„Rok 2013 je pro nás ve znamení modelové ofenzívy,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osm náběhů modelových novinek za jediný rok – to tu ještě nebylo. S přepracovanými modely Superb zahajujeme jen několik týdnů po představení nové generace modelu ŠKODA Octavia další stupeň naší modelové ofenzívy.“
Vlajková loď značky ŠKODA zaujme novým, výrazným designem, dostatkem prostoru, svěžím interiérem, nižší spotřebou a prvky moderní techniky. „Díky rozsáhlé modelové péči je nyní náš vrcholný model ještě atraktivnější. Superb svým komfortem přesahuje standardy střední třídy. Nabízí dostatek místa, vynikající funkčnost, vysoký komfort, špičkovou bezpečnost, skvělý poměr ceny a nabízené hodnoty a nadčasovou eleganci. I v naší vlajkové řadě chceme našim zákazníkům nabízet o kus auta víc,“ dodává Vahland. „Jsme optimisty a očekáváme, že omlazený Superb, ale samozřejmě i nová Octavia, nový Rapid a vůbec celá naše atraktivní modelová paleta nám poskytnou silný základ pro pokračování pozitivního vývoje naší značky i v letošním roce,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.
ŠKODA Superb: úspěšný vrcholný model s dlouhou tradicí
Vrcholný model mladoboleslavské značky získal nový, výrazný vzhled. V duchu nového designového jazyka značky ŠKODA dávají modely Superb a Superb Combi na první pohled najevo svou reprezentativnost a eleganci: se suverénní přídí, atraktivní zádí, jasnými tvary a precizními liniemi. Změnami prošel také interiér: s novými volanty a potahovými látkami, novými dekory a barevnými kombinacemi přístrojové desky. K tomu se přidávají i nové kombinace motorů a převodovek; zákazníky potěší také snížení hodnot spotřeby a emisí. Atraktivitu vlajkové lodi ŠKODA AUTO dále zvyšují inovativní technické novinky, mezi něž patří parkovací asistent druhé generace nebo zjednodušená obsluha unikátního konceptu zádě TwinDoor.
Současně si však nový Superb zachovává vlastnosti, pro které je již dvanáct let tolik oblíbený u zákazníků: spousta místa pro posádku i její zavazadla, příkladná bezpečnostní výbava, „Simply Clever" prvky, vysoká funkčnost karoserie liftback a kombi. Patří sem i detail, který je jinak vyhrazen segmentu luxusních limuzín: cestující mají v levých zadních dveřích k dispozici speciální přihrádku s deštníkem.
Nový Superb je navíc ještě úspornější než dosud: spotřeba a emise jednotlivých motorů klesla až o 19 %, především díky rozsáhlému nasazení systémů Start-Stop a rekuperace brzdné energie. V ekologickém provedení GreenLine dosahuje ŠKODA Superb emisí CO2 ve výši pouhých 109 g/km, což odpovídá spotřebě 4,2 litru nafty na 100 km.
Jméno Superb má v nabídce mladoboleslavské značky dlouhou tradici. Když přišel v roce 2001 první novodobý Superb, symbolicky navázal na velké reprezentativní limuzíny ŠKODA, které se vyráběly v letech 1934 až 1949. V roce 2008 byla uvedena druhá generace modelu Superb s inovativní zádí TwinDoor, od roku 2009 doplněná verzí kombi. Do dnešního dne prodala ŠKODA AUTO na celém světě zhruba 557 000 exemplářů svého špičkového modelu. V roce 2012 dodala automobilka svým zákazníkům zhruba 109 100 Superbů, z nichž přibližně 40 % vozů směřovalo k zákazníkům v Číně.
Největší modelová ofenzíva v historii značky
Superb je v současné době nejmladší novinkou v rámci největší modelové ofenzívy značky ŠKODA v celé její 117-leté historii. Do roku 2015 automobilka obmění celou svou modelovou paletu a rozšíří ji do dalších segmentů, přičemž v průměru každých šest měsíců přijde na trh jeden nový nebo přepracovaný model.
Jako první zástupce modelové ofenzívy přišel koncem roku 2011 nový malý vůz ŠKODA Citigo. Od podzimu 2012 je na evropských trzích přítomný nový kompaktní rodinný vůz ŠKODA Rapid. S modely Citigo a Rapid rozšířila ŠKODA AUTO počet svých modelových řad z pěti na sedm. Oba vozy jsou na trhu úspěšné. Citigo, prodávané pouze v Evropě, přesvědčilo ve svém prvním prodejním roce 2012 na 30 000 zákazníků. Také Rapid zaznamenal velmi příznivé ohlasy a získal řadu národních i mezinárodních ocenění. Oba nové modely se také mohou pochlubit nejlepším možným hodnocením pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Počátkem ledna 2013 vstoupila na trh nová ŠKODA Octavia. Dosavadní reakce zákazníků a médií jsou velice pozitivní. „Octavia je klíčovým modelem naší značky,“ říká Winfried Vahland. Nejprodávanější model české automobilky přesvědčí vlastnostmi tolik typickými pro vozy značky ŠKODA: velkorysou nabídkou prostoru, novým designem, vysokou funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou „Simply Clever" prvků a výhodným poměrem ceny a nabízené hodnoty.
Posilování mezinárodní působnosti
Modelová ofenzíva je jedním z hlavních pilířů růstové strategie ŠKODA 2018. Do roku 2018 se má prodej vozů značky ŠKODA zvýšit na minimálně 1,5 milionu ročně. Pro dosažení tohoto cíle automobilka sází nejen na domácí evropský trh, ale stále silněji i na růstové trhy Číny, Ruska a Indie, kde se značce ŠKODA dařilo v posledních letech svou pozici neustále posilovat.
Čína se mezitím stala největším trhem ŠKODA AUTO. Na Říši středu připadá zhruba čtvrtina všech prodejů značky, přičemž v následujících letech má význam tohoto trhu dále růst. V dubnu 2013 bude zahájen prodej čínské verze modelu Rapid vyráběného v továrně Shanghai Volkswagen. V Číně se také budou zcela nově nabízet vozy Superb Combi a Yeti, které se budou dovážet z České republiky. V roce 2014 bude v Číně zahájena výroba třetí generace modelu Octavia.
GreenFuture: Strategie trvale udržitelného vývoje
V rámci růstové strategie zvýšila automobilka také své úsilí v oblasti trvale udržitelného rozvoje. Všechna k tomu potřebná opatření shrnula ŠKODA AUTO do strategie GreenFuture. Cílem je, aby všechny modely ŠKODA byly ještě úspornější a nakládání se zdroji ve výrobě a prodeji ještě ekologičtější. Pod heslem GreenProduct chce značka dále snižovat průměrné emise CO2 všech modelů. V rámci GreenFactory se jedná především o to, snížit do roku 2018 parametry jako je spotřeba energie a vody nebo množství odpadů a emisí na výrobu jednoho vozu o 25 %. Třetím pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO je GreenRetail. Tato část se soustředí na ekologické chování prodejců a servisů.