Nejlepší květen v historii značky ŠKODA

Oc_e_Design_002_jpg.jpg

- Třetí rekordní měsíc v řadě se 78.100 prodanými vozy

- Prodeje v květnu vzrostly o 19,5 procenta
- Rekordní měsíční výsledky v Rusku a ve Švýcarsku
- Značka v prvních pěti měsících zvýšila prodej o 21,5 procenta

ŠKODA nadále udržuje vysoké tempo, v květnu 2011 se oproti předchozímu roku opět podstatně zlepšila. Se 78.100 vozy, dodanými zákazníkům, vzrostly celosvětové prodeje oproti stejnému měsíci předcházejícího roku o 19,5 procenta (květen 2010: 65.300 vozů). Česká automobilka tak dosáhla nejlepšího květnového výsledku ve své historii. V Rusku a ve Švýcarsku bylo navíc dosaženo nového měsíčního prodejního rekordu. Kumulativně prodala ŠKODA v prvních pěti měsících tohoto roku 373.400 vozů (leden – květen 2010: 307.400 vozů), což představuje nárůst o 21,5 procenta.

„S vývojem našich prodejů v květnu a v dosavadním průběhu roku jsme spokojeni, plně odpovídá naší Růstové strategii“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu. „Třetí rekordní měsíc za sebou dokazuje, jak silná a trvalá je tato dynamika. ŠKODA přidává plyn ve všech modelových řadách. Potěšitelný je zejména příznivý vývoj prodejů modelů Roomster a Fabia.“

Na celkově klesajícím českém trhu prodala Škoda v květnu 4.800 vozů. Nejžádanějšími modely značky ŠKODA na domácím trhu byly s velkým náskokem Octavia a Fabia.

Vysokých přírůstků dosáhla značka v květnu na trzích střední a východní Evropy. V Polsku vzrostly prodeje o 16,4 procenta, na Ukrajině o 60,7 procenta.

V západní Evropě se Škoda v květnu zlepšila o 18,0 procent, oproti uplynulému roku vzrostly prodeje na 34.400 vozů. Značce se zde také podařilo zvýšit své tržní podíly. Ve Švýcarsku dosáhla značka s 1.600 vozy (plus 37,3 procenta) nového měsíčního prodejního rekordu. Také v dalších západoevropských zemích zaznamenala ŠKODA vysoké dvojciferné růsty. V této souvislosti lze vyzdvihnout Švédsko (plus 32,7 procenta), Belgii (plus 56,6 procenta) a Nizozemí (plus 72,9 procenta).

S nezměněnou dynamikou se ŠKODA vyvíjí na růstových trzích Ruska, Indie a Číny. V Rusku dosáhla značka s nárůstem 39,4 procenta a 6.100 prodanými vozy nejlepšího květnového výsledku v historii a třetího nejlepšího měsíčního výsledku v řadě. Také v Číně se ŠKODA v květnu podstatně zlepšila. Dodávky vzrostly o 31,3 procenta na 18.600 vozů (květen 2010: 14.200 vozů). V Indii dosáhla značka v květnu nárůstu oproti uplynulému roku o 23,6 procenta a prodala 1.900 vozů. Mezi zákazníky na indickém subkontinentu je žádaný především model Fabia.

Pozitivně se v květnu vyvíjely i další mimoevropské trhy: mezi nimi zejména Austrálie (plus 43,7 procenta), Turecko (plus 20,1 procenta) a Izrael (plus 23,6 procenta).

Dodávky zákazníkům v květnu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s květnem 2010):

Octavia (32.600 vozů/plus 21,0 procent), Fabia (23.400 vozů/plus 24,6 procenta), Superb (10.900 vozů/plus 18,5 procenta), Yeti (6.600 vozů/plus
55,8 procenta), Roomster (3.300 vozů/plus 19,9 procenta).

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení