Nově přidané . Nové aktualizace . Nové komentáře . Octavia 1 . Octavia 2 . Octavia 3 . Fabia . Superb . Přidat auto
Škoda Club - Garáž - Vaše vozy
+ Přídat vůz do klubu
x
Elegantní stříbrné kombi, které umí všechno rychle přepravit, s rozumnou spotřebou, vzhledem k výkonu a navíc je s ním zábava.
Má vše co potřebuji: ABS, ESP, xenony, aut. klima, 4x el. okna, el. zrcátka, DO centrál, 4x airbag, vyhřívaná zrcátka, ASR,autorádio na kazety + CD changer v kufru na 6 CD, 8 repro atd ... (jen mě mrzí, že nemá vyhřívaná sedadla, ale ty si v Itálii nikdo nepřiplatí)
Hned po koupi dodělán tempomat, Construct a alarm GPS. :!:
Popíšu vám jak jsem k němu přišel :
Vzhledem k tomu že jsem minulé auto naboural tak nešťastně, že se nevyplatilo ho opravovat (byl to Renault 19 1.8 16V 135PS), musel jsem se poohlížet po nějakém novém přibližovadle. Po pročítání všech možných recenzí, příspěvků a vzhledem k tomu, co jsem od auta očekával, padla volba na mé již dlouho vysněné auto Octavie RS.
Má kriteria byly: auto musí být dostatečně výkonné, mít ESP, xenony, dostatečně velké pro rodinu, a přijatelné pořizovací a provozní náklady, samozřejmě i přítelkyně měla rozhodující slovo. Ve hře ještě byla Mazda 6 2.3 benzín, ale ta vzhledem k menšímu výkonu a povinnému ručení neprošla. Tak bylo jasno, i vzhledem k tomu, že přítelkyně měla jisté výhrady, ale nakonec souhlasila s RS.
Začal jsem sledovat různé nabídky, je pravda, že aut bylo docela dost,ale ne vždy s požadovanou výbavou a v perfektním stavu,
A hlavně kombi prostě nebyla.
Na první, na kterou jsem se byl podívat, byl liftback v černé barvě, dovoz Rakousko. Po důkladném prohlédnutí jsem viděl že to nebude to pravé, nicméně jsem se byl projet. To, co nastalo po sešlápnutí plynu jsem nečekal, auto ochotně a bez otálení vyrazilo s takovou vervou, že než sem se nadál, bylo na tachometru 150 km/h. Prodejce mi sdělil, že je to chipnuté, takže proto tak jede. Na stavu bylo vidět, že majitel se nestaral a jen jezdil, takže jsem se rozloučil a jel domů.
Při brouzdání po internetu jsem najednou narazil na stříbrné kombi, navíc nedaleko bydliště, ale v popisu bylo "najeto 7000km"
Tomu jsem samozřejmě nevěřil, nicméně jsem zavolal, domluvil schůzku a jel se podívat.
Při pohledu bylo hned jasné, že je v perfektním stavu, vše originál, jako nové, se všemi doklady, klíči, bez známky používání.
Vše jsem prohlédl a nic, žádné chyby, jel sem se projet a ten pocit byl jiný než u předchozí černé, méně zátahu i emocí. Řekl jsem si, že vzhledem k tomu, že ta černá byla chipnutá a tahle ještě není ani moc zajetá, to bude normální. Zeptal jsem se, jak je možné že to má tak málo najeto? Řekli, že je to od rodiny z Milána, která měla víc aut a toto prostě využívala pouze občas na výlety s rodinou.(majitelkou byla žena)
Rozloučil sem se, ale dlouho mi to nedalo, zavolal jsem známému automechanikovi a jel se znovu podívat. On sám mi řekl, že toto je důvod proč nekupovat nové auto, že takový stav ještě neviděl u 5 let starého auta a že ty km budou nejspíš pravda. Projeli jsme se, koukli na podvozek(jamu a vše jsme měli k dispozici u prodejce), nikde ani kousek rezu, všude nálepky jak když vyjede z autosalónu. Tak jsme se domluvili, dali zálohu a za 5 dní byla doma.
Po kontrole jsem zjistil že jsou značně podhuštěné pneumatiky (1,6) a to byla jedna z hlavních věcí, proč to auto jelo o tolik hůř. Je pravda že ani teď auto nejede jako ona černá, ale to je logické.
Moje zkušenosti jsou zatím malé:
Spotřeba:
První co jsem zjistil bylo že auto má neuvěřitelnou spotřebu, běžně jsem jezdil s Renaultem za 8,6 l, a Octávka jezdí za 8l (převážně město a okresky 50/50). Při delší cestě na hory, tam plný kufr a 4 lidi, zpět 2 lidi a půl kufru a celková spotřeba za 300 km byla 7,3 l.
Brzdy:
úžasné, jen se dotknete, lehce zmáčknete a stojíte okamžitě.
Ani při brždění z rychlosti 190 se neunaví.
Motor:
je neuvěřitelné jak se motor zvedá od nízkých otáček, je pravda že nahoře asi od 4500 mu dochází tah, zrychluje, ale nezvyšuje tah. Je to přirozené vzhledem k tomu, kde je posazen výkon a točivý moment. To je asi jediné zklamání, co mi auto připravilo. Byl jsem zvyklý, že Renault do 4000 táhl, a pak se probudil a letěl až do 7000, ale to Octávka neumí, ale zase to mnohem víc vynahrazuje ve spodních otáčkách. Je o hodně rychlejší než Renault, ale méně emocí. Snadnost předjíždění, aniž by člověk musel podřadit, je úžasná. Prostě šlápnete a je to, hned začíná zrychlovat, i na 5 při 130 a to na 3 umí 170!!! Motor je tichý a kultivovaný, akorát musím trošku víc šlapat na pedál, než sem byl zvyklý, nevím, asi je to tím elektrickým plynem, ale nemá to citlivost lanka.
Podvozek:
Zatím se spíš oťukáváme, je docela pohodlný oproti Renaultu, víc se naklání (ne moc, není to nepříjemné), ale je to kombi, musím říct, že citlivost, přesnost řízení je na vysoké úrovni, i zpětná vazba posilovače je dobrá. Prostě kam to auto pošlete tam jede a dá se velice přesně ovládat. Je pravda, že zatím sem na hraně nejel. Rychlejší průjezdy autu nedělají žádné problémy, sice se nakloní, ale jede a sedí dobře.
Kufr a interier:
Kufr je prostě veliký, skladný, vejde se tam vše, co je potřeba, interier má výbornou kvalitu zpracování, použité materiály jsou kvalitní. Jediné, co mi tu chybí, je osvětlení zadních sedadel.
Co mi vadí, je otvírání přihrádky u spolujezdce, otvírá se málo a je do ní horší přístup. Origo audio nestojí za moc,sice 8, ale papírových repro hraje nic moc. Navíc v předních dveřích je zmenšená hloubka, takže bez úpravy tam klasické kvalitní repro nejde dát.
Sedadla jsou pohodlná, široká, ale zasloužily by větší boční vedení.
Tak to bude zatím asi vše.
Silné stránky
motor(ten zátah hlavně v nižších otáčkách)
brzdy (účinnost v jakékoli situaci)
řízení(citlivost i přesnost)
kufr (prostě obrovský)
spotřeba(vzhledem k výkonu)
vzhled(ani časem neztrácí na atraktivitě)
Slabé stránky
prostor na zadních sedadlech(mám přes 190cm a za mnou si sedne málokdo)
malá světlá výška: hlavně př. nárazníku(člověk si musí dávat velký pozor, aby ho neodřel a navíc všude prostě nezajedete)
jen 5 rychlostních stupňů(6 by se hodila hlavně na dálnici)
originální audio
xenony by mohli svítit dál
novinky:
nově byl dodělán tempomat a vyměnily se všechny reproduktory, plus do předních dveří MDF podložky pod repro. Vepředu zůstali komponentní repro Pioneer TS-A 172 C a dozadu přišli komponentní SINUS LIVE SL 150 + NEO 25S. Zatím naprostá spokojenost, sice více basů by neuškodilo, ale oproti orignálu značný rozdíl. Tempomat je opravdu snadná záležitost, jedná se pouze o výměnu páčky pod volantem a zapojení kabeláže. Ten komfort je prostě super :-)
Jako novinka došlo konečně i na motor, terý se posílil díky úpravě řídící jednotky. Výkon stoupl z 132kw na 158 kw a točivý moment z 235 nm na 275 nm
Je to fešák...ať slouží
Je to fešák...ať slouží
Kdyby vás zajímaly rozměry
Kdyby vás zajímaly rozměry combi a další parametry Technické parametry a rozměry combi
Mě nevadí, když sem dá někdo
Mě nevadí, když sem dá někdo odkaz pokud je to k věci. A u registrovaných uživatelů co sem píší hodně a obohacují tak tento web mi nevadí ani ty co nejsou.
Ale ty tu regulérně spamuješ a to ani nejsi registrovaný.
:-(
Octavia Combi 1,9TDi.
pěkný kombíček,výborná
pěkný kombíček,výborná koupě,přeji spoustu km bez problemu a žádné zavistivce s klíčkama na laku
Nm/min - to je tedy
Nm/min - to je tedy machrovina. Pokud vezmu, že N.m je síla po dráze, tak by to mohl být J - Joule = jednotka práce (fyz. veličina). A pokud to dle vašeho zápisu podělíme časem (pominu ty minuty místo sekund), tak je to práce za čas, tedy výkon (opět fyz. veličina). No a jsme v cíli - dostali jsme se totiž k dosti neobvyklému zápisu notoricky známé (zvláště všem tunerům) jednotky výkonu W - Watt. Ale určitě to není jednotka kroutícího momentu!!! A vo tom to je ...
Typuji, že pracujete v HR, IT či jako technical support .... A na silnici bych Vás raději moc často nepotkával, protože nebudu daleko od pravdy, když si dovolím tvrdit, že fyzika asi nebyla Vaše oblíbená vědní disciplína, a ta, bohužel pro Vás, popisuje do puntíku chování motorového vozidla.
Každý se občas splete. A
Každý se občas splete.
A tuším jak tenhle překlep vznikl. On se totiž občas udává kroutící moment spolu s otáčkami. Například:
Točivý moment [Nm/min] 69/2750 . Tedy 69Nm při 2750 1/min.
Takže kolega jen zapomněl napsat při, kterých otáčkách.
Octavia Combi 1,9TDi.
Přesně takhle ten překlep
Přesně takhle ten překlep vznikl.....
Typujete úplně špatně, ale to
Typujete úplně špatně, ale to je logické... To že je něco napsáno špatně ještě nevypovídá o někom jak řídí. To stejné můžu napsat i o Vás. Vzhledem k Vašemu vyjádření a stylu popisu usuzuji že víc čtete jak řídíte, tudíž na silnici jezdíte málo a moc zkušeností nemáte...jinak díky za upozornění
Třetí brzdové je přímo v té
Třetí brzdové je přímo v té stríšce, je z LED diod a ostřikovač je také v té stříšce. Ta je tam připevněna tak, že místo na původní světlo nejde vydět ...
dotaz
Chtěl bych se zeptat jak má to RSo vyřešené 3 brzdové světlo.... U klasik je na pátých dveři,u Vás je na tom křídle. Co je v tom případě na dveřích? Jen nějaká krytka , s triskou na ostříkovač? Chci si taky koupit origo rs křídlo tak mě to jen zajíma. Díky za odpověd. Ps: pěkná recenze , a pěkna octavia :-) ať slouží.
Ahoj opravdu pekny fakt super
Ahoj opravdu pekny fakt super auto a jak je zachovali taky bych ho hned koupil nema to chybu at dobre slouzi hodne kilometru
chvála
i já přidám komentář....Gratuluji k tak krásnému autu,i když nejsem fanoušek kombíků,ten váš je vyjímka,prostě stav váš popis+výbava,nemám jedinou připomínku,přeji vám at vám slouží tak jak doposud,ještě jednou krása
Oprávněná chvála.
Oprávněná chvála.
Tak toto je vzorový článek o
Tak toto je vzorový článek o svém autě. Fakt super.
A autí vymazlený 7000km je funglovka. Měl jsi fakt kliku. Na takovýhle kousek jen tak nenarazíš.
Octavia Combi 1,9TDi.
díky
díky moc za chválu:-)
Vypadá nádherně!!! Vetsi
Vypadá nádherně!!! Vetsi luxus nez nova auta. Taky by se mi líbilo rs combi ale nevím kde se dá sehnat ten zadní nárazník a za jakou cenu.