O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Kotouče ( Zimmermann ) a destičky ( Ferodo ) byli pořízeny u Seba (člen forum.skodahome.cz). Musím říct, že Sebo je spolehlivý človíček, za dva dny jsem je měl doma.
Kotouče jsem pořádně odmastil technickým benzínem a taky jsem si je zrovna natřel - dvakrát základní barva, pak dvakrát povrchová červená ( obyč barva )
mno a už jsem pokčacoval na rozebrání z auta - pryž z kolesem
vyšrubovat dva šrouby, co jsou na třemenech, kdyby někdo bádal jak já, kde jsou schované, tak jsou pod prachovkama.A stačí oddělat jen poklop zepředu, ne jak já,že jsem rval celu prachovku a vono to pořád nešlo. Možná bych poradil lehce po nich poklepat, aby se trochu "uvolnily" od zareznutí a na vyšrubování bych doporučil si koupit předem IMBUS 7 ( ja jsem ji pak zháněl půl dne po Uherském Hradišti 076.gif ) a kdyby to šlo straaaaašne moc težko tak na ten impus sehnat kusek trubky, aby byla lepší páka.
po sundání třmenu jsem bojoval se sundáním kotouče, protože ten malinký šroubek v kotouče byl zarezlej, jak ta sviňa a nechtěl, ale musel ven vzal jsem velký šrub, který jsem přirazil na ten šrubeček a velkým kladivem jsem ho párkrát probral, aby se uvolnil od zareznutí. Pak jsem vzal ďulčík a po směru otáčení šroubku, spíše vyšrubovaní jsem klepal ďulčíkem tak dlouho, až jsem ho pak šruboval rukou. Když se použije ďulčík, tak ten šroubek zničíte, ale dá se buď koupit, nebo jsem si udělal ten samý z jiného šroubku, který jsem třeba zkrátil na tu požadovou velikost.
Následně jsem si pohrál s nábojem, pořádně jsem ho očistil a něco jsem tam ponatíral, když jsem v tom byl. co se týče třmenu, tak ty jsem taky pořádně očistil, jak vnitřek, tak venek,který jsem natřel, spíše znovu přetřel.
mno a pak zbývá upevnit nový kotouč, hlavně to musi být očištěné a dobře musí sednout. Kotouč si přichytíme tím šroubkem a nasadíme třmen s destičkama, kterou jsou dobře uchycený a správně vložený, jak na pravém, tak levém kole
pak všechno zkotrolovat a hlavně, jest-li na tom kole je vše v pořádku, já jsem zjistil při testovací jízdě, že jsem tam zapomněl drát, který byl uvázaný k tlumiči a držel mě ten třmen. Div, že jsem si nerozbil tlamu.
mno a použité nářadí? To si snad přeberete sami
Děkuji všem, od kterých jsem to pochytil na foru (forum.skodahome.cz), taky děkuji chytré knižce ŠKODA OCTAVIA, bez kterej bych byl v pr*eli, jak baťa s dřevákama taky děkuji Sebovy za to,že mi nabídl kotouče, které jsou super a brzdí skvěle, za to ,že se ozval, když jsem něco potřeboval, páč bych si nevěděl rady určitě do teď a létal bych po obchodech s brzdama hore dule. Všem dík a kdyby někdo chtěl něco poradit nebo si nevěděl rady, tak rád pomůžu, pokud to bude v mojich silách.
Autor: Vinca
Brzdi to lip, jak seriove?
Brzdi to lip, jak seriove? Jsou stejne velikosti (kotouce?).