ŠKODA v září rostla o 10,4 procenta

Skoda Octavia

ŠKODA v září zvýšila své prodeje o 10,4 procenta a svým zákazníkům na celém světě dodala 95 600 vozů (září loňského roku:
86 600). Bylo to dosud nejlepší září v historii automobilky. V Číně dosáhla ŠKODA druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.

„S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA růstový kurs,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše mladá a atraktivní modelová paleta je na všech trzích velice úspěšná. Nová Fabia bude pro naše zákazníky k dispozici od listopadu,“ dodává Eichhorn.

Před několika dny zažily nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Fabia Combi svou světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Zcela nově vyvinuté malé vozy jsou atraktivnější než kdykoli předtím, nadchnou inovativní technikou, až o 17 procent nižší spotřebou a špičkovou funkčností. Počátkem listopadu v Evropě na start nastoupí nová ŠKODA Fabia. V lednu 2015 bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi.

V západní Evropě ŠKODA v září rostla o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů (září 2013: 37 800). Po devíti měsících vzrostl tržní podíl značky ŠKODA na 3,4 procenta (leden až září 2013: 3,1 procenta). Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – si ŠKODA v září polepšila o 4,5 procenta na 14 200 vozů (září 2014: 13 600) a potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami. Ve Velké Británii vzrostly dodávky značky o 12,4 procenta na 11 400 vozů (září 2013: 10 100). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v září také v Nizozemsku (1 900 vozů; plus 57,1 procenta), v Belgii (1 400 vozů; plus 35,3 procenta), ve Španělsku (1 200 vozů; plus 32,1 procenta), v Itálii (1 200 vozů; plus 26 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 62 procent).

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 10 300 vozů (září 2013:
10 900). Tržní podíl vzrostl na 4,9 procent (září 2013: 3,9 procent), v Rusku na 4,3 procent (září 2013: 3,4 procent). Na ruském trhu dodala značka ŠKODA zákazníkům
7 300 vozů (září 2013: 7 700). Výrazného růstu dosáhla automobilka v Kazachstánu (600 vozů; plus 28,7 procenta), Rumunsku (700 vozů; plus 47,6 procenta), Srbsku (400 vozů; plus 6,9 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 43,5 procenta).

Velice dobře si ŠKODA v září vedla ve střední Evropě. Značka si polepšila o 7,8 procenta na 12 000 dodaných vozů (záři 2013: 11 100). Přibližně každý pátý vůz registrovaný v září ve střední Evropě, byl vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,9 procenta). Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5 800 vozů (září 2013: 5 600). Ve Slovinsku dosáhla ŠKODA nárůstu prodejů o 55,2 procenta na 400 vozů. V Chorvatsku prodeje rostly o 26,7 procenta na 200 vozů.

Druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007 dosáhla ŠKODA v září v Číně. Dodávky značky ŠKODA na jejím nejsilnějším trhu vzrostly o 16,3 procenta na 24 900 vozů (září 2013: 21 400). Výrazný růst zaznamenala ŠKODA také v Turecku (1 300 vozů; plus 30,7 procenta), v Izraeli (1 300 vozů; plus 52,5 procenta), v Alžírsku (1 300 vozů; plus 27,3 procenta) a v Austrálii (300 vozů; plus 17,4 procenta). V Indii dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 1 700 vozů (září 2013: 1 500).


Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v září 2014 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci předchozího roku):

ŠKODA Octavia (33 400; -4,8 %)
ŠKODA Rapid (21 800; +107,1 %)
ŠKODA Fabia (14 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (9 700; +23,9 %)
ŠKODA Superb (8 500; +7,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -10,9 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 800; +19,8 %)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení