Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA i v roce 2015 udržuje růstový kurz. V lednu zvýšila česká automobilka své celosvětové prodeje o 7,5 procenta na 87 000 vozů (leden 2014: 80 900). Byl to dosud nejlepší leden v historii podniku.
Také ŠKODA Fabia, která na trh vstoupila koncem roku 2014, měla ukázkový start: v západní Evropě si tento model polepšil o 55,2 procent, ve střední Evropě o 50 procent. V následujících měsících bude modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračovat – mimo jiné i novou generací modelu ŠKODA Superb, která bude mít světovou premiéru 17. února v Praze.
V západní Evropě dodala ŠKODA v lednu svým zákazníkům 29 800 vozů (leden 2014: 30 100). Opětovného růstu dosáhla značka v Německu, na svém druhém nejsilnějším trhu: počet vozů dodaných zákazníkům vzrostl o 5,7 procenta na 10 100 (leden 2014: 9 500). Tím si ŠKODA upevnila svou pozici nejsilnější zahraniční značky na německém trhu. Ve Velké Británii prodala ŠKODA 5 100 vozů (leden 2014: 5 400). Značný nárůst značka zaznamenala v Irsku (1 800 vozů, plus 11,2 procenta), ve Španělsku (1 600 vozů; plus 39,3 procenta), ve Finsku (1300 vozů; plus 9,6 procenta) a ve Švédsku (900 vozů; plus 19 procent).
Ve východní Evropě, včetně Ruska, zvýšila ŠKODA své lednové prodeje o 6,1 procenta na 7 300 vozů (leden 2014: 6 900). V Rusku dosáhla ŠKODA i za přetrvávajících obtížných tržních podmínek nárůstu o 8 procent a dodala svým zákazníkům 5 100 vozů (leden 2014: 4 700). Dvouciferným tempem rostla ŠKODA v Rumunsku (500 vozů; plus 40,6 procenta), v Srbsku (400 vozů; plus 64,2 procenta), v Bulharsku (200 vozů; plus 105,7 procenta), v Bosně (100 vozů; plus 6,2 procenta) nebo v pobaltských zemích (600 vozů; plus 97,4 procenta).
Dalšího nárůstu dosáhla ŠKODA v lednu rovněž ve střední Evropě. Zde si automobilka polepšila o 19,6 procenta na 13 400 dodaných vozů (leden 2014: 11 200). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl na 21,4 procenta. Na domácím českém trhu zvýšila automobilka své prodeje o 34,1 procenta na 6 300 vozů (leden 2014: 4 700). Dvouciferným tempem rostla ŠKODA rovněž v Maďarsku (800 vozů; plus 67 procent) nebo v Chorvatsku (200 vozů; plus 37 procent). V Polsku dodala ŠKODA zákazníkům 4 400 vozů, což oproti lednu minulého roku představuje nárůst o 3,6 procenta.
I v Číně, na největším trhu značky, pokračovala ŠKODA na počátku roku v růstu. Počet vozů dodaných zákazníkům v lednu vzrostl o 4,7 procenta na 28 800 vozů (leden 2014: 27 500). Vysokých přírůstků dosáhla ŠKODA v Izraeli (2 300 vozů; plus 89,2 procenta), v Egyptě (1 400 vozů; plus 355 procent) nebo v Turecku (1 000 vozů; plus 123,1 procenta). V Indii dodala ŠKODA v lednu 1 400 vozů (leden 2014: 1 600).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v lednu 2015 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (39.600; +15,2 %)
ŠKODA Rapid (18.800; +19,2 %)
ŠKODA Fabia (11.500; -10,4 %)
ŠKODA Yeti (6.800; +27,1 %)
ŠKODA Superb (6.100; -17,6 %)
ŠKODA Roomster (1.800; -21,6 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 2.400; -16,9 %)