Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA AUTO ve výrobě agregátů sází na další růst. V závodě společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí se v příštích dvanácti měsících zvýší kapacita výroby dvouspojkové převodovky DQ 200 ze současných 1.500 až na 2.000 převodovek denně. Do zvýšení kapacity automobilka investuje zhruba 25 milionů eur, zároveň vznikne až 200 nových pracovních míst.
Od října 2012 se ve Vrchlabí vyrábí moderní převodovka DQ 200, která se používá ve vozech značky ŠKODA i v modelech dalších koncernových značek. Do výroby převodovky DSG v Podkrkonoší investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen dosud již zhruba 210 milionů eur (5,67 miliard korun). Od roku 2012 bylo celkem vyrobeno zhruba 640.000 převodovek DQ 200. Ve výrobě v závodě Vrchlabí nyní pracuje kolem 1.000 zaměstnanců.
Teprve před rokem byla kapacita výroby ve Vrchlabí zvýšena z 1.000 na 1.500 převodovek DSG denně. „Nové navýšení kapacity na 2.000 převodovek představuje pro závod důležitý milník,“ říká člen představenstva ŠKODA AUTO pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. „V posledních letech jsme továrnu transformovali do podoby technologicky špičkového závodu a vytvořili tak jeden z pilířů výroby společnosti ŠKODA AUTO. Rozšíření kapacity o dalších 500 převodovek denně podtrhuje výkonnost našeho závodu,“ říká .
Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast personalistiky Bohdan Wojnar k tomu dodává: „Vrchlabí je jedním z pilířů Růstové strategie ŠKODA. V těsném dialogu s naším sociálním partnerem, podnikovou odborovou organizací KOVO VR, jsme závod na výrobu převodovek DSG skvěle etablovali a přeměnili v závod s vynikající perspektivou. Zdejší výrobní personál svou dobrou prací posiluje dobrou pověst výroby agregátů značky ŠKODA. Nyní opět vysíláme zřetelný signál, svědčící o dalším růstu a zajištění zaměstnanosti v regionu. Plánovaná opatření ukazují, že umístění výroby převodovek DSG do Vrchlabí bylo správné,“ říká Bohdan Wojnar.
ŠKODA AUTO je na Vrchlabsku jedním z největších a nejdůležitějších zaměstnavatelů. Za komplexitu změny z montáže vozů na výrobu převodovek a za svůj společenský přínos pro rozvoj regionu letos získal závod ve Vrchlabí uznání v rámci soutěže ‚Česká inovace 2015’. Avizované rozšíření kapacity v závodě Vrchlabí podtrhuje význam automobilky pro český průmysl a s tím spojený příspěvek k zaměstnanosti na domácím českém trhu i v podkrkonošském regionu. Ve společnosti ŠKODA AUTO pracuje v České republice zhruba 25.000 zaměstnanců, většina z nich ve výrobě. Dalších zhruba 150.000 zaměstnanců pracuje u dodavatelů. Automobilka provozuje v České republice tři výrobní závody: hlavní závod v Mladé Boleslavi a závody v Kvasinách a ve Vrchlabí.
V roce 2011 bylo rozhodnuto o umístění výroby převodovek DQ 200 v závodě ŠKODA AUTO Vrchlabí, samotná výroba se rozběhla v druhé polovině roku 2012. Jen do nových budov a do modernizace stávajících provozů investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen zhruba 27 milionů eur. Dalších 180 milionu směřovalo do nového technického zázemí, tréninkového centra výroby převodovek, logistického zázemí, měrového střediska, laboratoře a centra analýzy kvality. Dosud tak bylo do výroby převodovek DQ 200 ve Vrchlabí investováno téměř 210 milionů eur. Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 je jednou z nejmodernějších převodovek v celém automobilovém průmyslu.
Výroba převodovky DQ 200 je důkazem vysoké kompetence české automobilky v oblasti výroby agregátů. Vedle výroby převodovek ve Vrchlabí se v Mladé Boleslavi vyrábí ještě převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100. Další těžiště výroby agregátů spočívá ve výrobě motorů. V Mladé Boleslavi se vyrábí tří- a čtyřválcové motory řady EA 211 i agregáty řady EA 111. V září 2014 bylo do provozu uvedeno Motorové centrum ŠKODA v Mladé Boleslavi. Jen do tohoto centra investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů eur.
ŠKODA AUTO se může pochlubit téměř 116letou tradicí výroby motorů a agregátů. V roce 1899 vybavili zakladatelé podniku Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorem. Takzvanou motocykletu poháněly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.