Nově přidané . Nové aktualizace . Nové komentáře . Octavia 1 . Octavia 2 . Octavia 3 . Fabia . Superb . Přidat auto
Škoda Club - Garáž - Vaše vozy
+ Přídat vůz do klubu
0
Recenze mojí Octávky překopčená z ma.cz :)
Předem bych zde chtěl uvést, že mě už nebaví všude možně číst narážky na tato auta typu : octáfka f metle a f tédéífku atd.. prvně mě to bavilo a popravdě jsem se u toho docela smál,ale už by si rýpalové mohli taky najít něco jiného. Inu všeho moc škodí. Jasně tohle auto má svý mouchy, některé jsou výraznější a některé méně, v něčem může také vynikat.Beru to,že je to okoukaná tuctovka, to mrzí i mě, ale mnouhem víc mě mrzí to když jí vidím zkaženou tuzingem, to zabolí u srdce. Takže k věci:
Je to všem známá Škoda Octavia rv.2002,modelový rok 03. Byla zakoupena jako nová a využívána mým otcem cca 5 let pro firemní účely.Já se "učil" na Feldě 1,3 MPi 50kw a poté co si otec zakoupil nový Passat B7 2,0 TDi 4Motion a mamce pořídil ML 320 CDi jsem jak se říká oktáves "podědil". No první chvíle v tomto autě pro mě byly úchvatné, pořád jsem chtěl jezdit a jezdit :-) No jo no, kluk dostal hračku :o) byl jsem z embéčka opravdu unešen.Po roce a něco užívání tohohle vozu jsem už střízlivej a budu se snažit být objektivní.
Vzheld
-----------
Design této octávky se mi líbí a to opravdu, více než liftback i když by 1,8T 4x4 v liftbacku nebylo vůbec k zahození. Je to klasické kombi a co se týče vzhledu nemám k němu žádné připomínky.No až na jednu.Tato verze 4x4 má paket pro špatné cesty a další věci,které jí od "běžné" verze odlišují a to hlavně zvýšený podvozek.Nejradši bych to snížil,aby 16" kola na tom nevypadala jako 15" né-li menší,ale snížila by se tím průchodnost terénem a ta je pro mě důležitější. Té průchodnosti moc nepřispěje velký přední převis a nižší nájezdový úhel. Na předku je totiž nelehký motor. Zadní nájezdový úhel už je lepší. Osvědčil se i při drobném "kreštestu" viz. novinky..
V letní sezóně obouvám 16" origo kola s názvem Metallica tuším, jsou dost těžká (cca přes 10kg), ale vypadají opravdu dobře, než se podíváte zblízka na drobné "pavoučky" bílé barvy, které zřejmě způsobuje sůl na našich "silnicích".
Co kazí vzhled je opravdu masakrálně se špinící dveře zavazadlového prostoru a to už po chvilce jízdy, ale to už mi přijde normální, protože se to špiní jak u ML tak i u Pašíka.
Motor
-----------
Jedná se o čtyřválcový vznětový přeplňovaný motor s nastavitelnou geometrií lopatek turbodmychadla, vysokotlaké vstřikování paliva Pumpe-Düse, OHC, uložený vpředu napříč splňující emisní normu EU 3.
No tak tady se dostáváme k předmětu mnohých svárů. Jedná se o 1,9 TDi s kalsickým PD (čerpadlo-tryska). Poslochat v zimě tenhle motor není nijak uchu lahodící a to nemluvím o studených startech.. inu traktor (kadle,kadle,kadle).Možná se mi teď někteří v diskusi vysmějí, ale po zahřátí o tom motoru opravdu nevím a je poměrně tichý až na pískot turba(ten je návykový,vážně).Nevím možná k "tichosti" přispěl chip,ale nevím. Motor má zátah od spodních otáček,ale nad cca 3800 ot./min. ho nemá podle mě smysl vytáčet, to mi pak přijde jako kdybyste házeli hrách proti zdi.. Jeho výhodou je kroutící moment díky kterému se dá předjíždět takřka na jakýkoliv rychlostní stupeň bez nutnosti podřazování.
Co se týče jeho hlučnosti na venek, tak tu nemohu posoudit, se staženými okýnky opravdu nejezdím a když to jen tak stojí na volnoběh.. no je to prostě nafťák jak stehno.
Liju do nádrže klasiko naftu a bez problému, těm V-Powerům atd. moc nevěřím, s motorem nebyl nikdy problém a mám ho rád.
Převodovka
-----------
embéčko má 6-ti stupňovou převodovku s docela krátkými a přesnnými drahami řazení.. jojo e BRD, žéé :o) Má docela dost krátkou jedničku oproti normálu, asi to má být kůli využitelnosti v terénu, ale když už jedu po nějaký tý louce, uvítal bych kdyby byla ještě kratší, ale ta její krátkost jí zase docela krotí v normálním provozu. Zpátečka je vedle jedničky a samozřejmě 6 pod 5kou a tak mi někdy po přesednutí z Feldy dělalo problém, že jsem se bál, abych tam nekopl zpátečku, ale za velice krátkou dobu jsem si zvykl a teď bych už auto bez 6ti stupně nechtěl.. Ta 6ka není nijak nevím jak to nazvat, prostě bych uvítal kdyby při např. 130km/h točila míň. Motor by s tím podle mě neměl problémy.
Jízda
-----------
Autí si jede dost předvídatelně a s jeho vlastnostma nemám problém, snad jen, že na předku je těžký litinový motor a v zatáčkách se trochu noří příď k vozovce. Na 16" 205/55 si můžu dovolit docela dost věcí, ale ty Micheliny Pilot Primacy (snad je to tak dobře) už jedou svou poslední cestu a s příchodem zimy půjdou do věčných lovišť. Máme kotouče na všech kolech. Co se týče rychlostí tak do těch 180 to jde a pak už se jí moc nechce. Táta zatáhl ručku tachometru prý až na 220, já jel nejvíc 190, ale do docela dost táhlého kopce a k mému údivu si to tu rychlost drželo. K pohodlí jízdy přispívá nezávislé topení,loketní opěrka,dobré sedačky a tempomat.
Docela je i jaký si specifický cit ve volantu,ale znám auta,kerá se ochotněji vrhají do zatáček.
Haldex
-----------
U vozů Škoda Octavia 4x4 se používá automaticky přiřaditelný pohon zadní nápravy pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Haldex, která pracuje v olejové lázni a je ovládaná dvojicí pístů. Ty řídí prostřednictvím soustavy regulačních ventilů elektronická řídicí jednotka.Ta zpracovává informace řídicí jednotky motoru a snímačů ABS na všech kolech vozu, průběžně sleduje trakční podmínky a v případě jakékoliv změny přesně a velmi rychle vyhodnotí rozdíly v úhlové rychlosti otáčení kol obou náprav a zajistí (zvětšením nebo zmenšením tlaku oleje působícího prostřednictvím ovládacích pístů na spojku) přenos odpovídajícího množství síly k zadním kolům.Mezinápravová spojka přinese na zadní kola vždy jen takový točivý moment, jaký je v daných podmínkách optimální.
Za jízdy se to připojuje nepostřehnutelně a auto se chová neutrálnějc v zatáčkách. Na sněhu je s tím docela trdel :)
Jízda v terénu
-----------
No není to žádný Defender ani gazík takže je to tak spíš na polní cesty,louky a do hor. Dá se použít i jako "pluh" na sníh.. Moc k nám silničáři nezavítají.Na těch polňačkách s šotolinou je to docela zábava.Na mokré trávě se dá dost dobře driftovat ;-)
Kufr
-----------
Zavazadlový prostor je díky 4x4 menší asi o 100 litrů a i tak by se dal použít i jako stěhovák, ale jeho kvalitu obrovsky sráží mříž na odpočet DPH N1.. to je vám taková pííp,pííp,pííp .. no hrůza, složit to zabere spoustu času,spoustu odumřelých mozkových buněk, ale nejvíc to odnesou poškrábané plasty uvnitř zavazadlového prostoru.Tahle věc mě štve. No a o nandavání potahů.. to se nemá smysl ani bavit, to je na zlámaný prsty.
Světla
-----------
Vůz má xenony(D2S) s automatickou regulací sklonu reagující na jízdu,čirou optikou(plastový kryt světlometů) a když se světla byť jen zapnou tak je vidět jak se čočky xenonů natáčejí.Xenon funguje tak, že neustále svítí a při rozsvícení dálkovek zhasne a přidají(H4) žárovky+stabilní potkávačky.Mlhovky(H3) jsou integované ve světlometech nikoli v nárazníku, to zajišťuje jejich lepší ochranu při např. jízdě v terénu.
Světla se mi samostatně zapínají po nastartování a za jízdy nejdou vypnout ať tím otočným čudlem máchám na všechny strany :-) Je to dobrá vychytávka,alespoň ušetřím myslím 1bod za nerozsvícená světla :o) V noci je jízda s xenony lahůdková,svítí krásně,ale když zapnu dálková tak bych čekal víc.. mlhovky jsem ještě nepoužil. Nemají funkci natáčení do zatáček,nejsou to bixenony a např. při odbočování se nozsvítí mlhovka jak tomu je u jiných aut v domácí garáži.
Dosvit xenonů a dálkovek jsem zvěčil fotem viz. galérka fotografií
Bezpečnost
-----------
Airbag řidiče+spolujezdce a boční airbagy v předních sedadlech(ještě neproběhl test funkčnosti ..ťuk,ťuk).Jistou dávku bezpečnosti zajišťuje pohon 4x4 a brzdy s ABS.Kdyby bylo auto vybaveno ESP tak by se jednalo o nejbezpečnější Octavii 1.generace.Řidič a spolujezdec mají k dispozici tříbodové bezpečnostní pásy s absencí omezovače tahu stejně tak jako krajní cestující na zadních sedadlech.Na prostředním zadním sedadle je pás pouze dvoubodový klínový.
Výbava auta
-----------
embaso má vše až na ESP,kůži a navigaci.. velé plus je nezávislé topení ovladatelné dálkovým ovládáním, díky němu neznám v zimě škrabku a pardon, ale baví mě ty pohledy lidí s tou škrabkou v ruce když já nasedám do roztátého a vyhřátého auta.Jasně něco nafty si to vezme, ale není to nijak hrozný a za to pohodlí to stojí.Vyhřívané sedačky.. hmm to je věc.Sedačky mám taky seřiditelné ve všech možných směrech elektricky a s třemi možnostmi uložení nastavení do paměti všetně zpětných zrdcátek (je to fajn,protože mezi mým nastavením a mamky je dost rozdíl)+bederní opěrky. Výškově i podélně seřiditelný kožený volat s ovládáním tempomatu a hlastitosti rádia.Rádio na CD,které neumí mp3.MaxiDot.Climatronik i když jeho firemní nastavení mi v některých situacích nejde do květáku.Je také vybaveno epesními potahy(to je tak když je v TP napsaný někdo jiný než vy,žéé).Po zařazení zpátečky se mi pravé zpětné zrdcátko automaticky sklopí do nastavené polohy.Další fajnovkou jsou Xenony, svítí opravdu dobře a dálkové H1 také nejsou zlé, ale byly by lepší kdybyh neřídil ML a Passata s bixenony s natáčecí funkcí, ale to chápe každý,že embéčkárna na tyhle věci v roce 02 neměla ani pomyšlení.
Snadněji se také parkuje díky parkovacím pípákům na zadku auta.Ve výbavě je také samozatmavovací vnitřní a pravé vnější zrcátko-praktické.Defend-Lock taky máme a používáme.
Děšťový senzor : je to praktická věc a určitě jí upotřebí i ti co si myslí,že ne.Stírací tempo si určuje sám podle rychlosti jízdy(pokud mu sami tempo nepřidáte) tzn.,že když stojíte na semaforech tak nestíráte jak praštěný,ale za dobu stání setře tak 1x až 2x a když jedete rychleji tak i rychleji stírá.Ti co ho mají tak se jim už zajisté stalo,že se jim rozmázla šťavnatá moucha přes to čidlo a stěrače stíraly jak divý..než je vypnete.
Ostřikovače světlometů : no to je kapitola sama o sobě. V zimě je beru, to ten marast ze světel smejou, ale když máte v létě umytý auto a chcete si ostříknout čelní sklo a podržíte tu páčku dýl tak máte pěnu na kapotě a můžete leštit znovu..Prý se bez nich neprojde technickou,ale jak víme náš stát je hned za Brazílií co se týče korupce,žé.. Jsou povinné pro xenony
Dovibavil jsem si auto jen přenosnou HF sadou.. jináč nic, ale uvažuju o zakoupení navi z např aukro.cz, protože 65000,- za origo od dealera.. no pardon, ale nejsem blb..
Servis
-----------
embéčko je pravidelně servisováno u uprodejce vuzu. Nikdy nebyl žádný problém,ale ceny můžou být vždy nižší.
Tuning?
-----------
auto má chip na 100Kw cca 135PS a jediné o čem uvažuji je sportovní vložka do sání K&N, ale nevím jestli to TDíčku nějak helfne..
Nezávislé topení (bufík)
-----------
Již jsem se v recenzi zmiňoval o tom jak nemusím v zimě škrabat auto, protože se mi samo vyhřeje, ale ještě jsem ho neprověřil v létě. Takže, jsou tu po dlouhé době další teplé dny a s nimy přichází i sauna v autě a tak jsem se bufíka rozhodl prověřit na jeho 2. řežim(větrání). Plný očekávání jsem klimu nastavil na 22stupňů (no 18 je moc málo, to by mohlo být o nemoc), režim AUTO, vypnul klíček,vzal DO od bufíka,vystoupil,zamknul.. pracoval .. a před koncem brigády jsem ho zapnul a docela napjatě jsem očekával výsledek.Šel jsem k autu,topení ještě šlo,DO jsem ho vypl, počekal až dojde,odemknul jsem auto,rychle otevřel dveře,naskočil a zabouchl.Ten pocit když z 33 skočíte do 22, to vám je fakt prda,zvlášť když se všichni ostatní pečou jak nedělní kachny.. Inu embaso mě dnes opět přesvědčilo, že to není žádný vyběhaný lodní šroub !!
Vnitřní rozměry:
-----------
míra pohodlí vpředu max./min. [mm] 1115 / 864
míra pohodlí vzadu max./min. [mm] 863 / 594
Šířka v loktech v předu / vzadu [mm] 1404 / 1428
Efektivní prostor pro hlavu vpředu / vzadu [mm] 970 / 978
Objem zavazadlového prostoru (l)
bez sklopených zadních sedadel 448
při skopených zadních sedadlech 1412
Vnější rozměry
-----------
Délka [mm] 4513
Šířka [mm] 1731
Výška [mm] 1448 / 1481
Rozvor [mm] 2520
Rozchod vpředu [mm] 1516 / 1516
Rozchod vzadu [mm] 1494 / 1487
Sětlá výška [mm] 137 / 151
Silné stránky
+4x4
+spotřeba rekord mám 4,8,ale jezdím za 5,8(převážně město)
+vzhled
+zpracování i na těch pár tvrdých plastů
+motor
+průjeznost(nezastavilo jí 40cm sněhu)
+výbava
+rejd, s tímhle se oproti Feldě otočím na pětikoruně
+mlhovky ve světlometech nikoli v nárazníku
+nádrž na 63l,ale jde tam trikem načepovat víc(cca 3l)
+dojezd-dá se na jednu nádrž najet přes 1100km
Slabé stránky
-2x byl uvnitř zloděj
-kam si odložit petku??
-objem 1,8 by byl pro povinné ručení lepšatější :-)
-ostřikovače světlometů
-pomalá jízda po kostkách
-docela špatný výhled vzad a ještě přes tu mříž.. díky za PDC
-rádio má docela mizerný příjem, ale prý se to dá řešit neorigo anténou,uvidíme..
-vyšší odpor vzduchu Cx 0,32
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vyměněna byla levá přední stahovačka okna a praskl mi pravý výdech klimy u spolujezce tak jsem ho zakoupil na aukru tak se ho někdy pokusím vyměnit svépomocí viz. novinky
Proběhla servisní prohlídka po 120000km+Technická a emise (bez závad), palubní počítač jí sice nevyžadoval, ale byla provedena.Vyměněny všechny filtry a náplně vč. v Haldexu.Auto je teď o poznání tišší.Přešel jsem na krátkodobý interval výměny oleje tudíž po 15000km. Měnili se přední brzdové destičky, které měli sílu 3mm a obě dvě tyčky stabilizátoru (byly na šrot).Zadek teď sedí mnohem lépe subjektivně tak o 15%.Vyměnili mi i ten výdech klimatizace..
při 135300km výměna LP čidla ABS
návod na výměnu gumiček stěračů v Bosch AeroTwin:
koupil jsem gumičky v AutoKelly cca 80,- za 2ks gumiček+náhradní krytky(ty jsem nemusel použít)..sundal jsem stěrače..kombinačkama jsem sundal krytku na AeroTwinech (je potřeba velkou sílu, nebojte se zabrat) pak jsem vytáhl starou gumičku,nasadil novou,zastřihl(chirurgické nůžky jsou echt),nasadil origo Bosch kritku (ty nové co jsou u nových gumiček jsem nepoužil),dal stěrače na auto a jezdím..to celé cca 8-10minut :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
jo, pohoda, ale u koupě jsem nebyl :o)
Vylepšováky
1. Chip na 100kw tam byl už od prodejce,ten to udělal se zárukou.. ok tedy :o)
2. Stěrače Bosch AeroTwin, ty co tam byly před tím origánální byly hrozný, to se člověk modlil když někdo jel s ním,aby nezačlo pršet a nemusely se použít.. Teď už je to v oukeji
3. DefendLock-je to zámek zpátečky,ale je k němu docela špatný přístup v OII a Passatu B7 je to o něčem jiném..
4. Stálou přidanou výbavou oproti standardu je toaletní papír :o)
Už si láskavo všetci
Už si láskavo všetci zapamätajte, že žiaden VW Passat B7, NEEXISTUJE!!!!! Najprv si naštudujte, aké označenie majú modely a tak niečo píšte. Ten Passat ktorí vy označujete, ako "B7" je B6!!!
B5 - 96 až 00
B5.5 - 01 až 05
B6 - 05 až súčasnosť
vím vím, právě proto, že to
vím vím, právě proto, že to lidi neví jsem to popsal jako B7 ;-)
ale to začali nedávno vyrábět je B7 tak v tom teď lidi budou mít krapet brajgl no :D
Dost podrobnej komentář..
Dost podrobnej komentář..
Bubu 66kw :)
KaN vložku do Tdi nedávat,
KaN vložku do Tdi nedávat, jednak to není téměř znát ( kolega co ma 66kw + chip tvrdí že jo) ale mě to připadalo pořád stejný. A zadruhé,kurví se váha vzduchu...Zdravím.
vím, ten olej nebo čím je to
vím, ten olej nebo čím je to napuštěný váhu vzduchu zasírá.. kamarád to měl ve fábce RS a zvýraznil se zvuk turodmychadla, ale jinak taky nic..
když tě tak trápi ty ostřiky
když tě tak trápi ty ostřiky v létě tak použij mozek a vydělej pojistku ze skříňky..
jinak supr auto, kdybych se tak uměl narodit já :)
naučil jsem se ostřikovače
naučil jsem se ostřikovače skla používat tak, aby neseply ostřiky světlometů..
a nebo druhá možnost (teda
a nebo druhá možnost (teda pokud ostřiky fungují jako u O2 face) před ostřikem skla stačí vypnout světla ostříkat to do mrtě - můžeš to mít stisknutý pul hodiny a pak hned zapnout světla.. taky v poho možnost
to znám, tak to dělám u
to znám, tak to dělám u tátovo passatu B7.. u mě je problém v tom, že mám nastavený denní svícení tak, že když otočím klíčkem nebo nastartuju tak se automaticky rozsvítí xenony+funkce comming home..takže jsou v plný automatice a s tím kolečkem si můžu kroutit jak chci a je mi k ničemu..teda mlhovky na něm zapínám :D
.
.
Gratuluju. není nad to umět
Gratuluju.
není nad to umět se narodit.
nestěžuju si, ale někteří co
nestěžuju si, ale někteří co znám se narodili mnohem líp :)
musím uznat,že slohovka je
musím uznat,že slohovka je hodně dorbrá a výstižná.
já mám 1,9tdi 66kw r.v.01 a co se týče průměru
spotřeby,tak nejníž jsem se dostal na 2,7
a dlouhodobej průměr mám 3,8
občas si tak říkám co bych si koupil místo mazlika
a nějak jsem si dneska nevybral.
jsem s oct max.spokojenej a nedám na ní dopustit,
i když mě občas trošku zlobí.
jj tyhle 66kW motory dávají
jj tyhle 66kW motory dávají spotřebou zabrat i Priusu :)
u mě je ta spotřeba vyšší.. jednak mám combi+4x4+16"+přepážka+nez.topení atd.. což je prostě váha na víc a ta se promítne.. sice mám 6 kvaltů, ale při 100km/h mi to točí 2000ot/min. a to tobě na 5 při 100 km/h točí míň..
a to já bych si dneska vybral :)
podle fotek Budějčák jako já
podle fotek Budějčák jako já ;-) kolik stálo to nezavyslý topení? Co sem koukal na netu je to docela palba. jinak s popisem sis vyhrál jestli Ti leze na nervy dělící mříž už jí můžeš s klidem vyndat z auta tak ať slouží jak má ;-)
Budějčák jsem, ale už dlouho
Budějčák jsem, ale už dlouho bydlíme v Homolích jestli znáš :D
to topení je tam už z výroby..táta to kupoval jako funglovku na přání a říkal, že si cenu nepamatuje, ale že to palba byla :)
S popisem jsem si vyhrál už na moje.auto.cz tam toho najdeš i možná víc co se týče novinek a diskuze :)
hezká výbavička, mám též
hezká výbavička, mám též nezávislé topení ale od Webasta...dálkáč dokoupím s funkcí větrání...jen mě zaráželo jak se na tvém nenastartovaným autě zapne dálkáčem klimakompresor aby si přišel do 22 stupnoveho interiéru v létě 30°C???dík
tohle je taky Webasto.. na
tohle je taky Webasto.. na tvůj dotaz ti ale neumím odpovědět :(
jo jo vim kde sou neboj ;-)
jo jo vim kde sou neboj ;-)
co sem koukal nez. topení vyjde tak kolem 35000,- až 45 000,- záleží jaký chce člověk funkce takže se spokojim s vyhřejvanýma sedačkama
no tohle je tam už z výroby a
no tohle je tam už z výroby a v roce 2002 bych to bajvoko typoval na 60-70k .. ale je to jen můj osobní typ...
celkom zaujimave čitanie ze
celkom zaujimave čitanie ze je to dobra hračka neuvazoval si o sportovom podvosku
anglicak 1,8t 4x4 :-)
tohle auto už tzv. silniční
tohle auto už tzv. silniční paket podvozku má.. dodával se u 4x4 na přání.. jinak měly 4x4 sériově "terénní podvozek" a to už je pomalu jak SUVéčko.. co se týče výšky podvozku mi auto vyhovuje i když 16" na tom vypadají jako 15", ale to auto je tvrdý dost..
Mega popisane to nemaju ani v
Mega popisane to nemaju ani v skode salonu doporucuju sa tam zamestnat. Prodej stupne o 100%
Ten tvuj projev si si
Ten tvuj projev si si planoval dluho co?Trapne.
nevím v čem je problém, pokud
nevím v čem je problém, pokud ho blíže specifikuješ, odpovím
Zdravím. Měl bych otázku na
Zdravím. Měl bych otázku na tebe...respektive na auto. Dá se na první pohled poznat, že má auto nezávislé topení??? Jak ho tam máš ty a psal si o něm tak se mi to moc líbilo.... Díky za odpověd
Ahoj, poznat se to dá dvěma
Ahoj, poznat se to dá dvěma způsoby:
1. u LP kola je vývod výfukové hadičky, která je vidět
2. kdyby jsi se koukal skrz LP okýnko tak vedle spínače světel uvidíš jeho "palubní" ovládání
fotky jsou zde :
http://moje.auto.cz/talio2-RaceFans-/embecko.html
Pěkný přibližovadlo.. Ale ty
Pěkný přibližovadlo.. Ale ty otahy sedaček bych oamžitě vyměnil... !!
jsou hrozný.. na fotkách
jsou hrozný.. na fotkách vypadají fialově, ale v reálu jsou stříbrný.. jestli jsi četl recenzi tak důvody proč tam jsou znáš.. táta,pes,brigády,využívání auta jako auta pro všechno.. :(