Kopecký vyhrál Rallye Principe de Asturias

skoda Fabia S2000

Českému jezdci Janu Kopeckému s tovární Škodou Fabia S2000 se podařilo vyhrát Rallye Principe de Asturias ve Španělsku. Český jezdec se propracoval na čelo z průběžné třetí příčky, kterou držel po prvním dnu, Kopecký se dostal do čela seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC).

Kopecký navázal na vítězství na srpnové Barum Czech Rally Zlín a díky triumfu ve Španělsku zvýšil naději a zisk letošního titulu v IRC.

Po sobotním triumfu předstihl i doposud vedoucího muže seriálu Brita Krise Meeka.

Na Rally Principe de Asturias, která se jela rovněž jako mistrovství Španělska na asfaltu, čekalo na jezdce celkem 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 254 km, z nichž ze sobotních, celkově devíti byla jedna zrušena. Jan Kopecký zvítězil na dvou erzetách a se ztrátou 10.4 vteřiny zakončil první páteční etapu na skvělém třetím místě. Velkým úspěchem bylo tažení domácí naděje Alberta Hevii s privátní Fabií Super 2000, který využil znalosti místních tratí a díky rovněž dvěma vyhraným erzetám figuroval po prvním dnu na druhém místě se ztrátou 8.2 vteřiny na vedoucího Itala Bassa.

V sobotu čekalo na závodníku zbývajících šest erzet a stejně jako v pátek teplé sluneční počasí, které ráno ještě trochu doplnila zvedající se mlha. Posádce továrního týmu Škoda Motorsport se jako jediné z čela závodu vyhnuly problémy s proraženou pneumatikou a konstantní jízdou si v neděli dojela pro druhé prvenství v řadě po krásném vítězství na srpnové rally ve Zlíně. Španělskou naději na senzační výsledek a double Fabií Super 2000 zhatil podobně jako řadu favoritů defekt Alberta Hevii v předposlední etapě, což znamenalo v konečném účtování šesté místo pro domácího pilota.

Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, komentuje další skvělý výsledek Fabie Super 2000: „Jsem rád, že jsme mohli rozšířit náš program o start ve Španělsku. Děkuji Honzovi, Petrovi a celému týmu za skvělý výkon a chtěl bych ocenit i Alberta Heviu. Zároveň se potvrzuje úžasná vyrovnanost celého šampionátu IRC, což zvyšuje jeho atraktivitu a sledovanost. Opět se ukázalo, že privátní týmy se mohou směle měřit s továrními, což ještě více přidává na popularitě celému rallyovému sportu v této kategorii a úspěchu zákaznického programu“.

Jan Kopecký:“Toto byla bezesporu těžká soutěž, plná nečekaných zvratů na trati, zatáčky se nedaly na prvních průjezdech dost dobře „pospojovat“. Vše bylo umocněné tím, že jsme zde startovali poprvé. Znalost trati je zkrátka velice důležitým faktorem. Osobní dík patří Albertovi Heviovi, který nás po celou dobu soutěže zásoboval cennými radami ohledně nástrah na trati. Těšíme se do San Rema, šampionát IRC slibuje skutečně napínavé drama až do konce“.

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

Sraz-oc010.jpg

skoda Fabia S2000

skoda Fabia S2000

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení