O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Diagnostika váhy vzduchu a turba
Po velkých ohlasech jsem se rozhodl doplnit můj návod na opravu turba u Octavie o návod jak diagnostikovat poruchu právě v turbu a né ve váze vzduchu.
Potřebné vybavení:
Notebook s nějakou verzí Vag-Comu
Software pro vizualizaci logů http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=7418#7418
Tento návod je psán pro ty, kteří nechtějí uvěřit, že závadu mají právě v regulaci turba a hledají ji třeba ve váze vzduchu. (patřil jsem mezi ně) :o)
Dále se předpokládají alespoň základní znalosti Vag-comu.
Začne pro jistotu tím, že vyloučíme poruchu váhy vzduchu.
Nastartujeme motor
Programem Vag -com se spojíme s řídící jednotkou motoru (01)
V měřených hodnotách zadáme skupinu 03
V kolonkách 1 - 4 se zobrazí hodnoty ot.motoru , specifikovaná hodnota z datového pole, skutečná ze senzoru, a ventil EGR
Zapneme logování a projedeme zkušební jízdu. ( zařadit 3. stupeň a sešlápnout plyn zrychlíme tak do cca. 3000 ot/min )
Výsledný log otevřeme v programu LogView od reeshi z http://dieselpower.cz/. Není nutný, ale pro vizualizaci hodnot je báječný.
Jestli je hodnota v poli příliš malá, jedná se pravděpodobně o váhu vzduchu. Je sice možné, že by i tohle mohlo znamenat poruchu turba (málo tlačí), ale z praxe se to nestává.
Regulační lopatky turba jsou zpravidla seklé v krajní poloze. To se projevuje "padáním" do nouzového režimu když je motor v tahu. (táhlý kopec atp.) Toto byl
právě můj případ, jak je patrno z obrázku.
Tak. První věc máme za sebou a můžeme začít testovat turbo. Testuje se obdobnou zkušební jízdou jako při testu váhy vzduchu.
Nastartujeme motor
Programem Vag -com se spojíme s řídící jednotkou motoru (01)
V měřených hodnotách zadáme skupinu 11
V kolonkách 1 - 4 se zobrazí hodnoty ot.motoru, žádaná hodnota tlaku, skutečná hodnota tlaku na výstupu z turba.
Zapneme logování a provedeme zkušební jízdu.
Výsledný log otevřeme v programu LogView. V mém případě vypadal takto.
Když se pozorně podíváte na graf a dáte si kontrolní čáru zhruba na ot. motoru kolem 3000/min zjistíte tak jako já značný rozdíl mezi žádaným tlakem ŘJ a skutečným od čidla tlaku vzduchu.
V mém případě byl rozdíl cca. 500 mBar. V takovém případě řídící jednotka toleruje přeplnění spalovacího prostoru několik sekund. Pak dojde k přepnutí do nouzového režimu a propadnutí výkonu na úroveň Š105 :o)
Dle názoru některých lidí může dojít jízdou na vadné turbo k jeho totálnímu popravení, nebo prasknutí hlavy či těsnění.
Poslední obrázek ukazuje turbo po opravě.
Autor: Jiří Lánský / Lany
lany(zavináč)atlas.cz
Toto je na diesel,ale jak
Toto je na diesel,ale jak nalogovat turbo na Octavii 1,8T, r.v. 98?
Chci jen dodat jednoduší tip
Chci jen dodat jednoduší tip na odhalení zaneseného turba pokud auto stratí při akceleraci výkon a po vypnutía nastartováníje vše O.K je to jasné,další tip na Vagu zadám adresu 01-motor,08-nam.hodnoty,011-ztoho 2pozice je snímač nasávaného vzd.(váha) a 4je tlak turba ,váha má 325-920 a turbo 1120-2242
Ahoj, jsem zacatecnik a moc
Ahoj, jsem zacatecnik a moc nerozumim co je 2 pozice a co 4 pozice a ty hodnoty jsem taky nenasel. Diky za radu
jo todle to přesně dělá mě,
jo todle to přesně dělá mě, občas mi při sešlápnutí plynu když se dostanu tak na 3000 otáček vynechá turbo a když vypnu motor a hned nastartuji, tak to zas tahne a je vše ok, takže mam zanesený turbo jo? právě už jsem uvažoval jestli to neni váhou vzduchu, ale to mi kamarád říkal že by nemělo být, že spíš to turbo, nevíš kolik stojí tak oprava vyčištění turba?
nie nemas zanesene turbo, mas
nie nemas zanesene turbo, mas zly ventil n75 ktory nenataca lopatky a tym sa casom zanesu ale prvotny problem je ventil n75 takze ti nepomoze len vycistit turbo. ja som kupil ventil n 75 a lopatky som prebehal hore- dole srobovakom robil som to zhora cize som daval dole zopar veciciek co zavadzali. a nudzak som uz odvtedy nemal aj ked sa snazim ako chcem:) a este jeden postreh. vsimol som si ze tu vela ludi pise ze treba turbo vytacat a potom sa nezanesie:)))) je to cista volovina zistite si ako to funguje a pootm uverite ze mam pravdu. takze sikovne kupit novy ventil a je to ok.
samozrejme sa moze stat aj
samozrejme sa moze stat aj iny problem napriklad derava hadicka alebo derava membrana podtlakoveho regulatora ale to je uz ina tema. prvotny problem je ventil n 75 ktory treba menit. minimalne raz za 100 000. az potom treba hladat chybu niekde inde