Blow Off Valv ventil

BoVVEntil.jpg

 

Funkce:
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.

Škoda Octavia má BOV již v základu DV(Diverted valve), ale ten odfukuje zpět do sání, takže je bez zvukového efektu.

Výkon se po montáži BOV nezmění, ale funkce BOV po správném seřízení vám zlepší čas na zrychlení, právě proto, že je možné využít potenciálu turbomotoru ihned po zařazení vyšší rychlosti a nemusí se čekat, až se turbo dostane zpět do provozních otáček.

BOV lze použít pouze u benzinových motorů. Protože TDI nemají škrtící klapku, takže nevzniká důvod proč BOV montovat - tlak se nemá před čím hromadit a za klapkou nevzniká podtlak, který je důležitý pro ovládání otevření BOV.

Montáž:
1) Pomocí kleští, odsraníme původní eskapásky ze všech 3 hadic, které vedou do DV - podtlaková hadička, tlaková hadice od turba a bypass hadice do Air boxu.
2) Pomocí záslepky ucpete hadici, která vede do Air boxu a stáhněte ji eskapáskou.
3) Na tlakovou hadici od turba nasuňte povolenou eskapásku tak, aby bylo možné ji po montáži BOV utáhnout.
4) Nasaďte BOV z redukcí na hadici a stáhněte eskapásku.
5) Nakonec nasaďte podobným způsobem podtlakovou hadičku a opět stáhněte malou eskapáskou.

Výsledek BOV open loop v Škodě Octavii:

Bov.jpg

Bov1.jpg

DSCN0897.jpg

DSCN0898.jpg

DSCN0899.jpg

DSCN0900.jpg

DSCN0901.jpg

Montáž v návodu zde: http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/vymena-blow-ventilu-skoda-octavia

See video
Obrázek uživatele vitas20

Zdravím,mám uplně stejný

Zdravím,mám uplně stejný problém jak někteří tady mám bov ventil hks style II měl jsem to napojené rovnou hadičkou od turba,a druhou na podtlak chvíli se zdálo vše v pořádku ale při zahřátí ztratilo výkon a nejelo to bylo to jak 1.8 klasika chci se zeptat jestli má vliv že bov ventil dám rovnou hadičkou od turba nebo na koleno nebo to napojím na tu původní,u hodně lidí jsem viděl že tam mají koleno,a nevíte někdo co stím jestli bov můžu rovnou prodat nebo jak?díky za každou radu

Obrázek uživatele Feel

Pokud máš Open verzi což asi

Pokud máš Open verzi což asi máš, tak ti všechen vzduch z traktu jde ven místo zpět do sání. No a jednotka potom vyhodnocuje chybu. Na RS jsem měl taky HKS, ale bohužel tyhle kopie tady nefungujou, nejlepší je asi zakoupit Close verzi.

Obrázek uživatele agentx

ahoj mam dotaz jde to i na

ahoj mam dotaz jde to i na novou benzinovou fabii vrs 1.4 dvakrat preplnovanou,kompresor a turbo,ale ma to dsg autom.prevodovku,diky moc

Obrázek uživatele agentx

ahoj mam dotaz jde to i na

ahoj mam dotaz jde to i na novou benzinovou fabii vrs 1.4 dvakrat preplnovanou,kompresor a turbo,ale ma to dsg autom.prevodovku,diky moc

Obrázek uživatele Dj.Net

Čus, už to dělají i na tvou

Čus, už to dělají i na tvou Fábii

Obrázek uživatele kudrnac11

Škoda že to nejde na

Škoda že to nejde na benzínový auto bez turba, třeba to moje 1.6 55kW ... Taky bych chtěl aby bylo slyšet při řazení jemné tssss... jako u turbíček... nemá na to někdo nějaký fígl? nebo zkoušel někdo BOV narvat do auta bez turba?

Obrázek uživatele Mosquitoo

Jo nacpi tam turbo:)

Jo nacpi tam turbo:)

Obrázek uživatele Anonym

Zdravíčko, mám akortát jeden

Zdravíčko, mám akortát jeden dotaz. Teď kupuji uzavřený BOV, to ale není tak podstatné, spíš by mě zajímal průměr hadic vstupu a výstupu- jestli je 25mm nebo 33mm... PS. u octavie I 1,8 T RS... díky moc za odpověď

Obrázek uživatele Hanz

Zdravím, potřeboval bych

Zdravím, potřeboval bych poradit. Mám membránový SSQ blow off ventil (BOV) HKS style - verze III, který je uvedený na obrázku, po instalaci podle návod na Škodu Octávii 1.8T RS se projevila ztráta výkonu, oproti seriovému Bosch ventilu, pokoušel sem seřizovat šroubem...ale nic nepomáhá. Ve volnoběžném chodu je dokonce ventil pootevřen. Má s tím někdo zkušenosti??? Děkuji předem

Obrázek uživatele Dj.Net

Zdravím, mám ten samý problém

Zdravím, mám ten samý problém se stejným typem (BOV HKS style verze III ) ventilu.
Jsem jen laik, ale co mi řekla diagnostika...tak je tam nějaký špatný obtok turba.
Řídící jednotka to vyhodnotí jako závažnou chybu a hodí motor do nouzového režimu, proto ten minimální výkon...kdyby si vypnul motor a znovu nastartoval, zase to chvíli pojede jak má, než se chyba opět projeví.
Každopádně mi s tím ještě nikdo neporadil, snažil sem se seštelovat BOV, podle tlaku pružiny série a stejně to nepomohlo.
Teď mi leží doma.

Obrázek uživatele Koprto

Ahoj, mam ten samy problem,

Ahoj, mam ten samy problem, nainstaloval sem BOV na RS a jede to min.Vyresil si to nejak ? Dekuju za odpoved Tom

Obrázek uživatele Fisik86

Zkušenosti nemam, ale trochu

Zkušenosti nemam, ale trochu mě zaráží že je pootevřenej...ten by se měl otevřít až při přetlaku...vadnej kus? Snad někdo poradí...

Obrázek uživatele Jardík

da se to dat na octavii 1,6i

da se to dat na octavii 1,6i 74kW

Obrázek uživatele milan.mi

nazdar...da sa to pouzit aj

nazdar...da sa to pouzit aj na 1,9 TDi? alebo je preto nieco ine?

Obrázek uživatele Dj.Net

Dělá se to i na TDička, ale

Dělá se to i na TDička, ale funguje to na úplně jiném principu... :-)

Obrázek uživatele Rob

Zdravím nějaké zkušenost Bov

Zdravím nějaké zkušenost Bov na tdi typy rady návody? Popřípadě jak udělat jiný zvuk odfuku :)

Obrázek uživatele radegast

Vzhledem k tomu, že TDI

Vzhledem k tomu, že TDI neodfukuje, absence škrtící klapky, tudíž ani jiný zvuk odfuku udělat nelze!
Prostě NIKDE NIC NEodfukuje! Nemá co do ventilu odfukovat!

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Feel

Na TDI existuje, je řízenej

Na TDI existuje, je řízenej snímačem pod plynem, ale bohužel je drahej a navíc pro TDI motor nevyhovující. Na efekt super, ale prakticky jinak na nic.

Obrázek uživatele Fisik86

Jen na benzíny kvůli přetlaku

Jen na benzíny kvůli přetlaku na škrticí klapce, která ti tim způsobem zpomaluje turbo a trošku tě to oddálí následnou akceleraci...jinak do TDi se můžeš koupit normální píšťalku :-D

Obrázek uživatele radegast

Do konce jsi to nepřečetl,

Do konce jsi to nepřečetl, co? Jinak bys musel narazit na tento odstavec:


"BOV lze použít pouze u benzinových motorů. Protože TDI nemají škrtící klapku, takže nevzniká důvod proč BOV montovat - tlak se nemá před čím hromadit a za klapkou nevzniká podtlak, který je důležitý pro ovládání otevření BOV."

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Michal 511

Kamoš to ma v Alfe 1.9 JTD a

Kamoš to ma v Alfe 1.9 JTD a děla to nehoraznej zvuk ja sem to chtel do moji Octavky II 2.0 Tdi ale jak to tak ctu tak to asi nema cenu že?? :)

Obrázek uživatele Jimmi

Kamarádovo GT a BOV

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení