O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Ahojte, ako ste si určite všetci všimli TDI-čkári, ochladilo sa a aby sme nešanovali bateriu pri štartovaní, možno nastal čas na výmenu žhavičov. Mám Octavku Tour, TDI ALH a mam najazdene 432.570 km. Zatiaľ sa dala situácia dlhého štartovania za tepla a za tuhších mínusov eliminovať tým, že som žhavil 4 až 5 krát. No keď už motor točil dlho, a ten dym čo vyliezlo z výfuku po naštartovaní / zvyknem ho ráno pár minút zohruevať na mieste / mi nedalo pokoj a rozhodol som sa vymeniť žhaviče. Však sú ešte pôvodné.:) Je to jednoduché a výsledok hovorí sám za seba. Pre info: práca na výmeu v servise Škoda je hodina čiže cca 15 eur.
Samozrejme začíname plastovým deklom, ale to už asi poznáte.......
Opatrne dáme dole kontaktnú lištu / nenechal som úplne vychladnúť motor a išlo to hladko /
Povolíme žhaviče, bude treba račňa s dlhým nástavcom a 13“koncom
Potom rukou vyberieme žhaviče aby sa nepoškodil závit. Ak by sa zasekol je to normálne treba trošku maziva WD alebo od iného výrobcu a nechať trochu účinkovať. Potom sa s tým kus pohrať povoľovaním a doťahovaním samozrejme opatrne.
Takto vyzeral môj starý žhavič, na tie km.......posúdte sami.
Nový žhavič - je to rozdiel hlavne po premeraní výkonu. Rýchlo sa rozsvieti......
Nové žhaviče pekne na miesto skôr rukami - závit - potom račňou.
Dotáhneme na 15 Nm.
Nasadíme lištu, začnite od štvrtého valca / foto úplne vpravo / lahšie napasujete.
Už nezostáva iba kryt motora nahodiť a tešiť sa z toho ako auto krásne štartuje. Ak máte možnosť, hoďte aj baterku na pár hodín na nabíjačku, určite nezaškodí. Čo sa týka financií, za 12 eur sa daju zohnať žhaviče Bosch takže cenu jedného kusu ušetríte prácou. Komplet mi to trvalo 45 min.
Autor: Štefan Tóth
Zdravím Mám podobný problém
Zdravím
Mám podobný problém zo studeným startom alebo ked auto celý deň stojí. Za tepla naskočí hneď, ale za studena pár sekund tocí, a keď naskočí tak mi z výfuku výjde biely dym.
Vymenil som už tri žhaviče ale ten štvrtý nechce povoliť, a nechcem ho zlomiť aby som si nespravil viac škody ako úžitku.
Viete mi nejako poradiť, ako by som ho mohol povoliť tak, aby som ho nezlomil? skúšal som už aj nstriekť WD-čko, aj uvoľnovač zahrdzavených skrutiek ale nejako to nepomohlo.
Ďakujem za rady
Ahoj, Zkus to povolit na
Ahoj,
Zkus to povolit na teplym motoru
Cau Už som to skúšal, ale
Cau
Už som to skúšal, ale môžem to vyskušať ešte raz......snáď sa to podarí
Ďakujem
Ahoj,zkus obyčejný
Ahoj,zkus obyčejný Pitralon,klasickou komunistickou vodu po holení.Povolil jsem jí i zaseklý závitník v oceli.Trik starých obráběčů kovů.Ať se povede.
ver tomu ze podari mas preci
ver tomu ze podari mas preci cit v ruce :)
cau cau Nooooo podarilo sa
cau cau
Nooooo podarilo sa to......zavice vymenene ale ked mam pravdu povedat, starty sa mi nejako extra nezlepsili.......cakal som lepsie.....
Ahoj, a mas 100% jistotu ze
Ahoj,
a mas 100% jistotu ze ti jde napeti na zhavici svicky?
skúšal som to
skúšal som to premerat......napatie tam ide, len sa mi zda ze prilis kratko. pri prvom starte mi svietie zhavice max 3-4sekudy a to sa mi nezda.......nemoze byt vadne relé zhavenia ? ( že mi ho zle otvara/zatvára )
a na druhej octavii, ktorú máme doma tak pri prvom starte svietia aj 10sekund....
Zkus odpojit cidlo teploty a
Zkus odpojit cidlo teploty a pak to vyzkousej muze to delat i to. nebo zkus sundat kryt z toho relatka a po zapnuti klicku ti musi sepnout (cvakne) Treba na nej i poklep a uvidis co to bude delat. Taky by pomohlo kdyby si mel nekoho kdo ma VAGa
.
mam VAG.....takze si viem
mam VAG.....takze si viem pozriet chyby z riadiacej jednotky...... skusim to cidlo ako pises a ked to nebude ani to, tak potom asi relatko
Jo jo zkus vyndat konektor z
Jo jo zkus vyndat konektor z toho cidla a uvidis co to vyvede. jinak zkus prehodit ty relatka rovnou z druhe octavky co mas doma. V tom mas celkem stesti ze si to muzes takhle odzkouset a prohodit :)
takze relátka som
takze relátka som preložil....ale zabudol som skusit odpojit to cidlo. Zial to nepomohlo....uz ostava fakt iba to relatko alebo cez VAG predĺžiť dobu žhavenia, pretože pri rannom starne ( -4stupne ) mi žhavý iba 4-5sekúnd....
Cau nevim jestli je to jeste
Cau nevim jestli je to jeste aktualni, ale mam 1,9 tdi 66kw mel jsem stejnej problem, kdyz bylo auto teply 3 az 4 krat tocilo, za studena chtlo hned. Pricina byla celkem banalni zanedbal jsem vymenu palivoveho filtru (bylo to fakt dlouho asi 100 tkm a par let.) Po vymene vse ok chyta i teply po prvnim cuknuti.
Nazdar sory že odbočuju od
Nazdar sory že odbočuju od tématu chtěl bych jenom poradit , Mám motor 1.9tdi 81kw a zlobí mě to při teplých startech točím to jako starou 120tku , u supráče se uplně stydím každý na mě hledí . Dostal jsem pár rad že si mám koupit novou baterku to jsem udělal a stejně to dělá , zase někdo iný mě říkal že stačí vyměnit starter a je to v pohodě. Asi před měsícem jsem měl cestu kolem autorizovaného sezvisu škoda a tam mě hlavní mechanik řekl že je to kus od kusu některý to dělá některý zase ne .
Zdravim Koukni na tuhle
Zdravim
Koukni na tuhle adresu, já jsem tam dal odpor s relátkem podle plánku a je po problému. Myslím že zvyšování dávky nafty ti nepomůže, zkoušel jsem baterku, starter a nic. Jeden odborník na čerpadla mi řekl že je to nějakou opotřebovanou součástkou v čerpadle a ta při zahřátým motoru nedá tu správnou dávku.
nechá snadno oblbnout, s tím odporem si řídící jednotka myslí že je motor studenej a chytí to na první otočení. Najel jsem stím cca 30 000 km a bez problému.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1932&highlight=octavia+nesta...
POTVRZUJI ODPOVĚD KOLEGY.
POTVRZUJI ODPOVĚD KOLEGY. DIAGNOSTIKOU KONTROLA ZÁKLADNÍHO NASTAVENÍ ČERPADLA A PŘÍDAT STARTOVACÍ DÁVKU PRO TEPLÝ MOTOR PO ZADÁNÍ LOGINU. ZLEPŠENÍ JE ZHRUBA 50PROCENT.
Ahoj kluku. Nevím, jestli je
Ahoj kluku. Nevím, jestli je to ještě aktuální, nicméně popisuješ bolest snad všech TDi koncernu. Zkus najít někoho, kdo má diagnostiku, a ten ať ti nejdřív zkontroluje předvstřik čerpadla a v případě, že bude v pořádku, ať ti zvýší startovací dávku paliva. Já osobně bych ale volil nález někoho, kdo se zabývá chip tuningem. Ten je totiž schopný přepsat přímo v řídící jednotce motoru mapu dodávky paliva při teplém startu.
Změně zdar
čaues,můj názor by mohla být
čaues,můj názor by mohla být váha vzduchu
předpokládam že stejnej
předpokládam že stejnej postup bude i pří výměně svíček u benzínu že? jen mě zajímá jak mám naměřit těch 15Nm ptž na to se opravdu necejtím :-D
Zdravim, skusal niekto menit
Zdravim, skusal niekto menit žhavicí svíčka, pro ohřívač vody? Zaujimalo by ma ako casto sa to meni, alebo ci to treba vobec niekedy menit... napriklad spolu so zhavicmi? Dakujem.
"Dotiahneme na fix." a
"Dotiahneme na fix." a skurvíme sedlo svíček - Dotáhneme na 15 Nm
Díky doplněno.
Díky doplněno.
Octavia Combi 1,9TDi.
stalo sa mi pocas jazdy ze mi
stalo sa mi pocas jazdy ze mi zhasol motor(81kw TDI), ale hned siel nastartovat, ale zacala blikat kontrolka zhavenia asi 5min a potom zhasla. Motor inac funguje normalne. Toto sa mi za posledny mesiac stalo uz 2x :-(
Pokud ti to začne zase blikat
Pokud ti to začne zase blikat za jízdy,tak se podívej jestli ti fungují brzdová světla. Častou závadou tohoto typu je vadné čidlo brzdového pedálu. Pokud bliká žhavení,tak nesvítí brzdová světla.
Ahoj, podobny problem sem
Ahoj, podobny problem sem resil na foru seatu, nakonec to bylo vadne rele 109, tak koukni, jesli to neni tim...
Precti si toto vlakno, treba ti to pomuze:
http://www.seat-forum.cz/viewtopic.php?f=88&t=20048&start=0
Chci se zeptat mam TDI:66kw a
Chci se zeptat mam TDI:66kw a kdys stratuju poprve tak mi naskoci hnet ale kdys už chci nastartot 2 tak toči asy 5 a aš pak mi to naskoci nevyte nekdo co stim?
teplý starty jsou většinou
teplý starty jsou většinou delší, jestli chytne neřeš to...