Výměna tlumičů, kulových čepů a silentbloků

Skoda Octavia Tlumice
Výměna tlumičů, kulových čepů a silentbloků

1.Vyskrutkovat maticu tlmica kluc 21 a imbus 7 alebo 6, su dva typy

Skoda Octavia Tlumice

2.Odpojit stabilizator

Skoda Octavia Tlumice

3.Vyskrutkovat skrutkus matkou na objimke tlmica

Skoda Octavia Tlumice

4.Vlozit rozperu do objimky, inac to pojde velmi tazko,sirka 8 mm

Skoda Octavia Tlumice

5.Pri pravej strane vytocit kolesa do lava inac to von nevyberies

Skoda Octavia Tlumice

6.Stlacit pruzinu

Skoda Octavia Tlumice

7.Vyskrutkovat matku

Skoda Octavia Tlumice

8.Vybrat lozisko tlmica

Skoda Octavia Tlumice

9.Nasadit pruzinu manzetu lozisko a opak demontaze namontovat.Objimku tlmica dobre pomastit lahsie to tam skoci .Je lepsie tam dat tlmic a potom ist na spodne rameno.

Skoda Octavia Tlumice

10.Povolit matku guloveho capu ramena

Skoda Octavia Tlumice

11.Tupym sekacom vyrazit gulak.

Skoda Octavia Tlumice

12.13 odskrutkovat sruby ramena,pri silentbloku je zhora kontra matka

Skoda Octavia Tlumice

Skoda Octavia Tlumice

14.Rameno

Skoda Octavia Tlumice

15.Demontaz siletbloku podpacenim a znicenim , inak to neide

Skoda Octavia Tlumice

16.Nalisovat novy silentblok, pozor vystupkami hore a sipkami na znacku na ramene

Skoda Octavia Tlumice

17.Vyskrutkovat gulak a vymenit

Skoda Octavia Tlumice

Poskladat opacne ako demontaz , urobit podobne aj druhu stranu a dat nastavit geometriu.

Cas demontaze a montaze jednej strany cca dve hodiny v pohodovom tempe aj s foto.

Autor: IVAN Bardejov

Obrázek uživatele Pavel Stratil

Tak pár rad pro odvážné co

Tak pár rad pro odvážné co mají Fabii...
Je to dost podobné a vše zní jednoduše. (Dělal jsem jen horní uložení tlumiče...)
Povolit šroub na objímce těhlice - hrůza. Šroub i matka zarezlá jako prase. Jde to velmi těžko. Ve šroubu nějaký 12ti hran (fabia 1, 2002), pasuje do toho imbus 11 (vypiloval jsem si 12ku) ale asi se protočí. Jde to hasákem nebo sikama podržet.
Povolit spojovací tyčku stabilizátoru - další morda. Matka tak kouslá že to vubec nešlo. V čepu tyčky je torx 30 na přidržení a já ukroutil bit a matka se ani nehla! Musel jsem ji uřezat. Ale je to běžná M10 samojistná matka s plastovou vložkou. Musí se pak zvednout předek i na druhé straně jinak stabilizátor tlačí na tyč a nejde vyndat.
Stáhnout těhlici z tlumiče - bez roztahováku nejde těhlice dolů vubec. Zkoušel jsem to páčit šroubovákama, dva jsem zlomil a narazil si přitom ruku že bych do toho kopl...
Ubrousil jsem dvě plošky na imbusáku 8 tak aby proti sobě měly cca 5,5-6 mm, pak jde zasunout do drážky, otočením o 60° zaskočí na nevybroušených 8 mm a tím dostatečně roztáhne těhlici a tlumič vyjede jak po másle. Bez tohodle není šance.
Další morda je vůbec tlumič z těhlice vyndat. Nebát se po tom třísknout. Jde to úplně na milimetry. Ideálně si ho jednou stranou nahnutím celé těhlice trochu vysunout na jedné straně a pak doufat že po povolení horního uložení půjde ven. To je nejjednodušší část. Tři šrouby na tlumiči jdou lehce.
Bohužel pak příjde povolení horní matky tlumiče. Imbus 7 není moc častý a hlavně matka je 21 a je na ní potřeba zahnuté očko a nebo si na ořechu goly vybrousit plošku na klíč. Samozřejmě bez stahováku pružin není šance...

Sečteno a podtrženo 5 hodin práce (a to jen blbý tlumič!), zničené nářadí + nutnost si udělat pár spešl kousků a nutný mít stahovák pružin.

Pokud to neděláte vyloženě často ale třeba úplně poprvé jako já, nepočítejte s časem tak krátkým jako určitě šikovnější autor. Ale opravdu je to na půl dne a to neberu další práci se silentblokama a podobně a po své zkušenosti bych se raději obrátil na servis. Udělat to jde ale je to fakt morda.

Obrázek uživatele Josef K

Pokud se Ti protáčí svislý

Pokud se Ti protáčí svislý šroub zadního silenbloku, tak je nutno nasadit shora klíč č. 19 na matici.

Obrázek uživatele Anonym

Zdravim. Nevim co mám dělat.

