Výroba lepšího chlazení Intercooleru
Vložil/a Zabiak, Út, 14/07/2009 - 19:25
U čipnutého auta je doporučeno udělat lepší chlazení intercooleru.
Při špatně chlazeném ic dodavá teplejší vzduch, tím méně se dostává kyslíku a výkon se zbytečně snižuje.
Touto úpravou se bude intercooler lépe odvětrávat.
Další výhoda je ta, že se vám budou lépe chladit brzdy.
1.načrtneme čáry kde budeme řezat
Varianta 1
Varianta 2
2.na řezání můžete použít brusku s řezným kotoučkem
3.proříznout - jde to jak po másle
4.lehce začistíte nužem
5.horkovzduškou ohřejete kraje prořezů a plochými kleštěmi naohýbáte
6.hotovo
7.bez kola
8.komplet
Další varianta:
Autor návodu: petan
Autor druhé varianty : MartinRS
Další fotky: Hensel
Čaute, odvod vzduchu máme, a
Čaute, odvod vzduchu máme, a skúšali ste upraviť aj prívod na IC? Je dosť schovaný a keby sa vylepšil aj prívod náporového vzduchu tak by to mohlo byť ešte lepšie.. Niekto nápad?
Zdravim, mate to nekdo na
Zdravim, mate to nekdo na Octavii II? Myslite, ze to pujde udelat i na OII? :-) Predem diky za odpoved.
taky jsem to udělal a myslim
taky jsem to udělal a myslim že je to lepší ale třeba je to jenom pocit :D...jinak myslíte že má cenu to dělat i na druhé aby se lépe chladily brzdy ?
Mam fabii nachipovanou na 124
Mam fabii nachipovanou na 124 bez uprav hw tak to chci taky skusit,jen by me zajimalo jaka z tech 2 variant je lepsi a praktictejsi??Diky
Má to význam jen u
Má to význam jen u turbomotorů? Nebo to pomůže i u motorů bez turba? :) Předem dík za odpověď :)
no bez turba si myslim ze
no bez turba si myslim ze nemas intercooler, a pokud nemas intercooler tak nemas co chladit ;)
Zdravím je to vzhldově oku
Zdravím je to vzhldově oku lahodící a funkčne dobrá úprava. Je dobré se 2x za rok pdívat na IC a vyčistit.
Intercoler
Čau. Chlapy ted budu asi za blba ale je asi použitelný jen u 1.8turbo? Nebo i 1.9.tdi? Díky.........
je to použitelný u
je to použitelný u torbomotorů. Tedy i tdi.
Octavia Combi 1,9TDi.
Výroba lepšího chlazení Intercooleru
Ahoj tak sem se dnes odhodlal a udelal sem to chlazeni na IC.
Nevim jestli ale prijde mi ze to auto jede jinak jak tam jde vic vzduchu a ten teplej odchazy pres ty pruduchy ven.Snad nebudu za vola ale na mym RS to znat je a az se divim jak.Celkove shrnuto jsem rad ze jsem to udelal.Snad budou mit vsichni kladne ohlasy na tento navod.Ahoj Kuba
Vypadá to dobře a i pratičně,
Vypadá to dobře a i pratičně, jen bych se na jedný fotce bál o gumu
Vypadá to dost
Vypadá to dost dobře,prohlížel jsem fotky od zadu,tak jsem myslel,že je to originál.
Má ta úprava reálný fyzikálně
Má ta úprava reálný fyzikálně odůvodnitelný základ, nebo to je pouze nápad, že to asi bude líp chladit, když za ic bude moci proudit vzduch jinak ? Znamená to tedy, že starší modely bez plastových podběhů mají vyšší výkon ? Úprava se mi líbí, ale nechci do toho jít jen tak, že to funguje asi.
zklamu tě
každej model podběhy měl pokud ne někdo se v tom hrabal a nedal do puvodního stavu
No už jsem viděl pár
No už jsem viděl pár "luplejch" blatníků ve středu nad kolem...proudící vzduch, pokud nemá kam unikat, občas ten blatník nafoukne a to se pak dějou věci...
Nevím sice jaký to má vliv na IC, ale na blatník pozitivní a také to lépe vypadá.
Už to mám delší dobu na obou stranách a spokojenost.
tak to si dobrej za 15let sem
tak to si dobrej za 15let sem se s luplým blatníkem nesetkal ani jednou a co prosimtě na Octavii chladíš na druhý straně když je to tam i zepředu natvrdo zaslepený a nic tam neni?
No vidíš, já jo a ne jen na
No vidíš, já jo a ne jen na mém autě...to s tím nesmíš jezdit jak důchodce...
Na druhé straně nyní nechladim nic, tam to je jen pro zachování souměrnosti vzhledu.
Akorát nevím, co máš za přední nárazník, ale já tam mám origo RS a úplně zaslepený to teda není.
Příští týden tam půjde eberspächer, takže tak.
Některé auta toto mají
Některé auta toto mají dokonce z výroby. Někde jsem viděl i nějaké měření, a nějaký vliv to mělo.
U čipnutého auta je větší větší plnící tlak, při stlačování vzduchu dochází k jeho zahřívání, u čipnutého auta je tedy zahřívání větší.
Pro motor znamená vyšší teplota směsi snížení účinnosti motoru.
Pro snížení teploty je tam intercooler, takže čím více je odvětráván tím lépe.
Někteří tuneři při velkém zvýšení výkonu dávájí větší intercooler, aby chlazení bylo lepší.
Octavia Combi 1,9TDi.
Není možnost že tam bude
Není možnost že tam bude lítat kamínky či voda od kola??
Leda při couvání :D Právě
Leda při couvání :D
Právě proto ten tvar, jednoduší by tam bylo vyříznou díru.
Octavia Combi 1,9TDi.
Už jste to někdo třeba po
Už jste to někdo třeba po roce rozdělal, jak to vypadá, jestli to tam neháže bordel z kola?
Dobrá myšlenka, jen bych se bál té spíny ze zadu od kola.
Jezdím s tím už cca rok a půl
Jezdím s tím už cca rok a půl mám fabču (rs) sehnal sem starej podběh tušim že z merglu E, fik fik trochu lepu na okna (vzhled stejnej jako varianta č.1) a účinky zcela pozitivní. Pokud někdo nebude dělat p...viny jako couvání kolem okolo zadku(předohrabní pseudodrift) tak bordel od kola se tam nedostane, ale čistit to chce neb zaschlý muchy sou sv..ě a tráva z krajnic jakbysmet.