Výroba lepšího chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

U čipnutého auta je doporučeno udělat lepší chlazení intercooleru.
Při špatně chlazeném ic dodavá teplejší vzduch, tím méně se dostává kyslíku a výkon se zbytečně snižuje.
Touto úpravou se bude intercooler lépe odvětrávat.
Další výhoda je ta, že se vám budou lépe chladit brzdy.

1.načrtneme čáry kde budeme řezat

Varianta 1

chlazení Intercooleru

Varianta 2

chlazení Intercooleru

2.na řezání můžete použít brusku s řezným kotoučkem

chlazení Intercooleru

3.proříznout - jde to jak po másle

chlazení Intercooleru

4.lehce začistíte nužem

chlazení Intercooleru

5.horkovzduškou ohřejete kraje prořezů a plochými kleštěmi naohýbáte

chlazení Intercooleru

6.hotovo

chlazení Intercooleru

7.bez kola

chlazení Intercooleru

8.komplet

chlazení Intercooleru

Další varianta:

chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

chlazení Intercooleru

Autor návodu: petan
Autor druhé varianty : MartinRS
Další fotky: Hensel

Obrázek uživatele PitloTDI

Čaute, odvod vzduchu máme, a

Čaute, odvod vzduchu máme, a skúšali ste upraviť aj prívod na IC? Je dosť schovaný a keby sa vylepšil aj prívod náporového vzduchu tak by to mohlo byť ešte lepšie.. Niekto nápad?

Obrázek uživatele bulicekj

Zdravim, mate to nekdo na

Zdravim, mate to nekdo na Octavii II? Myslite, ze to pujde udelat i na OII? :-) Predem diky za odpoved.

Obrázek uživatele Anonym

taky jsem to udělal a myslim

taky jsem to udělal a myslim že je to lepší ale třeba je to jenom pocit :D...jinak myslíte že má cenu to dělat i na druhé aby se lépe chladily brzdy ?

Obrázek uživatele Fabia RS

Mam fabii nachipovanou na 124

Mam fabii nachipovanou na 124 bez uprav hw tak to chci taky skusit,jen by me zajimalo jaka z tech 2 variant je lepsi a praktictejsi??Diky

Obrázek uživatele Pepe

Má to význam jen u

Má to význam jen u turbomotorů? Nebo to pomůže i u motorů bez turba? :) Předem dík za odpověď :)

Obrázek uživatele Anonym

no bez turba si myslim ze

no bez turba si myslim ze nemas intercooler, a pokud nemas intercooler tak nemas co chladit ;)

Obrázek uživatele Radek

Zdravím je to vzhldově oku

Zdravím je to vzhldově oku lahodící a funkčne dobrá úprava. Je dobré se 2x za rok pdívat na IC a vyčistit.

Obrázek uživatele Tomas

Intercoler

Čau. Chlapy ted budu asi za blba ale je asi použitelný jen u 1.8turbo? Nebo i 1.9.tdi? Díky.........

Obrázek uživatele Zabiak

je to použitelný u

je to použitelný u torbomotorů. Tedy i tdi.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele KubaRs

Výroba lepšího chlazení Intercooleru

Ahoj tak sem se dnes odhodlal a udelal sem to chlazeni na IC.
Nevim jestli ale prijde mi ze to auto jede jinak jak tam jde vic vzduchu a ten teplej odchazy pres ty pruduchy ven.Snad nebudu za vola ale na mym RS to znat je a az se divim jak.Celkove shrnuto jsem rad ze jsem to udelal.Snad budou mit vsichni kladne ohlasy na tento navod.Ahoj Kuba

Obrázek uživatele endru.ondra

Vypadá to dobře a i pratičně,

Vypadá to dobře a i pratičně, jen bych se na jedný fotce bál o gumu

Obrázek uživatele Petr

Vypadá to dost

Vypadá to dost dobře,prohlížel jsem fotky od zadu,tak jsem myslel,že je to originál.

Obrázek uživatele Skoro Krakonoš

Má ta úprava reálný fyzikálně

Má ta úprava reálný fyzikálně odůvodnitelný základ, nebo to je pouze nápad, že to asi bude líp chladit, když za ic bude moci proudit vzduch jinak ? Znamená to tedy, že starší modely bez plastových podběhů mají vyšší výkon ? Úprava se mi líbí, ale nechci do toho jít jen tak, že to funguje asi.

Obrázek uživatele notobi

zklamu tě

každej model podběhy měl pokud ne někdo se v tom hrabal a nedal do puvodního stavu

Obrázek uživatele Sodan

No už jsem viděl pár

No už jsem viděl pár "luplejch" blatníků ve středu nad kolem...proudící vzduch, pokud nemá kam unikat, občas ten blatník nafoukne a to se pak dějou věci...

Nevím sice jaký to má vliv na IC, ale na blatník pozitivní a také to lépe vypadá.

Už to mám delší dobu na obou stranách a spokojenost.

Obrázek uživatele notobi

tak to si dobrej za 15let sem

tak to si dobrej za 15let sem se s luplým blatníkem nesetkal ani jednou a co prosimtě na Octavii chladíš na druhý straně když je to tam i zepředu natvrdo zaslepený a nic tam neni?

Obrázek uživatele Sodan

No vidíš, já jo a ne jen na

No vidíš, já jo a ne jen na mém autě...to s tím nesmíš jezdit jak důchodce...

Na druhé straně nyní nechladim nic, tam to je jen pro zachování souměrnosti vzhledu.

Akorát nevím, co máš za přední nárazník, ale já tam mám origo RS a úplně zaslepený to teda není.

Příští týden tam půjde eberspächer, takže tak.

Obrázek uživatele Zabiak

Některé auta toto mají

Některé auta toto mají dokonce z výroby. Někde jsem viděl i nějaké měření, a nějaký vliv to mělo.

U čipnutého auta je větší větší plnící tlak, při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání, u čipnutého auta je tedy zahřívání větší.
Pro motor znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru.
Pro snížení teploty je tam intercooler, takže čím více je odvětráván tím lépe.

Někteří tuneři při velkém zvýšení výkonu dávájí větší intercooler, aby chlazení bylo lepší.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele homy

Není možnost že tam bude

Není možnost že tam bude lítat kamínky či voda od kola??

Obrázek uživatele Zabiak

Leda při couvání :D Právě

Leda při couvání :D
Právě proto ten tvar, jednoduší by tam bylo vyříznou díru.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Anonym

Už jste to někdo třeba po

Už jste to někdo třeba po roce rozdělal, jak to vypadá, jestli to tam neháže bordel z kola?
Dobrá myšlenka, jen bych se bál té spíny ze zadu od kola.

Obrázek uživatele Mára

Jezdím s tím už cca rok a půl

Jezdím s tím už cca rok a půl mám fabču (rs) sehnal sem starej podběh tušim že z merglu E, fik fik trochu lepu na okna (vzhled stejnej jako varianta č.1) a účinky zcela pozitivní. Pokud někdo nebude dělat p...viny jako couvání kolem okolo zadku(předohrabní pseudodrift) tak bordel od kola se tam nedostane, ale čistit to chce neb zaschlý muchy sou sv..ě a tráva z krajnic jakbysmet.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení