O1 Interier . O1 Exterier . O1 Motor . Autohifi . O2 Interier . O2 Exterier . O2 Motor .O3 Návody. Škoda Fabia . Technologie . Modely Škoda
Chtěl jsem posadit svou Octavii 1 RS vepředu o kousek níže, jelikož už jsem nemohl štelovat misku tlumiče HP sporting níže, tak jsem přistoupil k výměně horního uložení tlumiče za nižší. Tímto jednoduchým trikem dokážete snížit předek auta o cca. 1,5cm
Nebudu zde popisovat, jak se mění horní uložení na tlumiči, na to je jiný návod, ale jen popíši co vše se musí udělat když se vymění uložení z VW Pola 6N.
Musíme si nejprve sehnat celé horní uložení, jak gumu, tak je rovnou lepší dát i nové ložisko.
Výrobní číslo uložení je: 6N0 412 331 A
Dá se koupit jako náhradní díl ve VW nebo Škodovce.
Výškový rozdíl mezi uložením O1 a Polo 6N
Horní uložení na tlumiči vyměníme, práce to je relativně na chvilku. Vše pěkně sedí a pasuje. Na různých diskuzích jsem četl, že někdo měl problém s tím, že uložení z VW Polo, prolezlo dovnitř karoserie. Osobně už to mám takto cca. 5 měsíců a žádné prolézání dovnitř karoserie jsem nezaznamenal. Guma drží na stejném místě.
Když už jsem měl horní uložení s ložiskem na autě, tak vyvstal menší problém.
A to s horní miskou na tlumiči. Originální miska je hodně vysoká ( hluboká ).
Takže jsem musel sehnat jinou horní misku. A to opět horní miska z VW Polo 6N.
Originální výrobní číslo je: 6N0 412 319
Výškový rozdíl obou misek je markantní. Ale hned nastal druhý problém a to, že miska z VW Polo 6N má menší průměr než originální miska. Tento rozdíl v průměru by nevadil ani tolik vzhledově, jako spíše funkčně a to konkrétně, když by se zvedalo auta na heveru, tak tato miska zabrání tomu, aby se tlumič s uložením jakoby protáhnul z karoserie ven pod auto.
Miska z VW Polo 6N má stejný průměr jako díra pro horní uložení v karoserii.
Takže jsem použil originální misku z Octavie 1 a tu jsem upravil ( rozřízl ) a spojil s miskou z VW polo 6N.
Vznikne jakoby velká podložka, která se musí zabrousit do hladka.
Pak se podložka otočí a nasadí se na ni miska z VW Polo 6N.
Je potřeba ještě trochu pilníkem zvětšit vnitřní průměr díry podložky z Octavie 1, aby miska z VW Polo 6N přesně dosedla.
A když už takto máme připravenou podložku a misku, nasadíme jen gumu z originální misky Octavie 1.
A teď už jen nasadíme na auto.
Bohužel u mne nejde na takto upravené horní uložení nasadit plastová krytka vršku misky, jelikož tlumič HP sporting má dlouhý kus pístnice se závitem nad miskou. Takže momentálně řeším jakou krytku z jiného auta sehnat.
Výměna horního uložení z VW Polo 6N, přinesla jak snížení předku auta o 1,5cm, tak i to, že auto je na předku tvrdší, jelikož auto nepruží na velké gumě originálního uložení, ale na nižší gumě a osobně mne přišlo, že jsou i rychlejší a přesnější reakce od řízení.
Autor: miras verner
Krásná práce, nebyla by
Krásná práce,
nebyla by možnost editovat článek a přidat fotografii před a po?