O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Protože výkon vozidla nezávisí pouze na softwaru v řídící jednotce, přinášíme Vám krátký pohled na několik mechanických prvků ve vozidle, které na výkon mají významný vliv.
EGR ventil
EGR venti lZkratka EGR znamená Exhaust Gas Recirculation, tedy recirkulaci výfukových plynů. Důvod přítomnosti tohoto zařízení je snížení emisí vozidla, kterého je docíleno přepuštěním části spalin z výfuku zpět do sání. Druhotným efektem je snížení oxidů nasávaného vzduchu a tím i snížení teploty spalin a výfukového potrubí. Celé zařízení má však kromě těchto pozitivních efektů i efekty negativní. Tím je zejména zanášení sacího potrubí a přivádění teplého vzduchu do sání, což je přesný opak toho, co bychom pro dostatečný výkon potřebovali. Správná funkce EGR ventilu je proto velmi důležitá.
Váha vzduchu
MAF senzor - váha vzduchu. Měřič hmotnosti vzduchu, neboli MAF senzor, patří k jednomu z nejdůležitějších čidel ve vozidle, protože množství nasávaného vzduchu je pro řídící jednotku motoru jedním z důležitých parametrů. Pokud MAF senzor neinterpretuje množství vzduchu správně, odrazí se to nejen na výkonu vozidla, ale také na jeho spotřebě. Bohužel, pouhým vyčtením chybových hlášení nelze většinou stav váhy vzduchu zjistit. Je vždy nutné provést jízdní zkoušku a hodnoty měřit za jízdy.
Vzduchový filtr
Vzduchový filtr je z hlediska výkonu nejdůležitějším filtrem ve vozidle. Jeho propustnost je velmi důležitá a proto se nevyplácí podceňovat jeho pravidelnou výměnu. Zanešený filtr znamená nejen horší přístup vzduchu do motoru, ale také významné ohrožení funkce MAF senzoru.
Regulace tlaku turba
Systém regulace tlaku turba je u přeplňovaných motorů velmi důležitý. Jeho schopnost udržet tlak na požadované hodnotě a rychle a včas reagovat na požadavky řídící jednotky, je proto velmi podstatná. Ať už se jedná o regulaci řešenou pomocí přepadového ventilu wastegate, nebo pomocí variabilní geometrie lopatek.
Autor: Tomson
Ahoj, chtel bych se zeptat co
Ahoj, chtel bych se zeptat co kdyz odpojim EGR ventil a zaslepim hadici co k nemu vede. Nekde jsem slysel, ze to lepe pojede? dik za odpoved.
No to by mě taky zajímalo,
No to by mě taky zajímalo, pokud zde je někdo kdo dokáže erudovaně odpovědět.
Zdar chlapy, Potřebuju radu a
Zdar chlapy,
Potřebuju radu a už několikrát jste mi na těchto stránkách poradili dobře.
Mám Octu 1997 1,8i 20V a přestává jezdit.
Zajízdy škube,motor bez výkonu,žere jak blázen.Trojka udělá max. 80km/h a pak začne škubat,čtyřka max. 100km/h a to samé.Pokud jedu a sundám nohu z plynu a zase sešlápnu,tak je chvíli "okno" a pak teprve pomalu,velmi pomalu začne zrychlovat Jezdil jsem za 7,2 a teď je 9,0l málo. Počítač v servisu nic neukázal,jen vadné čidlo teploty vody. To jsem vyměnil a je to pořád stejné. Palivový filtr měněn před cca 2 měsíci,tankuju u OMW takže předpokládám,že benzín je OK. V servisu měli podezření na vadnou ćívku,ale tu tam dali funkční z jiné Octavie (stejný rok a typ) ale taky nic. Nevíte náááhodou,kde by mohl být zakopanej pes?
prasklá hadice od posilovače
prasklá hadice od posilovače brzd vedená do sání motoru.... ;-)
Jak může mít výkon motoru
Jak může mít výkon motoru zavislost na posilovač brzd... to by snad tak maximálně blbě brzdilo a ne líny motor. Nejsem sice odborník, ale takovou kravinu bych nikdy neřekl....
Díky za radu,pozdě,ale
Díky za radu,pozdě,ale předse. Už to mám v kupě. Byla to váha vzduchu.
Diagnostika to neukázala,hadice jsme taky prošli (pár se jich vyměnilo),ale nakonec to bylo tou vahou vzduchu.