ŠKODA slaví dvojitý milion

ŠKODA

Miliontý vyrobený vůz a miliontý prodaný vůz značky ŠKODA poprvé v jednom kalendářním roce jsou pro českou automobilku milníky v její mezinárodní Růstové strategii. Působivou ‚Milionovou oslavou’ ve ŠKODA Muzeu ocenila česká automobilka vynikající příspěvek svých zaměstnanců k úspěšnému rozvoji podniku v posledních letech. ​Miliontý vůz značky ŠKODA vyrobený v tomto roce sjel z výrobní linky v hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi dne 10. prosince.

Jubilejní automobil - ŠKODA Fabia 1,2 TSI/81 kW v odstínu bílá Moon - věnovala automobilka nadaci ‚Život dětem’. Ke slavnostnímu předání došlo včera večer v Mladé Boleslavi. O budoucím majiteli „milionového vozu“ rozhodli volbou z celkem deseti organizací zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO.

Na slavnostním večeru přivítali diváci také miliontého zákazníka značky ŠKODA v roce 2014, který přijel z Rakovníka. Objednal si vůz ŠKODA Octavia Combi RS, 2.0 TSI v metalickém odstínu zelená Rallye, který mu mimo jiné předal i mistr v automobilových soutěžích Jan Kopecký.

„Jeden milion vyrobených a prodaných vozů v jednom roce představují historické milníky dokládající sílu značky,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA dosáhla nové dimenze a definitivně se etablovala jako mezinárodní masový výrobce. Tento úspěch je výsledkem naší modelové ofenzívy a skvělých výkonů našich zhruba 25 800 zaměstnanců po celém světě. Celý tým je na tento úspěch velice hrdý. Milion vyrobených a prodaných vozů je pro nás dobrou motivací, abychom i v příštích letech přidávali plyn,“ dodává Prof. Vahland.

„Jsem velmi rád, že jubilejní vůz našel svého majitele právě na domácím trhu v České republice,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Za tímto historickým milníkem stojí spousta práce a úsilí. Velké poděkování patří nejen všem našim zákazníkům, kteří oceňují kvality a atraktivitu našich vozů, celému týmu ŠKODA AUTO, ale i našim obchodním partnerům. Bez jejich přičinění by tento úspěch nebyl možný. Ukazuje se, že jdeme správnou cestou, a že cíle Růstové strategie jsou postupně naplňovány,“ doplňuje Luboš Vlček.

Růstová strategie ŠKODA je úspěšná

Milion vozů, vyrobených a prodaných v roce 2014, představuje výrazný zápis do historie automobilky a potvrzení růstového kurzu. Jádrem Růstové strategie je největší modelová ofenzíva ve 119leté historii podniku. Od roku 2010 značka modernizovala svou modelovou paletu a v důležitých segmentech jí i rozšiřovala – od nejmenšího vozu ŠKODA Citigo až po nedávno představenou novou generaci vozu ŠKODA Fabia.

„Nabízíme nejatraktivnější a nejmodernější paletu vozů ŠKODA v celé historii,“ říká Winfried Vahland. Výsledek modelové ofenzívy se odráží ve vývoji počtu prodaných vozů: Od roku 2010 dosud vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům o více než 30 procent. Tím se ŠKODA řadí k nejsilněji rostoucím masově vyrábějícím značkám na světě.

Rozvoj automobilky v posledním čtvrtstoletí je jedním z úspěšných příběhů automobilového průmyslu. Od pádu železné opony a vstupu koncernu Volkswagen v dubnu 1991 zvýšila značka ŠKODA svou produkci a své prodeje na šestinásobek a jedna z nejstarších automobilových značek tak zažila svůj opětovný vzestup. Kořeny automobilky ŠKODA sahají až do průkopnických dob automobilismu, do roku 1895. Ve své bohaté historii byla automobilka vždy schopna nadchnout své zákazníky legendárními automobily, jako byla ŠKODA 860 nebo ŠKODA Popular Monte Carlo.

Důležitým pilířem dosaženého růstu je vedle rozšiřování modelové palety i vstup na nové trhy včetně zemí mimo Evropu. ŠKODA dnes prodává své automobily ve více než 100 zemích světa. Od roku 2010 je největším odbytištěm značky Čína. Jen za prvních jedenáct měsíců roku 2014 přispěl čínský trh k celkovým prodejům značky ŠKODA zhruba jednou čtvrtinou.

 

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení