O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
ŠKODA SUPERB – PROSTOR, POHODLÍ A VYSOKÁ KVALITA
Superb si svými dokonalými tvary ihned získal sympatie. Ale i jeho výkonnost již byla náležitě oceněna. Z četných srovnávacích testů vyšel jako vítěz, a rozhodující body přitom nepřinesl jen pověstný atraktivní poměr ceny a užitné hodnoty tohoto špičkového modelu značky Škoda. Prestiž modelu dokládá ocenění Zlatý volant stejně jako titul „Nejlepší auto střední třídy“ v Německu a Rakousku. Suverénním způsobem získal rovněž titul „Auto roku 2009“ v ČR. Superb bodoval i díky své bezpečnostní technice a výkonnosti. Krátká brzdná dráha a vynikající hodnocení při nárazových testech Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček podtrhují vysokou technickou úroveň tohoto vozu.
V souvislosti s průběžným zaváděním inovací ve vozech Škoda dostane pětidveřový sedan Superb od listopadu 2009 několik nových zajímavých řešení. Prvním z nich je použití střešní antény ve tvaru ploutve, která tak nahradí dosavadní kombinovanou prutovou anténu s ploutví. Nové řešení dodá vozu více elegance a podtrhne jeho celkovou vysokou technickou úroveň. Další z inovací je designová změna, která se projevila na krytkách ostřikovačů předních světlometů. Ty jsou nyní chromované oproti dříve používanému lakování v barvě vozu. Oživení proběhne také v paletě vnější odstínů barev, kde nová metalická modrá Aqua nahradí dosavadní šedou Satin a zcela nová metalíza Amethyst Purple rozšíří výběr o další atraktivní variantu.
Z technických inovací stojí za zmínku inovovaný parkovací asistent, který díky vícenásobnému parkovacímu manévru dokáže zaparkovat vůz do mezery o délce vozu + 80 cm oproti dřívějším +120 cm. Technickou lahůdku pak představuje systém bezklíčového odemykání/zamykání a startování KESSY. Bez vyjmutí klíče z kapsy tak může řidič přijít k vozu, otevřít dveře a po stisknutí tlačítka Start/Stop a sešlápnutí spojky nebo brzdy (dle převodovky) nastartovat. Úsporu energie i delší životnost žárovek a výbojek přinesou nové přední mlhové světlomety, do kterých je zároveň integrován reflektor světla pro denní svícení. Nově tak nemusí svítit kompletní osvětlení vozu se spotřebou okolo 160 W, ale jen dvě žárovky pro denní svícení s celkovou spotřebou 42 W. Stejně jako nový model Yeti má i Superb vybavený ESP stabilizující systém TSA (Trailer Stability Assist) pro jízdu s přívěsem. V případě, že je ve voze instalováno tažné zařízení z výroby dokáže TSA stabilizovat rozkývanou jízdní soupravu.
Konektor MDI (Mobile Device Interface) významně usnadňuje ovládání externích zařízení napojených na vestavěný audiosystém vozu. MDI umožňuje v závislosti na spojovacím kabelu, který lze pořídit z nabídky Škoda originálního příslušenství, připojení iPodu, zařízení USB, mini USB nebo Aux-in.
Především v zimních měsících přijde vhod vyhřívané přední okno, které lze jako mimořádnou výbavu objednat pro vozy s motory 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TDI CR DPF/125 kW a 3,6 FSI V6/191 kW.
Důsledná realizace designérského jazyka společnosti Škoda Auto se odráží už při pohledu zepředu. Silná osobnost vyzařuje z trojrozměrně tvarované masky chladiče, jejíž jemně chromovaný rámeček dodává struktuře přední části vozu optickou hloubku a solidní hodnotu. Hrana kapoty kopíruje tvar světlometů a posiluje horizontální orientaci v prostoru, která vůz opticky rozšiřuje a stabilizuje. Nápadně protažená linie střechy už zvenčí naznačuje vynikající prostorové poměry pro cestující, zejména nepřekonatelnou nabídku prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech. Detail v podobě chromovaného rámečku bočních oken, přecházející do trojrozměrně tvarovaného prvku na C-sloupku, dodává vozu Superb charakter běžný pouze u vozů vyšších tříd.
Na zádi není prostor pro poznávací značku integrován do víka zavazadlového prostoru, ale nachází se dole v nárazníku. Tím vzniklo místo pro velké logo Škoda, které je sebevědomě umístěno na svislém konci víka zavazadlového prostoru. V prostoru pod ním se Superb představuje i svým jménem, vyvedeným v nepřehlédnutelném logotypu. Dvoudílné zadní svítilny, jejichž jedna polovina je integrována do blatníků a druhá do víka zavazadlového prostoru, zůstávají věrné definovaným zásadám designu značky Škoda. Za světla jsou líbivé díky svému přímočarému a ušlechtilému tvaru, ve tmě svítí v typickém tvaru písmene C. Dynamický a zároveň elegantní dojem z karoserie modelu Superb působivě podtrhují až 18" kola z lehké slitiny.
Kvalitní až do posledního detailu: Interiér
Velkoryse dimenzovaný interiér svého předchůdce překonává Superb při téměř totožné délce díky příčně uloženému motoru. Začíná to prostorem pro nohy vpředu, který získal na velikosti díky přesunutí převodovky vyplývajícímu z nové koncepce. Střední tunel se podařilo podstatně zeštíhlit. Prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech narostl o 19 milimetrů, což vytváří základní premisu pro jedinečný cestovní komfort. Škoda Superb je dlouhá 4 838 milimetrů, na šířku má 1 817 milimetrů a na výšku 1 462 milimetry.
Interiér svou jemně sladěnou kombinací vybraných materiálů a vynikajícím zpracováním splní požadavky těch nejnáročnějších zákazníků. Na přístrojové desce, jejíž horní hrana tvoří výraznou vlnu, jsou jednotlivé ovládací prvky smysluplně uskupeny do jednotlivých funkčních celků. Všechny primární funkce jsou soustředěny na volantu, logické uspořádání zajišťuje rychlý dosah, jednoznačné označení takřka vylučuje chybnou obsluhu i v případě, že za volant usedne méně zkušený uživatel vozů Škoda. Volant v některých výbavách nabízí multifunkční tlačítka pro obsluhu audiosoustavy, multifunkčního ukazatele provozních údajů a telefonu. Chromovaná linka uprostřed kůží obšitého věnce volantu cituje příď vozu výrazně formovanou do tvaru písmene V.
Na přání dodávaný sportovní paket zahrnuje sportovní podvozek, 3ramenný kožený volant, malý kožený paket, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a spoiler na pátých dveřích. Sportovní paket je dostupný pro motorizace 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TDI PD DPF/103 kW, 2,0 TDI CR DPF/125 kW s pohonem předních kol a vrcholnou verzi 3,6 FSI V6/191 kW s pohonem 4×4.
Koncept variabilního otevírání pátých dveří: TwinDoor
Dvouprostorová karoserie s vyváženými proporcemi, nadčasově elegantními liniemi a s výraznými stylistickými prvky skrývá konstrukční novinku, která v historii automobilismu určitě nezapadne. Záď, která se drží v této třídě běžné koncepce sedanu, skrývá páté dveře, díky nimž jsou možnosti využití zavazadlového prostoru téměř neomezené. Jedinečné variabilní otevírání pátých dveří TwinDoor, vyvinuté a patentované inženýry automobilky Škoda, nabízí velmi praktické a funkční řešení. Podle potřeby je možné otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo může uživatel vozu Superb pomocí dvou tlačítek na spodní hraně pátých dveří, která ovládají elektromechanický systém, zvednout celé víko i se zadním sklem pomocí chytrého a současně snadno ovladatelného mechanismu. Tímto způsobem lze naložit i do reprezentativně vyhlížejícího vozu rozměrnější předměty. Krátké rozsvícení třetího brzdového světla pod zadním sklem signalizuje, že elektrické servomotory aretovaly uzamykací mechanismus obou dílů víka. Využitelný otvor zavazadlového prostoru se poté zvětší zhruba na dvojnásobek. Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 595 litrů nákladu. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem na 1 700 litrů. S tím se nemohou srovnávat dokonce ani některé vozy vyšší střední třídy s karoserií kombi.
Bezpečná jízda: Podvozek
Konstrukčně využívá Superb komponenty podvozků modelů Octavia (Golf), Passat a nových modulů vyvinutých společností Škoda. Pro osobitý charakter vozu a specifické požadavky na jízdní vlastnosti však Škoda vyvinula nové prvky a komplexní úpravy stávajících celků.
Poháněná přední náprava se zavěšením McPherson s trojúhelníkovitými rameny je u vozu Superb uložena v tuhé hliníkové nápravnici, aby bylo dosaženo optimálních kinematických charakteristik při současném snížení hmotnosti nápravy. Zadní náprava je ke karoserii připevněna speciálními silentbloky. To zvyšuje jízdní komfort a snižuje hladinu hluku odvalujících se kol. Superb patří díky pečlivému odladění a utlumení zdrojů hluku k nejtišším zástupcům své třídy.
Při ladění podvozku byl kladen zvláštní důraz na vyvážený poměr mezi agilitou a komfortem. Nerovnosti vozovky zvládá odpružení excelentně, naklánění karoserie v zatáčkách je z velké části potlačeno díky pečlivé konfiguraci podvozkových prvků. Lepší boční dynamiku jízdy zajišťuje nové elektromechanické řízení. Jeho odezva byla optimalizována pro specifické požadavky konkrétních motorizací. V popředí zůstalo agilní chování vozidla v zatáčkách a jedinečné držení stopy při současném zachování co nejvyšší citlivosti na aktuální trakční podmínky hnacích kol.
Adaptivní světlomety: AFS pro Superb
Výborný výhled zajišťují nejen velkorysé plochy oken a velká vnější zpětná zrcátka, ale zejména při cestování za tmy také systém adaptivního osvětlení AFS (zkratka z anglického názvu Adaptive Frontlight System). AFS upravuje osvětlení vozovky před vozem v závislosti na konkrétních podmínkách a umožňuje řidiči, aby dříve rozpoznal případné překážky na silnici a mohl na ně včas reagovat.
Bez kompromisů na všech cestách a na všech místech: Bezpečnost
Ochrana posádky modelu Superb je na velmi vysoké úrovni. To působivě dokazují i výsledky organizace Euro NCAP. Při testech této nezávislé společnosti pro ochranu spotřebitelů obstál Superb na výbornou. Nejvyššího možného hodnocení dosáhl Superb při simulaci bočního nárazu a nárazu proti sloupu: 35 bodů za ochranu dospělých a 40 bodů za ochranu dětí. Hodnotitelé dali vozu Superb nejvyšší možné hodnocení - pět hvězdiček.
Vynikající výsledky nárazových zkoušek jsou výsledkem propracované konstrukce karoserie. V podlaze a v A a B sloupcích se uplatnily jak za tepla tvářené vysokopevnostní plechy, tak i oceli obvyklé pevnosti, ale s vysokou tažností, které při čelním nebo bočním střetu svým cíleným pohlcováním energie nárazu deformacemi zajistí akceptovatelný průběh zpomalení a dostatečný prostor pro přežití cestujících.
V závislosti na výbavě a verzi může mít vůz až devět airbagů. Rozsáhlou ochranu poskytují dva přední a boční airbagy a hlavové airbagy pro přední i zadní cestující. Účinnost zádržných systémů dále zlepšuje ještě kolenní airbag řidiče a boční airbagy vzadu; Superb zkrátka udělá všechno proto, aby i v případě těžkých havárií bylo riziko zranění co nejmenší. Ke snížení zátěže organismu při nárazu slouží i pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů s omezovačem síly.
Celá řada asistenčních systémů aktivní bezpečnosti pomáhá řidiči vyhnout se nehodě. Regulace prokluzu ASR je součástí standardní výbavy všech verzí modelu Superb. Opatření pro ochranu chodců v případě nehody podstatně snižují riziko zranění slabšího účastníka silničního provozu. ESP může být na některých trzích rovněž součástí sériové výbavy. Asistent rozjezdu do kopce ulehčuje rozjíždění do svahů a zabrání tomu, aby vůz po uvolnění brzdového pedálu začal couvat.
Nejmodernější technika pod kapotou: Motory
Superb má široce rozvrstvenou paletu motorů, která dokáže splnit odlišné požadavky zákazníků mnohem lépe, než tomu bylo v nabídce značky Škoda kdykoliv předtím.
K dispozici jsou tři benzinové a tři vznětové motory. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva do válců a vynikají nízkými hodnotami spotřeby a emisí CO2. Všechny motorizace této modelové řady plní limity EU 5, kromě dvojice 1,9 TDI PD DPF/77 kW a 2,0 TDI PD DPF/103 kW. Hmotnost špičkového modelu Škoda Auto začíná na 1482 kilogramech. I nejdostupnější pohonné jednotky nemusí být zatěžovány na maximum, aby poskytly jízdní výkony, které odpovídají standardu této prestižní kategorie.
Motor 1,9 TDI PD DPF je základním agregátem řady naftových pohonných jednotek a z hlediska výkonu představuje cenově výhodnou, přesto však výkonnou výchozí motorizaci modelové řady Superb. Čtyřválec má výkon 77 kW (105 koní) a vrcholu točivého momentu dosahuje na úrovni 250 Nm při 1 900 min-1. Kombinovanou spotřebou 5,7 litru nafty na 100 kilometrů dokazuje své ekonomické přednosti a hodnotou kombinovaných emisí CO2 149 g/km i přednosti ekologické.
Další výkonnostní třídu naftových agregátů představuje motor 2,0 TDI PD DPF, který poskytuje výkon 103 kW (140 koní). Jeho maximální točivý moment činí 320 Nm v rozsahu 1 800–2 500 min-1, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s a maximální rychlost 207 km/h. Kombinovaná spotřeba 5,9 litru na 100 kilometrů se drží ve velice mírných mezích. Hodnota kombinovaných emisí CO2 činí 155 g/km.
Ještě vyšším nárokům bude vyhovovat motor 2,0 TDI CR DPF pracující se vstřikováním common-rail. Podává výkon 125 kW (170 koní) a dosahuje maxima točivého momentu v hodnotě 350 Nm v rozsahu od 1 750 min-1 do 2 500 min-1. V kombinovaném provozu spotřebuje na 100 kilometrů 5,8 litru nafty, emise CO2 činí pouze 153 g/km. Filtr pevných částic bude pro všechny verze nabízen standardně. Motor 1,9 TDI PD/77 kW bude do zemí, kde není zaručena přiměřená kvalita nafty, dodáván bez filtru pevných částic.
Pro všechny benzinové motory je charakteristické přímé vstřikování paliva. Čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který má v novém modelu Superb premiéru pro značku Škoda, dosahuje i přes svůj menší objem výkonu 92 kW (125 koní) a nejvyššího točivého momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1 500–4 000 min-1. Kombinovaná spotřeba má díky nízkému zdvihovému objemu a přeplňování hodnotu 6,8 litru na 100 kilometrů, což je na benzinový motor velmi příznivá hodnota. Kombinované emise CO2 činí 157 g/km.
Prostředním benzinovým motorem v modelu Superb je 1,8 TSI s výkonem 118 kW (160 koní). Dosahuje maximálního točivého momentu 250 Nm v rozsahu od pouhých 1 500 min-1 do 4 500 min-1, kombinovaná spotřeba činí 7,2 litru na 100 kilometrů, emise CO2 pak 169 g/km. Pro motor 1,8 TSI se jako alternativa k manuální šestistupňové převodovce dodává i automatická sedmistupňová převodovka DSG.
Vrcholnou motorizací modelu Superb je motor 3,6 FSI V6 s výkonem 191 kW (260 koní) a maximálním točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2 500 min-1 do 5 000 min-1. Jeho kombinovaná spotřeba činí 10,1 litru paliva na 100 kilometrů, kombinované emise CO2 235 g/km. Motor 3,6 FSI V6 zvládá všechny jízdní situace s lehkostí a suverenitou. Tato pohonná jednotka bude nabízena výhradně se šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a s variabilním pohonem všech kol. Rozdělení enormního výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune točivý moment na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky. Tím je zaručena bezpečná jízda za každého stavu vozovky: na sněhu, na ledu i za deště se řidič může na Superb 4×4 vždy spolehnout.
Kvalitní a rozsáhlá: Výbava
Všechny výbavové stupně nabízí vysoký standard odpovídající požadavkům zákazníků v této třídě. Navíc je k dispozici také rozsáhlý seznam mimořádných výbav. V nabídce jsou mimo jiné dešťový senzor, Light assistant, bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, kontrola tlaku v pneumatikách, brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce, stejně jako signalizace při parkování a parkovací asistent. Signalizace při parkování pracuje se systémem 4/8-senzorů, parkovací asistent vyvinul koncern Volkswagen a Škoda Auto jej speciálně upravila dle požadavků vozu Superb. Systém pomáhá řidiči při couvání do mezery mezi dvěma vozy stojícími v řadě.
Špičkový model pro náročné: Superb 3,6 FSI V6 4×4
Stejně jako v raných dobách dlouhé historie společnosti Škoda Auto jsou i dnes součástí výrobního programu mimořádně výkonné a pohodlné limuzíny. Požadavkům na komfort již vyhověl Superb modelového roku 2008, nyní však Škoda přichází s modelem Superb 3,6 FSI V6, pod jehož kapotou tepe srdce o síle 260 koní (191 kW). Vpředu napříč uložený vidlicový šestiválec s přímým vstřikem benzinu je nejen výkonný, ale také pružný; maximálního točivého momentu 350 Nm dosahuje v širokém pásmu otáček od 2 500/min do 5 000/min. Kombinovaná spotřeba činí 10,1 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 235 g/km.
Jízdní výkony špičkového modelu řady Superb jsou uchvacující. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 6,5 vteřiny, při maximální rychlosti ukazuje ručička tachometru 250 km/h. Motor 3,6 FSI V6 zvládá všechny jízdní situace s lehkostí a suverenitou. Tato pohonná jednotka je nabízena výhradně se šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Rozdělení enormního výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune točivý moment na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky. Tím je zaručena bezpečná jízda za každého stavu vozovky: na sněhu, na ledu i za deště se řidič může na Superb 4×4 vždy spolehnout.
Superb 4×4 je dodáván i se dvěma dalšími motorizacemi:
- 1,8 TSI/118 kW – kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km, kombinovaná hodnota emisí CO2 189 g/km, maximální rychlost 217 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s
- 2,0 TDI CR DPF/125 kW – kombinovaná spotřeba 6,4 l/100 km, kombinovaná hodnota emisí CO2 168 g/km, maximální rychlost 219 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s
Obě tyto verze jsou kombinovány výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou.
Superb 4×4 je dodáván se třemi verzemi výbavy: Comfort, Ambition a Elegance. Sériová výbava modelů 4×4 obsahuje vždy ESP v kombinaci s ABS+MSR+ASR+EDS+HBA (hydraulickým brzdovým asistentem). U verzí s motorem 3,6 FSI V6/191 kW se navíc standardně montují 17" kola Venus z lehké slitiny a spoiler pátých dveří.
Krátké shrnutí nejdůležitějších prvků výbavy vozu Škoda Superb:
- TwinDoor – jedinečný patentovaný systém variabilního otevírání pátých dveří
- 5* v testech Euro NCAP
- AFS – systém adaptivních předních světlometů – premiéra v koncernu VW
- Až 9 airbagů včetně bočních airbagů vzadu a kolenního airbagu řidiče
- Mimořádně velkorysá nabídka prostoru pro cestující vpředu a především na zadních sedadlech
- Nadprůměrně velký zavazadlový prostor s objemem 595 až 1 700 litrů
- Všechny motorizace s přímým vstřikováním paliva pro nižší spotřebu a nižší emise škodlivin
- Jako automatická převodovka výhradně dvouspojková ústrojí DSG se šesti stupni, resp. se sedmi pro 1,8 TSI/118 kW
- 3ramenný kožený multifunkční volant pro rádio (a telefon) s ovládáním automatické převodovky DSG
- Rozsáhlá standardní výbava pro všechny verze – ASR, 4 airbagy, klimatizace, multifunkční ukazatel (palubní počítač), elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- Parkovací asistent
- Navigace s pevným diskem 30 GB a dotykovou obrazovkou
- Pohon všech kol se čtvrtou generací spojky Haldex (v kombinaci s motory 1,8 TSI, 3,6 FSI V6 a 2,0 TDI CR DPF)
Ahoj chlapi,možná jste to už
Ahoj chlapi,možná jste to už někdo viděl ale i přesto to sem dám kdo chce at se koukne....Podle policie se jedná o nácvik jejich příslušníků v automobilech,já bych to trošku poupravil jedná se o bezmyšlenkovité ničení aut Škoda těch nej modelů mrkněte sami...http://www.youtube.com/watch?v=HA1YELzm7pE&feature=related