,6 55 kw a říkal, že mu to dělalo taky. Další má 1,8 20V bez turba taky 98 a taky mu to dělá prý co to má a to je 10 let. Tak asi je to normální a nebudeme se tím trápit:-)
Jo přesně i já mám 1.8 20v
Jo přesně i já mám 1.8 20v bez turba a normál to topí a spotřeba dlouhodobá 7,6 litru takže logicky by se měla zvedat kdyby to bylo podchlazený no ale to se nekoná takže tímto budu pozorovat a uvidíme nemá smysl se stím stresovat :)
No, spotřebu mám také normál.
No, spotřebu mám také normál. Já mám dlouhodou na té 1,6 spotřebu 6,7, denně se mi průměrná pohybuje tak kolem 6,5, což si myslím, že je také normální. Mimo město, když jedu na chatu, tak se dostávám i na 5,8, ale to už jsem extrémista:-):-)
Tak to bude asi opravdu normální:-)
No podle tý spotřeby to bude
No podle tý spotřeby to bude asi opravdu všechno v pohodě :))))))))
A jak jsi s tou 1,8
A jak jsi s tou 1,8 spokojený? Spousta lidí na ní prý nadává, ale mě to přijde lepší než ta s turbem. Kamarád říkal, že to nejede o moc lépe, jen to jede víc maximálně, že na sílu to není zase takový rozdíl a hlavně ta bez turba míň žere. Je to tak?
No takhle to je právě ono to
No takhle to je právě ono to auto je strašně záhadný ono se s ním dá ject za 6,2 mezi vesnicema a taky za 11 po Praze třeba jo dálnice při 130-140 km/h zhruba těch 7,8 litru a to mam zapnutou klimačku v létě... nesmíš ho jako by moc přetáčet a honit no on má rad svižnou jízdu ale ne zas nářez pak to žere no , za tu převodovku bych zabíjel protože já točím 4200 a jedu 140 jo takže to je opravdu zhovadilost jinak mě jde od spodu celkem dobře ale samozřejmě není tam ten zátah jako třeba u nafty která je silnější a má turbo ale zase tenhle motor překročí 3000 a je z něj slušnej dravec... to zas jo no mám s ním najeto už nějakech 32000km takže ho mam celkem v ruce ale je to o tom nechat to auto vyhovět no...tedka průměrná dlouhodobá 7,7 a to se motám dost po městě takže nic moc no.... ale já jí mam rád svezení je to pěkný..:)))
tak ja mam 1.8 turbo rok 99 a
tak ja mam 1.8 turbo rok 99 a motor AGU. spotreba kolem 7,5litru (kdyz jedu s tatou tak 6,4 xD) svezl jsem se s 1.8 bez turba a nechtel bych to...zatah od spoda temer zadnej (turbo tomu dava dost od spoda) a halvne 1.8 turbo ma jinou prevodovku takze pri 120km/h tocis 3tis. spotreba na 700km mereno na nadrzi 7,2 a to bylo vsechno dalnice :-) ale hlavne kdyz potrebujes jet tak jedes jak s kopce po rovine tak i do kopce porad stejne :-) ale kazdej ma svuj nazor :-)
Já právě nevím, já jsem dřív
Já právě nevím, já jsem dřív uvažoval si tu 1,8T koupit, ale nakonec jsem zvolil tu 1,6 74 kw AKL a musím říct, že na to nedám dopustit. Já jezdím v klidu, žádný spěch. Do levého pruhu dálnice se nepouštím, ale tehdy jsem koketoval s tou myšlenkou 1,8 92 kw, protože já nějak motory s turbem nemusím, člověk se o to musí dost starat, nechat to chladit po rychlé jízdě atd. Ale je fakt, že kamarád mi taky říkal,že ta 1,8 bez turba táhne míň od spodu. Ale je fakt, že to snad dělají i všechny 1,6 mimo tu mojí. Mě to táhne hlavně dole. Kolem těch 3,5 to už pak jede stejně až do 5 tis. A ten druhý co má tu 1,8 s Turbem 2001, tak říkal, že se pod 9 l spotřeby nedostane, i když to pomalu tlačí, že to moc žere. Ale podle mě ty octavie do roku 2000 byly uspornější všechny než ty po faceliftu, ať tam byl motor jakýkoliv
hele abych rek pravdu mam
hele abych rek pravdu mam najeto 230tis a motor slape porad stejne...zadnej repas turba proste nic...menim oil po 15tis a na motoru byla delana jen spojka a rozvody. a navic mam chip na 140kw. ale kazdej ma svuj nazor...hlavne asi bude na 1.8 vetsi pojistka ne ?