Zdravim. Nevim co mám dělat. Chtěl jsem vyndat rameno a na obou stranách,u tech gumových válečků se mi protáčí šroub. Neví někdo,co s tím?

Obrázek uživatele Vojta777

vyrezat :)

vyrezat :)

Obrázek uživatele pavkaca

Dobrý den, nebyl by tu někdo

Dobrý den,

nebyl by tu někdo kdo by nám mohl vyměnit tlumiče?Materiál bychom si koupily.Jsme z Prahy.moc děkuji

Obrázek uživatele Anonym

zdar ,kdyš bych chtěl měnit

zdar ,kdyš bych chtěl měnit jen oba silentbloky asi by to nešlo na autě,a jestli kulák vyndat ze třech šroubů a nebo jak je popsáno výše díky

Obrázek uživatele combi66

Chlapy potřebuji

Chlapy potřebuji poradit,dneska jsem měnil ty (puky) na ramenech a i ty gumové objímky na stabíku vše šlo o.k. ale po namontování jsem to jel projet a něco mi lupe od nápravy jako by penkalo péro nebo něco takového od LP kola ,nevíte kde bych mohl udělat chybu,před výměnou to nědělalo díky Roman Ostrava.

Obrázek uživatele combi66

Tak už jsem na to přišel ten

Tak už jsem na to přišel ten puk na LP kole je v tom rameni volný,tak že po něm to rameno jezdí nahoru a dolů a dělá ty zvuky,po demontáži jsem ho normálně vytlačil prsty ven,budu ho muset pojistit zavařením třemy plocháčky (natvrdo) aby nevyjížděl ven.

Obrázek uživatele Anonym

Nove kulaky TRW maji

Nove kulaky TRW maji vychytavku: neprotaci se :) mimochodem, vysvetli mi nekod, proc se tam davaji kulaky a ne normalni "valcove" cepy? potrebuejme preci pohyb jen v jedne ose.

Obrázek uživatele Josef K

Nemáš pravdu - při

Nemáš pravdu - při propérování už to v jedné ose není! Neboj, konstruktér nebyl blbec.

Obrázek uživatele Anonym

Btw. každý nový kulák se

Btw. každý nový kulák se neprotáčí, protože je prostě dostatečně tuhý. Velkou silou se ale protočit musí, jinak by se při prvním pokusu stočit kola do rejdu, čep ulomil či vykroutil ;-). Konus jádra čepu má samosvorný úhel a utažením matky v těhlici drží, protáčet se tedy může jedině jádro čepu v jeho pouzdře. Byť u nového čepu to jde tak těžko, že pohodlně našroubuješ matici, i když čep ještě nezaklesl v těhlici.
Nic proti, ale někdy teda žasnu, jací chytrolíni spravujou auta :-D

Obrázek uživatele Anonym

To se pleteš. Jeden pohyb je

To se pleteš. Jeden pohyb je otáčivý, natáčením do rejdu se těhlice i s jádrem kulového čepu otáčí v pouzdře kulového čepu. Druhý pohyb je kývavý - při pružení se mění úhel, který svírá těhlice s ramenem - jak bys takové spojení chtěl řešit válcovým čepem??
Krom toho válcové čepy se využívají k přenosu sil zřídka kdy, jelikož přenáší jen radiální síly, axiální síly (tzn. ve směru osy čepu) přenášet nemohou, pokud ano, tak jen malé síly, navíc z montážních důvodů bude v axiálním směru vždycky nějaká vůle, která by při axiálním zatížení způsobovala klepání.

Obrázek uživatele Anonym

proc by to jako jinak neslo

proc by to jako jinak neslo jako silentblok z toho ramene jde jednoduse treba vylisovat a sundavat matku z cepu zbytecne stejne u vetsina to moc nejde rozdelavaji se ty 3 srouby

Obrázek uživatele TheFerenzzo

pravý tlumič prostě nejde

pravý tlumič prostě nejde vydělat ať dělám co dělám...

Obrázek uživatele Pary

Chlapi, ještě nez to auto

Chlapi, ještě nez to auto zvedne na hveru a sundate kolo, tak si na hoře podložte tu misku (myslím tím misku na PP kole), potom tlumič krásně vytáhnete a nebudete muset u toho vyjmenovat všechna vyjmenovaná slova :D

Obrázek uživatele MWARE

Pravej se dělá blbě. Na této

Pravej se dělá blbě. Na této straně je silnější poloosa a opře se při stlačení ramene doů o nápravnici. Máš dvě možnosti:

1.: Buď vyhodíš náboj z kuláku ramene, pak ti půjde náboj níž a tlumič sundáš
nebo
2.: vyheveruheš převodovku, aby byla výš než normálně a rameno se mohlo víc vyklonit.

Vstekal jsem se u toho docela dlouho, než mi to došlo... chybí tam asi 10 mm...

PS: Lepší je vyheverovat převodovku, sundáním kuláku ze třech šroubů se rozhodí geometrie, která se normálně při výměně tlumice dělat nemusí...

Obrázek uživatele Michal66

Je ještě něco na co si dát

Je ještě něco na co si dát pozor?

Obrázek uživatele Vojta777

az udelas tlumice tak si

az udelas tlumice tak si udelej i geometrii

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení