O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Vzhledem k tomu, že do luxusní ceny se výrobci nevešel návod s přehlednějšími barevnými fotografiemi, nemluvě o rozkreslené sestavě pro přehlednost, seznamu dílů, které jsou součástí dodávky, přikládám pokus o poněkud srozumitelnější návod, včetně některých úprav, které výrobce profesně nezvládl. A to mlčky přecházím balení, které i Esíčka mají atraktivnější. Na to si dodavatel nepotrpí (soudě podle dosud koupených doplňků) .
Součástí balení plynové vzpěry od Milotecu jsou ještě dvě podložky, samosvorná matička M8 na klíč č. 13 a vyztužovací ocelový profil. Nejprve je nutné na profilu opilovat velmi ostré hrany – které hrozí zraněním. (Je škoda tohoto špatného dílenského zpracování, neboť díl je kadmiován a začištěním tuto povrchovou úpravu narušíme.) Pak jej spolu s podložkami a matičkou musíme natřít základovou barvou. Po dokonalém zaschnutí barvy tyto díly nalakujeme do barvy vozu a nakonec přestříkáme vrchním krycím bezbarvým lakem.
Umístění podložek rozlišíme podle jejich otvorů – vkládáme je pod „hlavu“ šroubu kulového kloubu
Dále přímo na plynové vzpěře odjistíme „aretační pérka“ (na bezpečném, přehledném a prostorném místě, aby nedošlo k nechtěnému ztracení – náhradní výrobce nedodává…) a vyjmeme klouby (nejlépe příčně plochými kleštěmi,snadným překonáním aretace) , které promažeme vazelínou s molikou. (Opět laxnost výrobce)
Postup montáže :
Klíčem č. 10 vymontujeme z blatníku šroub M6. Otvor je dobré ošetřit voskem na dutiny (Valvolin, Resistin, Tectyl apod.) proti korozi.
Bezpečně si zajistíme otevřenou kapotu a odmontujeme její dosud užívanou podpěru. Její úchyt „srovnáme“ tak, aby svírala úhel 90°.
Označíme si polohu přichycení kapoty a klíčem č.13 povolíme matice. (Při tom jistíme případný nechtěný „odskok“ kapoty.) A okamžitě montujeme novou výztuhu. Kapotu usadíme do označené polohy – čímž zajistíme původní lícování – a dotáhneme matice M8.
Pak přistoupíme k montáži vzpěry. Je možné a snadnější ji montovat sestavenou. Napřed do blatníku a pak do kapoty.
Přeji bezproblémovou montáž:
zajištění kapoty
povolení šroubu M6
ošetření závitu
připevnění dolní části vzpěry
původní držák vzpěry
narovnaný držák na 90°
původní uchycení kapoty
vyztužovací profl
nový vyztužovací profil
kompletní sestava
detail spodní části vzpěry
detail horní části vzpěry
čelní celkový pohled
celkový pohled - kosý
fáze kontrolního zavírání
Autor: Honza Klér
Chtěl bych ty plynové vzpěry
Chtěl bych ty plynové vzpěry i na octávii 1, to už tak lehce asi nepůjde co??? Dík
Nedávno jsem je viděl na
Nedávno jsem je viděl na Aukru.
Jo díky. Mám spíš na mysli
Jo díky. Mám spíš na mysli samotnou montáž. Sehnat je asi těžký nebude.
Návod k montáži prý je
Návod k montáži prý je součástí balení.
Aha. Já jen že tady je tak
Aha. Já jen že tady je tak dobrej postup při montáži, tak aby u jedničkový to nebylo nějak moc složitý.
Chlapi kupoval jsem ty vzpery
Chlapi kupoval jsem ty vzpery na aukru na octulu 1 a postup montaze uplne to samy. Navod ale bohuzel nebyl soucasti baleni ale i tak logicky to paslo na prostredni sroub u blatniku a vrchni sroub na kapote ;-) montazko je otazka 15 min