No pojistku platím ročně
No pojistku platím ročně 2150kč z 1.8 smičky ale to jen proto že jezdím 24 let bez nehody takže plnej bonus no ....když si jíněkdo koupí a je po autoškole tak to musí bejt darda no.....:((
No, mě někdy přijde, že to
No, mě někdy přijde, že to povinný ručení je o tom, co si ukecáš. Já mám řidičák 8 let a celou dobu bez nehody,a auto mám 4 roky, takže se to počítá od těch 4 let zpátky. Do loňska jsem platil 6500 Kč za 1,6, letos jsem se šel jako optat, zda bych nemohl platit méně. Ani jsem to nedořekl a paní: jasný pane, není problém. Spočítala to a rázem platím ročně 3700 Kč.:-) Takže to je spíš o tom, že je tam velká konkurence. Ale jinak mám s tou 1,6 stejné zkušenosti. Od spoda dobrý, ale jak jsem u 130, tak točí 4500 ot a docela to řve. Ale jak říkáš. Když s tím jedeš v klidu po okreskách, svižná jízda, tak to bere i kolem těch 6,3 l, po dálnici si při těch 130 vezme tak 6,8-7,1....teda po D1 7,5-8 to jsou převýšení jako hrom a taky provoz, ale já jezdím nejčastěji D5 a tam se dostávám na 6,5 v pohodě.
ja ted platil 4000,- i s
ja ted platil 4000,- i s celnim oknem a to mam ridicak 3roky a zatim bez nehody. tak snad to tak bude dal :-)
může mít špatný termostat
může mít špatný termostat vliv na kolísání teploty chladící kapaliny na budíkách. Nebo to je špatným čidlem teploty? Já že bych si ten termostat hned vyměnil podle tohoto návodu. Díky za něj ;-)
Octa 1.9TDi 81kW
kolísání nevim ale me se to
kolísání nevim ale me se to ohřálo jen do čtvrtky což bylo málo a ted se to po ohřátí drží na půlce furt .... jináč ten termostat stojí cca 350kč ..
1.9TDi 66kw 1999
No to by tak odpovídalo,
No to by tak odpovídalo, ohřálo se to na půlku cirka po ujetí 80 km, když jsem topil. Na usecích 15 km se zapnutým topením se to ohřeje kousek na čtvrtku a víc nic...
Octa 1.9TDi 81kW
Pokud ti stoupá teplota když
Pokud ti stoupá teplota když netopíš a klesá když začneš topit tak může být v chladící soustavy někde netěsnost ....
A to jako jak jsi k tomu
A to jako jak jsi k tomu došel?
To je přece normální, když začne topit a je vadný termostat, že teplota začne klesat, protože se voda ochlazuje ve výměníku a termostat to neuregujluje.
Apropo, voda výměnikem proudí pořád, pokud by tam byla netěsnost, utikala by hned a ne až po zapnutí topení.
Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04
aha, tak dekuju za rady.
aha, tak dekuju za rady. Kazdopadne vymenim ten termostat. Kdyztak potom zkusim jeste to cidlo teploty. Dik
Octa 1.9TDi 81kW
doufám že někomu pomůže...
doufám že někomu pomůže...
1.9TDi 66kw 1999
pěknej návod:) loni jsem to
pěknej návod:) loni jsem to taky musel řešit, motor se nechtěl zahřát a teplota za jízdy kolísala, tehdy jsem to ale odvezl do servisu...
1,6i 75kW