Škoda Auto zaznamenala za první čtvrtletí nárůst prodeje

wp_20100410_1280x1024_1_jpg.jpg

ŠKODA AUTO ZAZNAMENALA ZA PRVNÍ ČTVRTLETÍ VÝRAZNÝ NÁRŮST PRODEJE I ZISKU

Největší český výrobce automobilů zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazný nárůst prodeje i zisku. Škoda Auto dodala zákazníkům 178,9 tis. vozů, což je o 25% více než ve srovnatelném období loňského roku. Provozní výsledek činil 2,6 mld. Kč, což ve srovnání s prvními třemi měsíci roku 2009 představuje podstatné zlepšení (787 mil. Kč v roce 2009).

Za zvýšením počtu dodávek stojí především růst čínského trhu s 42,7 tis. vozy (+121,9 %), a pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28 tis. vozy (+12,9 %). O růst ve střední Evropě se zasloužil zejména český trh (13.3 tis. vozů + 26,6%). Pozitivně se vyvíjely prodeje modelových řad Octavia (+32,4 %), Superb (+119,3 %) a Yeti.

 

Tržby skupiny Škoda Auto dosáhly ve sledovaném období 52,5 mld. Kč (+32,0 %). Provozní výsledek vzrostl z 0,8 mld. Kč na 2,6 mld. Kč. Růst provozního výsledku lze přičíst především zvýšenému odbytu skupiny Škoda Auto (142,4 tis. vozů, +31,7 %). Dalšími faktory byly příznivý modelový mix (nárůst prodejů modelových řad Octavia, Superb a Yeti) a celkově pozitivní vliv směnných kurzů.

 

„Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 %,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu, a dodal: „Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009.“
               
Leden – březen  

graf.jpg

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení