Škoda report . Škoda motorsport . Fotogalerie . Legislativa . Zajímavosti - perličky . Spy photos
ŠKODA AUTO dosáhla u dodávek zákazníkům také v květnu 2012 rekordních hodnot. Celosvětově se prodejní čísla tradiční české značky zvýšila o 4,3 procenta na téměř 81 500 vozů oproti květnu 2011. Je to nová rekordní hodnota výsledných dodávek za měsíc květen. S více než 405 500 vozy dodanými zákazníkům dosáhla ŠKODA AUTO v prvních pěti měsících 2012 plus 8,6 procenta. To je také rekord ve srovnání s dosavadním nejlepším výsledkem za stejné období loňského roku s celkem 373 400 vozy.
Vysoké přírůstky v dodávkách se společnosti ŠKODA AUTO podařilo dosáhnout zejména na růstových trzích Indie a Číny. Ale také ve východní a střední Evropě zůstala značka úspěšná stejně jako v předchozích měsících. Celosvětově dosáhla značka ŠKODA za prvních pět měsíců roku 2012 s více než 405 500 vozy zvýšení počtu dodávek zákazníkům o 8,6 procenta ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Poprvé tak byla překonána hodnota 400 000 kusů již za prvních pět měsíců.
„Společnosti ŠKODA AUTO se přes přiostřující se tržní prostředí v západní Evropě podařilo také v květnu 2012 zvýšit počet celosvětových dodávek ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva Škoda za Prodej a marketing. „Konjunkturální protivítr bude v nadcházejících měsících přetrvávat na mnoha trzích,“ pokračoval Stackmann. K nárůstu odbytu společnosti Škoda AUTO přispěly v poslední době především trhy Číny, střední a východní Evropy a Indie. Významného růstu bylo dosaženo také na domácím trhu. Výsledkem jsou nejvyšší květnové dodávky všech dob. „Právě zahájený prodej modelu ŠKODA Citigo i na dalších evropských trzích nám v dalších týdnech přinese dodatečný švih. A s novou řadou ŠKODA Rapid bude od podzimu ve startovních blocích další model,“ řekl šéf prodeje.
Na vysoce konkurenčních a částečně silně klesajících trzích v západní Evropě klesl odbyt osobních vozů v květnu 2012 podle předběžných odhadů celkově o deset procent. Všechny západoevropské trhy, kromě Velké Británie, byly v mínusu. Ve stejné míře poklesly i dodávky značky ŠKODA do západní Evropy. Český automobilový výrobce dodal zákazníkům v západní Evropě v květnu 2012 téměř 31 000 vozů (květen 2011: 34 400). Ve Velké Británii se značce podařilo dosáhnout nadprůměrného růstu: Prodejní čísla značky ŠKODA vzrostla o 9,4 procenta oproti očekávanému zvětšení britského celkového trhu přibližně o dvě procenta. Nejžádanějšími modely byly v západní Evropě také v květnu 2012 ŠKODA Octavia s více než 10 200 vozy a ŠKODA Fabia s téměř 9 400 prodanými vozy.
Ve východní Evropě ŠKODA – stejně jako v předchozích měsících – výrazně přidala, tentokrát o 28,6 procenta: Dodávky zákazníkům tam v květnu 2012 vzrostly na více než 12 100 jednotek (květen 2011: 9 400 vozů). Jen v Rusku dodal český výrobce v květnu 2012 zákazníkům téměř 8 500 vozů ŠKODA (květen 2011: 6 100 vozů), tj. o 37,6 procenta více než před rokem. Nejžádanějším modelem ŠKODA na ruském trhu zůstala také v květnu 2012 ŠKODA Octavia se zvýšením o 48,5 procenta na 4 500 vozů prodaných zákazníkům (květen 2011: 3 000). Prodejní čísla kompaktního SUV ŠKODA Yeti vzrostla o 65 procent na téměř 1 200 vozů. Model ŠKODA Superb přidal téměř 122 procent na bezmála 500 vozů. Přírůstky zaznamenala ŠKODA AUTO v květnu 2012 ve východní Evropě také na Ukrajině s plus 44,4 procenta a více než 1 400 vozy (květen 2011: 1 000).
Ve střední Evropě dosáhla ŠKODA AUTO v květnu 2012 mírného růstu. Prodeje se zvýšily o 0,7 procenta na téměř 10 800 vozů (květen 2011: 10 700 vozů). Na domácím trhu v České republice se dodávky zákazníkům v květnu 2012 zvýšily o 8,1 procenta na celkem 5 200 vozů (květen 2011: 4 800). Ve Slovinsku vyrostla ŠKODA v květnu o 32,2 procenta na celkem 400 dodaných vozů. Nejoblíbenějším modelem byla ve střední Evropě také v květnu 2012 ŠKODA Octavia s téměř 4 600 vozy. Ve srovnání s loňským květnem byla silnější poptávka po modelech ŠKODA Roomster (přes 800 jednotek; plus 22,2 procenta), ŠKODA Superb (více než 800 jednotek; plus 0,4 procenta) a ŠKODA Yeti (přes 700 jednotek; plus 7,8 procenta).
V Číně rostla ŠKODA AUTO v květnu 2012 o 13,1 procenta. Dodávky zákazníkům vzrostly na 21 000 vozů (květen 2011: 18 600 vozů). Čína je od roku 2010 pro českou značku prodejně nejsilnějším samostatným trhem na světě. Za prvních pět měsíců 2012 bylo v Číně poprvé dodáno zákazníkům více než 100 000 vozů ŠKODA, přesně 100 600 jednotek nebo-li plus osm procent. Mimořádně populární byla pro zákazníky v Číně v květnu 2012 ŠKODA Octavia (13 500 jednotek; plus 29,3 procenta) a ŠKODA Fabia (3 800 vozů, plus 1,1 procenta).
V Indii vzrostly dodávky vozů ŠKODA zákazníkům v květnu 2012 o 44,9 procenta na téměř 2 800 vozů (květen 2011: 1 900). Kompaktní limuzína ŠKODA Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, si v květnu 2012 připsala 1 700 prodaných jednotek.
Také na dalších trzích ŠKODA AUTO v květnu 2012 posílila: V Austrálii dodala značka zákazníkům téměř 400 vozů, plus 116,4 procenta; v Turecku to bylo s více než 800 vozy plus 31,9 procenta a v Izraeli s více než 1 100 vozy plus 30,1 procenta.
Celosvětové dodávky zákazníkům značky ŠKODA v květnu 2012 (podle modelů,
v kusech, zaokrouhleno; +/- v % oproti stejnému měsíci předchozího roku):
ŠKODA Octavia (36 600; +8,2 %)
ŠKODA Fabia (21 300; -9,3 %)
ŠKODA Superb (9 400; -13,7 %)
ŠKODA Yeti (7 600; +14,8 %)
ŠKODA Roomster (3 200; -3,7 %)
ŠKODA Rapid (prodej pouze v Indii: 1 700; nový model)
ŠKODA Citigo (1 700; nový model)
ŠKODA celkem (81 500; 4,3 %)